Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-06, 11:38
  #1
Medlem
Läste att Saltkråkan kommer som bilderbok. Maria Nilsson Thore heter illustratören bakom boken.
Den 10 juni kommer den ut.

https://www.svd.se/forsta-bilderboken-om-saltkrakan-har

Kanske kan vara något för de små därhemma?
Citera
2019-06-06, 21:23
  #2
Medlem
CarolynHaxs avatar
Jag har "Räven och Tomten" med teckningar av Eva Eriksson, och det är en alldeles underbar bok, kan jag säga.

Det verkar som om förläggare/arvtagare är väldigt försiktiga vad gäller nya illustratörer, och bara engagerar såna som har känsla för Astrids värld.
Citera
2019-08-05, 09:42
  #3
Medlem
cleovarnamnets avatar
Jag har så otroligt svårt för hennes illustrationer. Uppenbarligen kan hon (och andra) illustrera men figurerna ser ändå ut som doodles som jag också skulle kunna krafsa ihop på 2 minuter. Varför inte göra även människorna noggrant och vackert?
Såg en illustratör live i en butik (på något jippo) rita sina figurer. Det tog bokstavligen under en minut. Med den illustrationstekniken kan man ju illustrera en hel bilderbok på 10 min. (Den författare jag såg brukar inte ha mycket bakgrund heller.)
Har bläddrar i nya Saltkråkan-boken, de illustrerade bakgrunderna verkar ha lagts tid på med sen dessa fula doodle-människor... Jag avstod faktiskt att köpa på grund av dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback