• 8
  • 9
2019-06-11, 22:10
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Riktigt intressant att se hur du som egen företagare resonerar inför en kommande lågkonjunktur. Jag arbetar inom IT branschen och går i tankarna om att starta eget. Jag funderar dock på om det är dumt att realisera tankarna just nu. Offentlig/statlig sektor tror jag kommer bli hårt drabbat med massnedskärningar framöver då vår välfärd kommer få sig en större käftsmäll än den redan fått. Men frågan är hur den privata sektorn kommer stå sig.

Tycker inte du ska basera ett sådant beslut beroende på konjuktursläge, bättre att komma igång så tidigt som möjligt och bygga en portfölj av kunder och uppdrag. Det kommer gynna dig på längre sikt. De som drabbas hårdast vid en lågkonjuktur är de som är ineffektiva och har dålig ekonomi. Dvs fattiga personer med låg socioekonomisk status och företag med dålig ledning och balansräkning. (Säkert därför du misstänker att många offentliga myndigheter osv. kommer drabbas allra hårdast?) Visst att företag generellt är mer återhållssamma med investeringar under lågkonjukturer men det kommer alltid finnas behov av IT-konsulter i många, många företag oavsett konjukturläge, speciellt de kommande åren.
Citera
2019-06-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Men du tolkar ju det helt fel, att inte försöka träffa botten eller toppen betyder ju att INTE hålla på och gå ut och in ur marknaden som du själv precis gjort..
Regel nummer 1.. förlora aldrig pengar...

regel nr 2... se regel nr 1
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in