2019-06-08, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
En ljudbang över tätbebyggt område i fredstid låter omöjligt då civil flygning med överljudsfart endast tillåts över hav eller obebyggda områden på grund av risken för skador och obehag.

Detonationen kommer inderifrån! Har han startat planet i cykel skjulet då! Och flygit ner i underjorden så balkongerna är riktade uppåt??
Citera
2019-06-08, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svenneM
Detonationen kommer inderifrån! Har han startat planet i cykel skjulet då! Och flygit ner i underjorden så balkongerna är riktade uppåt??
vi pratar om militärt flyg i detta fall
Citera
2019-06-08, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Vart kommer denna bild ifrån? Har du en utan dina sträck, vill gärna ha den.
Explosionen har skett rakt nedanför den korta pilen, det syns tydligt.

Ja, jag har sett ringen där också. Passar inte helt med väjningsplikts-skyltens rörelse efter smällen dock.
Men visst, den kan ha roterat en aning i luften.
Senast redigerad av B.R.Donut 2019-06-08 kl. 14:03.
Citera
2019-06-08, 13:57
Medlem
musttomtes avatar
Två av de skadade, en 70-årig man och en 76-årig man med splitter- och sårskador, var kvar på sjukhus över natten. En av dem fick genomgå en operation.

Personskadorna hade sannolikt kunnat bli betydligt allvarligare. Det ligger ett dagis i närheten och olika andra verksamheter, säger Magnus Skoglund, som var spaningsledare under fredagen.

Den som åker ditt på det här lär inte få det lätt på kåken.
Citera
2019-06-08, 13:57
Medlem
Bomb i ryggsäck utplacerad av underhuggare.
Budskapet är "Nu-mi pasă de lege" "Nu-mi pasă de familie".
De skiter i lagen och i barn o familjer. Vill bara skrämmas.
Vad de bråkar om egentligen vet jag inte men de hanterar kokain bilar vapen kvinnor klubbar restauranger mm.
Flera orter inblandade. Flera grupperingar även BC o OG men det handlar inte om MC klubbar. Har inte hört om maras men flera i klanerna är just nu i USA pga bråket. Vem får uppdraget att riva och bygga nya hus?
Citera
2019-06-08, 13:58
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag har sett en bild från detonationsplatsen där det ser misstänkt ut som en krater. Vet dock inte hur man lägger in bilder här...

Om du har sett bilden på en hemsida = länka källan.

Om du sitter på bilden googla "upload image without registration" eller liknade och länka den källan när du laddat upp bilden.
Citera
2019-06-08, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
vi pratar om militärt flyg i detta fall

Ja så klart men hur förklarar du att detonationen kommer underifrån och upp över fastigheten! Och skulle inte fler fastigheten ha glaskross . Sen tror jag inte det går att flytta balkonger uppifrån luften och få dom att rampa uppåt!
Citera
2019-06-08, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenneM
Högexplosivt som typ c-4. Det har en detonations hastighet på 8100 meter per sekund. Snabb tryck våg . Eller nått annat högexplosivt ämne skulle jag gissa på !

Vad får dig att tro det? Nån nämnde tidigare i tråden att det inte skulle ge upphov till någon "rökplym" vilket det tydligen var i det här fallet.
Citera
2019-06-08, 14:00
Medlem
Aciess avatar
Dee har gjort något konstigt med bilderna. Jämför och finn alla konstigheter. Försöker de dölja detonationsplatsen?

https://i.ibb.co/XVBSsjd/linkoping-epicentrum.jpg
https://z.cdn-expressen.se/images/01/20/012019a7a39941fb9b11615b147ff4e1/16x9/original.jpg

En låda dynis eller 1 säck anfo, ett par sandsäckar/betongklumpar i cykelskjulet riktat mot lägenheten/dörren.

Kan vara mer sprängmedel, massmedia och statens talespersoner är kända för att ljuga nu sen tiotals år.
Det är inga ufo-sprängmedel som använts....
Ingen av oss kan se skillnaden på 5000m/s och 7000m/s även om jag har stor erfarenhet.
Citera
2019-06-08, 14:02
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om du har sett bilden på en hemsida = länka källan.

Om du sitter på bilden googla "upload image without registration" eller liknade och länka den källan när du laddat upp bilden.
Jag har bilden men hittade källan så jag länkar dit. En polis, tydligen.
https://www.instagram.com/p/BybGZBJIYPU/
Citera
Medlem
jjagares avatar
Själv tror jag på Dynamex, borde vara lättast att få tag på då de används inom byggen.

Om ingen annan redogjort om Mehdi så gör jag det, han är ej längre president utan nu är han sergeant of arms, i mc-klubbens Europaorganisation
Citera
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ja, jag har sett ringen där också. Passar inte helt med väjningsplikts-skyltens rörelse efter smällen dock.

En lös hastighetsskylt som ska sitta fast i ramen där kan du bortse ifrån då antagligen ena sidans skruv/mutter slets loss på ena sidan före den andra och därför fick en möjligt missvisande färdriktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in