Citat:
Ursprungligen postat av
Moll-E
Ja, det är lite därför jag är negativ till att de kallar spelet för Baldur's Gate III när inga karaktärer är kvar och troligen inget av storyn kommer att fortsättas. Men spelet verkar riktigt bra och jag tror inte att jag kommer bli missnöjd med det oavsett vad det kallas.
Varit en AMA på reddit häromdan där utvecklarna svarade på massa frågor. En frågade bl.a. "Will there be any connection between the story of Baldurs gate 1/2/tob and Baldurs gate 3?"
Svaret; "We really don’t want to spoil anything but we wouldn’t call it Baldur’s Gate 3 if there wouldn’t be a link. Let me just say that we touch upon the story of BG 1 & 2 in meaningful ways, there are returning characters and what happened in BG 1/2/tob leads to what happens into BG3. You won’t necessarily see that at the start of the adventure but you will quickly understand once you get further into the game."
Länk till en sammanställning av alla frågor & svar, en hel del info om BG 3 där;
https://www.reddit.com/r/BaldursGate3/comments/fhq6ug/compiled_baldurs_gate_ama_20200313/
Svaren överlag gjorde mig klart mer positivt inställd än det som visats i gameplayväg.