2019-06-12, 00:56
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Lacken på cykel skärmen är alldeles bubblig tyder på explosinen genererade mycket värme.
Genererar TAPT mer värme än andra?
Jag tror inte det är stänkskärmen vi ser utan en bit av däcket. Det du tycker ser ut som bubblig lack tror jag är mönstret på däcket.
Citera
2019-06-12, 00:57
Medlem
Citat:
Bra, jag bara försöker sätta mig in i din tankegång och resonemang kring det krimminella grupperna:

Ok, Nisse vill ha en folk rejs bil så han köper den av lokala skrot Hasse. Bilens VIN är detta ledet
reggad som skrot och avskriven om original ägaren avreggade bilen själv(har för mig det fortfarande går). Om däremot original ägaren överlämmnade skrotningen till Hasse (skrotare har inreg access till VIN databas men inte utreg vad jag vet) och att skrot Hasse är korrupt och inte av reggade så har bilens VIN inte blitt avreggad som skrot.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Fordon/registreringsbevis/

OK, detta "hoppsan" insinuerar att vissa snutar är korrupta och säljer/ger bilen till "gruppen"
via korrupta verkstäder?

OK du verkar veta med säkerhet att det fins en massa sådana bilar i Linköping med original VIN.

Så även bergaren korrupt och jobbar för gruppen? Bilar stulna och under försäkrings ärende brukar låsas in hos skrotare med avtal i en speciell inhägnad, förutsätter att även Polis har egna uppställningsplattser under inhägnad.

Typ grejer vadå och vart byts de in?

Så bilen som byttes in är nu för 3gången stulen av samma gäng?

Polisen kan om de vill leta VIN nummer på 100 bilar men de är nog för slöa.

Vad är culo? OK, Valle på svensk bilprovning är också korrupt? Jaha det händer men för att Valle ska kunna godkänna en skrotad bil som dessutom ser ut som en hög med rost måste han ha rätt behörighetsgrad till VIN databasen vilket han förmodligen inte har och har han det är det en skandal!

OK men du h*r s* m*nga * a*t det *r dry*t* at* f*lja! ***&* %¤*23#!!?

Visst, händer hela tiden med stulna bilar.

Tja den är långt tidigare redan avreggad av original ägaren, möjligtvis en målvakt står skriven på den
efter första köpet av skrot Hasse och eller 1-2-3 stölden men hela den kedjan bygger på korrupta skrotare. Om original ägaren skrotade så blir den polisanmäld då första booten kommer till denne
vilket förutsätter bilen kvar i Svergie men du sa att bilen sedan länge i Bulgarien.

Visst men bilen är i bulgarien inte en fråga för svensk polis.

Bilen är i bulgarien , original ägaren skrotade den, bilen reggad hos polis som stulen osv.

Bilen är i bulgarien , original ägaren skrotade den, bilen reggad hos polis som stulen osv.

Vilken svensk köper en bulgarisk bil?

Händelse kedjan har problem, hos din Hasse skrotare!

Jodå , bra beskrivning mycket funkar men vissa delar i din händelsekedja är brutna.

My bad - det är inte en händelsekedja. Det är de olika alternativen.

*=a i alla mina texter för att underlätta

1. Mer om just skrot-h*sse finns att läsa i många artiklar - syftet är troligen att bilarna ska skrotas av honom men det gör han inte utan han skriver sig själv som ägare och är alltså målvakt. VIN vet jag inget om men jag vet att polisen tar såna här bilar i massor de få gånger (läs max 2) om året som de kör bilmålvakträder eller trafikpoliskontroller

2. hoppsan = tyvärr finns det korrupta snutar i norrköping. tre av varandra oberoende tjejer har berättat att de sett poliser som varit där som "kompisar" och uträttat ärenden tex betalat för "rena papper besiktning"

3. hoppsan två = tyvärr även korrupta bärgare och på uppställningsplatserna där ingen "vanlig" människa kan hämta bilarna kan de hämta dem ja - troligen också korruption eller hot

4. de köper falska körkort, verktyg, droger tex o lämnar bilar som betalning

5. bilarna säljs tex till en polack, efter några dagar stjäls bilen, säljs till tex en rumän, stjäls, säljs igen osv. Det finns egentligen ingen gräns på hur många gånger du kan stjäla tillbaka den...vet några killar som parkerade bilen utanför macdonalds med kameror för säkerhets skull och den blev stulen och de såg vem och gick till polisen som förklarade "tyvärr" och någon kamera tänkte de inte titta på

Culo tillhör gänget och är en serb som kör bilen till V*le som är en korrupt polack som jobbar på bilprovningen. Du kan alltså köra en bil vars bromsar är skit o får 3or men tar du med dem till dej*ns verkstad och betalar 1000 kr får du max 1 på bromsarna.

Polisen kan fixa detta om de vill. Tjuvar o kriminella är rätt hjälplösa utan sina bilar. Men det är för stort och för många inblandade och omöjligt att sätta dit nån boss och det är ju dyrt att förvara bilar på uppställningsplatser.

Bulgarisk reggade bilarna körs alltså tillbaka till Sverige och används här
Citera
2019-06-12, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samiray.vasskniv87
Hoho. Herre min skapare vad du svamlar.

Du och några andra här i tråden är varje respektabel trollfabriks våta dröm. Ni har talang för det här med att bita tag i infallsvinklar och producera konspiratoriskt lagda texter som ger sken av vara rimliga.

Ärligt, hatten av för detta. Ni skulle absolut kunna skaffa er en publik i mer traditonella sociala medier. Världen är full av nyttiga åsiktsambassadörer.

OnT: Nu har jag inte gjort någon närmare research på varifrån uppgifterna kring att det dådet skulle ha med MC-gäng att föra men jag tänkte passa på att bjuda på en perspektiv förankrat i verkligheten.

Om MSM i nyhetsform kort efteråt påstår att det finns kopplingar till MC-gäng så kan man på goda grunder anta att det sannolikt är så.

Generellt så gäller att tradmedia inte påstår något sånt utan att ha kött på benen. Rent praktiskt så är det en eller flera trovärdiga kontakter med insyn som lämnat den uppgiften. Det kan tex handla om en anställd (inte nödvändigtvis polis) på polisen som en journalist har en väl upparbetad kontakt med likväl som någon från den kriminella sfären. Ingenting de plockat upp ifrån ett FB-inlägg eller i kommentarsfältet på nån blogg alltså.

I ordet ”trovärdig” ska också förstås att källan inte ”kommer undan” med att ljuga eller ha fel om saker.

Etablerade medier (aka PK-medier) kommer alltid hänvisa till källan. Om Expressen påstår X och Aftonbladet påstår samma sak, så kommer E hänvisa till egen källa och AB hänvisa till antingen E (om de litar på deras uppgift) eller sina egna källor. Det är alltså inte fritt fram för nästa medie (kanske SVT) att påstå X bara för att Expressen och/eller DN tidigare påstått det.

Nästa sak som förtjänar att bemötas är begreppet MC-gäng. Tack vara HA och Bandidos effektiva reklamkampanj på 90-talet så förstår allmänheten på ett ungefär vad ett MC-gäng är.

När tradmedia ska kommunicera till allmänheten att något har hänt i och kring den sfären så är ”MC-gäng” en tacksam term att använda. Liksom ”Bandidos” eller ”Hells Angels”.

Så även om insatta, poliser och journalister vet att något rör specifikt OMC, NS, RD, välkänt MC-gäng som suger kuk i förorten eller förortsunge som suger välkänt MC-gängs kuk nån annanstans så kommer det kommuniceras som närmsta generiska term för att det är effektivare kommunikation än att ge sig på att försöka förklara de exakta omständigheterna (som troligen ändå är högst oklara).

Så påstår media att det har med Bandidos att göra så skulle det, helt hypotetiskt, kunna betyda att Bandidos och HA inte gillar konkurrerande etableringar och har försökt göra sig av med No Surrender via bulvaner. No Surrender har kanske interna problem med en medlem och vill inte längre kännas vid denne. Medlemmen vid något tillfälle blivit ovän med fel personer och blivit en problemmagnet. (Jag har ingen aning om vad som hänt utan försöker bara illustrera). Exakta omständigheter är oklara men eftersom 1%-sfären möjligen varit med på en hörna i soppan så kommuniceras det som.. ”MC-gäng”.

Vad hände förresten med Jas-teorin? En ljudbang lät logiskt och borde undersökas närmare.

/RF-engineer

Jag påstår att det möjligen kan ha att göra med att killen tidigare/också tillhörde BC och att BC var i Norrköping (där serbiska maffian finns mer) o bråkade och därför hämnd men inte av bandidos för jag tror faktiskt inte de plötsligt blåser ut fönster på 250 hus om de vill åt 1 person - i såfall vore det första gången de inte bara slängde in en bomb genom rätt fönster bara. Massa uppmärksamhet i onödan också.

Varför det inte är en ljudbang har förklarats tidigare i tråden...
Citera
2019-06-12, 01:21
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samiray.vasskniv87
Hoho. Herre min skapare vad du svamlar.

Du och några andra här i tråden är varje respektabel trollfabriks våta dröm. Ni har talang för det här med att bita tag i infallsvinklar och producera konspiratoriskt lagda texter som ger sken av vara rimliga.
Väggar av text.......
Vad hände förresten med Jas-teorin? En ljudbang lät logiskt och borde undersökas närmare.
/RF-engineer

Komiskt inlägg och nick, inte precis den vassaste kniven, får dejavu på de individer som sitter framför bildskärmarna på Tingsrätten 4-5 tim om dagen och läser diverse Fup:ar, i kläder från 80-talet.

On T så finns faktiskt möjligheten att gubben har hållit på med något skumt, då får man kolla detaljerna, det betyder inte att han tänkte starta krig eller dylikt, men det finns personer som samlar på sig saker som inte är så nyttigt emellanåt, typ sprängaren som hade runt 500kg dynamex hemma i skrubben.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/qnVGgL/tva-doms-i-dynamitharvan

Här ett färskt exempel på annan person som dock gick längre och torskade vid en inbrott, den här artikel innehåller även polisutredningen ganska specificerad:

https://samnytt.se/arbetaren-journalist-atalas-for-att-ha-gomt-flera-automatvapen-planerade-starta-krig/

Ser vi till händelseutvecklingen så kan det vara så att gubben hade "gamla prylar" hemma som legat o skräpat några årtionden, han tar en liten del av detta för att testa om det fortfarande är o.k varav smällen vid bron kan förklaras. Han kanske då inser att sprängämnet börjat svettas pga ålder eller inser att han måste göra sig av med skiten pga sin ålder eller sitt samvete och beslutar sig för att ta sin "samling" och forsla bort den. Vad han sen gör kan man bara gissa-typ lägger det i en lådcykel och har glömt att en av stavarna har en tändhatt i sig, samtidigt som han är uppe i lägenheten och fipplar med sin radiosändare, eller t.ex att värmen i lådan gör stavarna ännu känsligare och en tung lastbil drar förbi intill där vibrationerna då utlöser smällen, kanske har han langat in ett gammalt litiumbatteri ihop med sina "prylar" som då råkade bli kortslutet och tog fyr som i sin tur antänder "samlingen".

Det är nog många på Flashback som har hittat gamla grejor efter sina fäder som inte är så bra i nutid typ gamla granater/ammunition/gift i glasflaskor etc.
Citera
2019-06-12, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Komiskt inlägg och nick, inte precis den vassaste kniven, får dejavu på de individer som sitter framför bildskärmarna på Tingsrätten 4-5 tim om dagen och läser diverse Fup:ar, i kläder från 80-talet.

On T så finns faktiskt möjligheten att gubben har hållit på med något skumt, då får man kolla detaljerna, det betyder inte att han tänkte starta krig eller dylikt, men det finns personer som samlar på sig saker som inte är så nyttigt emellanåt, typ sprängaren som hade runt 500kg dynamex hemma i skrubben.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/qnVGgL/tva-doms-i-dynamitharvan

Här ett färskt exempel på annan person som dock gick längre och torskade vid en inbrott, den här artikel innehåller även polisutredningen ganska specificerad:

https://samnytt.se/arbetaren-journalist-atalas-for-att-ha-gomt-flera-automatvapen-planerade-starta-krig/

Ser vi till händelseutvecklingen så kan det vara så att gubben hade "gamla prylar" hemma som legat o skräpat några årtionden, han tar en liten del av detta för att testa om det fortfarande är o.k varav smällen vid bron kan förklaras. Han kanske då inser att sprängämnet börjat svettas pga ålder eller inser att han måste göra sig av med skiten pga sin ålder eller sitt samvete och beslutar sig för att ta sin "samling" och forsla bort den. Vad han sen gör kan man bara gissa-typ lägger det i en lådcykel och har glömt att en av stavarna har en tändhatt i sig, samtidigt som han är uppe i lägenheten och fipplar med sin radiosändare, eller t.ex att värmen i lådan gör stavarna ännu känsligare och en tung lastbil drar förbi intill där vibrationerna då utlöser smällen, kanske har han langat in ett gammalt litiumbatteri ihop med sina "prylar" som då råkade bli kortslutet och tog fyr som i sin tur antänder "samlingen".

Det är nog många på Flashback som har hittat gamla grejor efter sina fäder som inte är så bra i nutid typ gamla granater/ammunition/gift i glasflaskor etc.

Om mannen i huset tyckte att han var för gammal och det var dags att dra vidare med en djävla smäll kanske ditt scenario låter troligt men vem vill skada så många oskyldiga o riskera att inte dö själv då? han ligger på sjukhus och om han nu kunde sina grejer varför iallvärlden skulle han börja fibbla med nåt och spränga av en bomb utanför sin balkong?
Citera
2019-06-12, 01:40
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Om mannen i huset tyckte att han var för gammal och det var dags att dra vidare med en djävla smäll kanske ditt scenario låter troligt men vem vill skada så många oskyldiga o riskera att inte dö själv då? han ligger på sjukhus och om han nu kunde sina grejer varför iallvärlden skulle han börja fibbla med nåt och spränga av en bomb utanför sin balkong?

Läs om inlägget, min teori var att gubben ville göra sig av med skiten men schabblade vid transporten, alltså lastat cykeln, sen gått upp för att göra något i lägenheten innan han skulle gå ned och cykla iväg och då small det medan han var i lägenheten, alltså inget motiv att skada någon.
Citera
2019-06-12, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
De sade på presskonferensen att de inte vet.
Kan ju visserligen vara så att de väntar på svar från analysen? Hur lång tid kan det tänkas ta?

Det är skillnad på att säga att man inte vet och att veta.
Det tar väl någon timma så har de svar antar jag, de kör in skiten och får ut svaret, sen jämför de mot olika sprängmedel, dessutom är de flesta fabrikstillverkade sprängmedel "märkta" så de vet vilket medel, vart det tillverkats och när, även om det detonerat.
Citera
2019-06-12, 02:06
Medlem
Citat:
Lacken på cykel skärmen är alldeles bubblig tyder på explosinen genererade mycket värme.
Genererar TAPT mer värme än andra?

Däcket/Gummit, ingen skärm det där.
Minns ej riktigt siffrorna men dynamit genererar ungefär 4000 grader C.
Citera
2019-06-12, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
My bad - det är inte en händelsekedja. Det är de olika alternativen.
*=a i alla mina texter för att underlätta
Ok!

Citat:
1. Mer om just skrot-h*sse finns att läsa i många artiklar - syftet är troligen att bilarna ska skrotas av honom men det gör han inte utan han skriver sig själv som ägare och är alltså målvakt.
Okej, då vet jag vad du syftar på! Att det har pysslats med svart skrotar, afrika export hos både auktoriserdade skrotare och bilhandlare är känt men det var ganska länge sedan och regler kring skrotning har väll ändrats flera omgångar, senast med EU's 94% återvinnings kravet.

Men en skrotare som agerar målvakt blir ju ganska omgående känd av Polis och länstyrelsens miljö inspektörer.

Så här hävdar Trafikverket 2012:
Kan man vara säker på att den bil man lämnar in till er kommer att skrotas?
– Ja, givetvis, säger Jörgen Gustavsson, ansvarig för reservdelar på Blekinge Bilpress.

Enligt Transportstyrelsen får bilskroten i vissa fall sälja bilar vidare. Det beror på den uppgörelse man gör med den som lämnar in bilen.
– Ska en bil skrotas ska de inte skicka in om ett ägarbyte, då ska de skicka in ett mottagningsbevis. Om vi hade fått ett mottagningsbevis hade bilen aldrig gått att sälja, säger Daniel Backéus, sakområdesansvarig för avregistreringen på Transportstyrelsen.

I det här fallet har Transportstyrelsen bara fått in uppgifter om ett vanligt ägarbyte. Enligt Sabuhi Allahyarov har Blekinge Bilpress skickat in papper till Transportstyrelsen om avregistrering, men han kan inte exakt säga när det var. BLT har sökt annonsören utan framgång. Annonsen är nu borttagen från Blocket.

Tillockmed Peter Poker Wallenberg gillar svart skrotar maffian och en riktig slagdänga till argument!
"Jag anser att varje bil är en potentiell samlarbil i framtiden".
https://www.realtid.se/wallenberg-upp-till-kamp-motorhobbyn

Citat:
VIN vet jag inget om men jag vet att polisen tar såna här bilar i massor de få gånger (läs max 2) om året som de kör bilmålvakträder eller trafikpoliskontroller
VIN=chassinummer. Problemet är Tullen som står med armarna i kors för både in och ut smuggling och hela riksdan har vetat om detta i år tioenden men lyfter inte ett finger, man frågar sig VARFÖR?

Vad jag vet är att vissa skrotar säljer avreggade skrotade bilar till bärplockare som gasar runt en säsong och sen dumpar dem. Skrotaren kan enkelt anmäla dem som "inbrott på skrotuplag" t.ex
(inget målvakteri och fina stålar) för att måla up en annan bild till Polisen. Polisen vet nog hur det
gått till men kan inte bevisa något.

Citat:
2. hoppsan = tyvärr finns det korrupta snutar i norrköping. tre av varandra oberoende tjejer har berättat att de sett poliser som varit där som "kompisar" och uträttat ärenden tex betalat för "rena papper besiktning"

OK, ja då har vi en möjlig punkt som maffian kan utnyttja. Men fortfarande så måste besiktnings snubben ochså vara korrupt och ha behörighet i databasen. Han får inte ut godkänd pappret om han inte loggar in och reggar det i databasen, vad han sen skriver i databasen är en annan sak.

Citat:
3. hoppsan två = tyvärr även korrupta bärgare och på uppställningsplatserna där ingen "vanlig" människa kan hämta bilarna kan de hämta dem ja - troligen också korruption eller hot
Det är ochså möjligt.

Citat:
4. de köper falska körkort, verktyg, droger tex o lämnar bilar som betalning
Går det att förfalska dagens körkort? jag vet inte!

Citat:
5. bilarna säljs tex till en polack, efter några dagar stjäls bilen, säljs till tex en rumän, stjäls, säljs igen osv. Det finns egentligen ingen gräns på hur många gånger du kan stjäla tillbaka den...vet några killar som parkerade bilen utanför macdonalds med kameror för säkerhets skull och den blev stulen och de såg vem och gick till polisen som förklarade "tyvärr" och någon kamera tänkte de inte titta på

Visst stjäla många gånger men varför är polisen inte intresserad? Polisanmälan om stöld är de tvugna att regga. Dessutom så har de fortfarande avregg delen hos skrot Hasse.

Citat:
Culo tillhör gänget och är en serb som kör bilen till V*le som är en korrupt polack som jobbar på bilprovningen. Du kan alltså köra en bil vars bromsar är skit o får 3or men tar du med dem till dej*ns verkstad och betalar 1000 kr får du max 1 på bromsarna.
Visst, men bilen vi pratar om är fortfarande endera målvaktad av skrot Hasse eller så sålde han den till Valle, bilen kan sålledes fortfarande vara lagligt reggad men trafikfarlig.

Skrot Hasse måste fan ju vara välldigt desperat om han pysslar med den sortens skrot bilar och kund krettsar! Måste ju till volymer och inte 4-5 styck bilar för att bli nånting!

Citat:
Polisen kan fixa detta om de vill. Tjuvar o kriminella är rätt hjälplösa utan sina bilar. Men det är för stort och för många inblandade och omöjligt att sätta dit nån boss och det är ju dyrt att förvara bilar på uppställningsplatser.
Därav nämde att Polis och försäkringsbolag har avtal med auktoriserade skrotar om uppställnings platts. Grejjen är väll att politiker ser Polisens jobb inom trafik som kosmetika bland andra tybgfre uppgifter därav så lite trafik koll, det har ju helt klart sjunkit med åren.

För övrig bör nämnas att skrotar ibland används som knark distributions centra för mindre mängder. Mellan händerna regional/lokal nivå letar up en del av skroten där bilar stått i åratal, bilar där reservdelsmarknaden är noll, träd växerigenom bilar, där vet de att skrotaren inte bryr sig, skrotaren jobbar med bilar han kan tjäna pengar på, varje skrot har en "död is yta" , gå och kolla. Polis kollar alldrig skrotar, har frågat dem.

Citat:
Bulgarisk reggade bilarna körs alltså tillbaka till Sverige och används här.
Kan så vara men problemet är fortfarande att motagaren i varje led av försäljningen/omreggning
av den skrotade bilen står som ägare.
Senast redigerad av PutinsPutain 2019-06-12 kl. 02:27.
Citera
2019-06-12, 05:45
Medlem
Citat:
Ok!

Okej, då vet jag vad du syftar på! Att det har pysslats med svart skrotar, afrika export hos både auktoriserdade skrotare och bilhandlare är känt men det var ganska länge sedan och regler kring skrotning har väll ändrats flera omgångar, senast med EU's 94% återvinnings kravet.

Men en skrotare som agerar målvakt blir ju ganska omgående känd av Polis och länstyrelsens miljö inspektörer.

Så här hävdar Trafikverket 2012:
Kan man vara säker på att den bil man lämnar in till er kommer att skrotas?
– Ja, givetvis, säger Jörgen Gustavsson, ansvarig för reservdelar på Blekinge Bilpress.

Enligt Transportstyrelsen får bilskroten i vissa fall sälja bilar vidare. Det beror på den uppgörelse man gör med den som lämnar in bilen.
– Ska en bil skrotas ska de inte skicka in om ett ägarbyte, då ska de skicka in ett mottagningsbevis. Om vi hade fått ett mottagningsbevis hade bilen aldrig gått att sälja, säger Daniel Backéus, sakområdesansvarig för avregistreringen på Transportstyrelsen.

I det här fallet har Transportstyrelsen bara fått in uppgifter om ett vanligt ägarbyte. Enligt Sabuhi Allahyarov har Blekinge Bilpress skickat in papper till Transportstyrelsen om avregistrering, men han kan inte exakt säga när det var. BLT har sökt annonsören utan framgång. Annonsen är nu borttagen från Blocket.

Tillockmed Peter Poker Wallenberg gillar svart skrotar maffian och en riktig slagdänga till argument!
"Jag anser att varje bil är en potentiell samlarbil i framtiden".
https://www.realtid.se/wallenberg-upp-till-kamp-motorhobbyn

VIN=chassinummer. Problemet är Tullen som står med armarna i kors för både in och ut smuggling och hela riksdan har vetat om detta i år tioenden men lyfter inte ett finger, man frågar sig VARFÖR?

Vad jag vet är att vissa skrotar säljer avreggade skrotade bilar till bärplockare som gasar runt en säsong och sen dumpar dem. Skrotaren kan enkelt anmäla dem som "inbrott på skrotuplag" t.ex
(inget målvakteri och fina stålar) för att måla up en annan bild till Polisen. Polisen vet nog hur det
gått till men kan inte bevisa något.

OK, ja då har vi en möjlig punkt som maffian kan utnyttja. Men fortfarande så måste besiktnings snubben ochså vara korrupt och ha behörighet i databasen. Han får inte ut godkänd pappret om han inte loggar in och reggar det i databasen, vad han sen skriver i databasen är en annan sak.

Det är ochså möjligt.

Går det att förfalska dagens körkort? jag vet inte!

Visst stjäla många gånger men varför är polisen inte intresserad? Polisanmälan om stöld är de tvugna att regga. Dessutom så har de fortfarande avregg delen hos skrot Hasse.

Visst, men bilen vi pratar om är fortfarande endera målvaktad av skrot Hasse eller så sålde han den till Valle, bilen kan sålledes fortfarande vara lagligt reggad men trafikfarlig.

Skrot Hasse måste fan ju vara välldigt desperat om han pysslar med den sortens skrot bilar och kund krettsar! Måste ju till volymer och inte 4-5 styck bilar för att bli nånting!

Därav nämde att Polis och försäkringsbolag har avtal med auktoriserade skrotar om uppställnings platts. Grejjen är väll att politiker ser Polisens jobb inom trafik som kosmetika bland andra tybgfre uppgifter därav så lite trafik koll, det har ju helt klart sjunkit med åren.

För övrig bör nämnas att skrotar ibland används som knark distributions centra för mindre mängder. Mellan händerna regional/lokal nivå letar up en del av skroten där bilar stått i åratal, bilar där reservdelsmarknaden är noll, träd växerigenom bilar, där vet de att skrotaren inte bryr sig, skrotaren jobbar med bilar han kan tjäna pengar på, varje skrot har en "död is yta" , gå och kolla. Polis kollar alldrig skrotar, har frågat dem.

Kan så vara men problemet är fortfarande att motagaren i varje led av försäljningen/omreggning
av den skrotade bilen står som ägare.

Vad har allt detta att göra med sprängningen. Otroligt mycket info om bilaffärer.
Citera
2019-06-12, 06:42
Medlem
Vittnesuppgiften om en mindre explosion vid Braskens Bro tidigt på kvällen den 5 juni ställer jag mig tveksam till. I det absoluta närområdet finns två större bensinstationer och en McDonalds. Om explosionen skett så måste fler vittnen finnas.
Citera
2019-06-12, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Detonationsplatsen, 10 meter från Hamngatan, är alltså avsides i din värld?

Hamngatan är dessutom förhållandevis hårt trafikerad.

När det gäller sannolikheten för att något som händer där ska fastna på en slumpvis filmning så är det avsides.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in