2019-06-04, 23:32
Medlem
Tack för de olika tipsen i tråden.

Nu ska jag hoppa till sängs.
Citera
2019-06-04, 23:32
Medlem
MrMadoffs avatar
Du lär ska behöva gå ner 20kg innan du börjar förlora fettet runt magen med tanke på din längd..
Citera
2019-06-04, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
nej det handlar vare sig om träning eller äta mer hälsosamt.

om du t ex ersätter en lunch på 1000 kalorier med en smoothie på 500 kalorier så kan det räcka för att du går ner i vikt, över tid. testa får du se.

Att äta hälsosamt är inte bara att man ska äta nyttig mat som innehåller det man behöver, och inte massa onyttigheter. Utan även att man bara ska äta så mycket som man behöver.
Senast redigerad av nilltre 2019-06-04 kl. 23:37.
Citera
2019-06-05, 00:51
Medlem
Ashin-Wirathus avatar
Jag körde DNP i 4 veckor gick ner från 94kg till 78kg och behöll 95% av min originala muskelmassa.

Måltidsersättnig brukar vara kasst, eftersom man blir hungrig ganska snabbt.
Citera
2019-06-05, 03:08
Medlem
Enkelt, ät kött tills du blir mätt, inget annat. Du blir friskare på köpet och slipper gå hungrig. Lycka till.
Citera
2019-06-05, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lo1an
ughh....

Jag har alltid varit en helt värdelös matlagare och därmed oftast slarvar med den.

Vad är då skillnaden mellan egenlagad mat och måltidsersättning?
Har måltidsersättning allt nyttigt man behöver? Jag kommer fortfarande äta egenlagat till lunch.

Därav uttrycket "du blir vad du äter". Lagar du maten själv så får du i dig näringsrik mat med bra fetter och fibrer. Därav blir du mätt och får i dig lagom med kalorier så att du håller dig smal.
Drick helst kranvatten till maten.
Måltidsersättning är en färdig variant av lagad mat. Men givetvis sämre.
Citera
2019-06-05, 05:58
Medlem
Haajibs avatar
Vatten o bröd i en månad
Citera
2019-06-05, 06:10
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoox
Tyvärr så fungerar det inte att punktbränna fett. Allting handlar om kalorier ut/in, en måltidsersättning kommer inte per automatik göra att du går ner i vikt, äter du dåliga måltider utöver det så blir det nog svårt oavsett.

Mitt tips är att du äter egenlagad mat. Mycket sallad, mycket protein, dra ner på kolhydraterna litegrann men uteslut dom inte. Försök att räkna kalorierna också, lite jobbigt i början men man vänjer sig och då går det kanonbra.

Inget animaliskt protein då det är cancerframkallande. Sen öka kolhydrater och minska fett då får du bättre energi och lust att träna. Fettet du äter sätter sig runt midjan, punkt. Skulle säga att du behöver gå ner till minst 70kg med din längd för att ständigt se slim och rippad ut. Konditionsträna mycket med cykel, gå till bastun dagligen

Blötlägg 250g råa nakenhavregryn i 12-24h och ät en gång per dag så får du i dig 24g protein och 25g fibrer. Hacka russin och blötlägg i kokosvatten så dem blir mjuka och så sockret blandas med kokosvattnet som du tillslut blandar ner med havregrynen. Dessa behöver ej tillagas. Ha i två bananer och några bär om du vill sen lägg i kanel och carob (billigt nyttigt pulver som är godare än choklad men utan theobrominet och kakao). En nypa salt på det, du kmr bli amazed. Detta till frukost.

Mellanmål mixxar du upp en fet smoothie av blandade bär samt chiafrön och linfrön för nyttiga omega 3 fetter.

Sen avslutar du dagen med en stor sallad och dressing gjord på färska kryddor som du gillar (basilika, timjan, oregano, dill t.e.X), avocado och citron.

Du kommer nå ditt mål inom 2 månader och kommer känna dig mätt samt ej behöva räkna kalorier
Senast redigerad av NykteristJaVisst 2019-06-05 kl. 06:33.
Citera
2019-06-05, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lo1an
Med tanke på att jag blir hungrig redan 4 timmar efter en måltid så låter det här nästan omöjligt.
Antar att man tillslut vänjer sig?

Jättejobbigt första dan. Lite jobbigt 2:a dagen.
3:e dagen är det lugnt.
Citera
2019-06-05, 07:04
Medlem
paperboy85s avatar
Att ersätta en av måltiderna under dagen med någon form av proteindricka/måltidsersättning för att gå ner i vikt kan du absolut prova. Själv föredrar jag drinkar/shakes med ca. 0,5 dl kaseinpulver och en tesked psylliumfrön. En påse kaseinpulver är förhållandevis billigare än dessa färdiga måltidsersättningar och kroppen bryter ner det långsammare än vasslepulver, du hittar det där man finner proteinpulver. Psyllium är rika på fibrer och bidrar även dessa till en långvarig mättnadskänsla. I särskilda fall tar jag även ett bantningspilver som jag köpte en burk av på Apoteket, de hjälper till att svälla upp magsäcken och lura kroppen att man är mätt.
Citera
2019-06-05, 07:35
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knoox
Tyvärr så fungerar det inte att punktbränna fett. Allting handlar om kalorier ut/in, en måltidsersättning kommer inte per automatik göra att du går ner i vikt, äter du dåliga måltider utöver det så blir det nog svårt oavsett.

Mitt tips är att du äter egenlagad mat. Mycket sallad, mycket protein, dra ner på kolhydraterna litegrann men uteslut dom inte. Försök att räkna kalorierna också, lite jobbigt i början men man vänjer sig och då går det kanonbra.

Min fetning. Detta är faktiskt inte sant. Studier har visat att om man tränar på fastande mage så ökar fettförbränningen specifikt för den muskelgrupp man tränar, exempelvis magen. Effekten lär inte vara jättestor, men en viss effekt finns. Men precis som du skriver så är kosten av betydligt större betydelse.

Till TS vill jag rekommendera det enkla men extremt effektiva programmet Strong Lifts 5 x 5. Programmet ser ut så här:

Pass A:
Knäböj 5 repetitioner x 5 set
Bänkpress 5 x 5
Rodd med stång 5 x 5

Pass B:
Knäböj 5 x 5
Militärpress 5 x 5
Marklyft: 5 x 1

Du kör ett pass måndag, onsdag och fredag, alternerar mellan pass "A" och pass "B". Du ska öka vikten varje pass. Marklyft och knäböj: 2,5kg. Alla andra övningar med något kilo. Börja med låga vikter och vila högst 3 min mellan seten.

Knäböj och marklyft kommer att platta till din mage när du kan hantera stora vikter.

Det finns även en app till programmet som kan vara smidigt att använda om du är nybörjare.
Citera
2019-06-05, 08:32
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Investor1
Enkelt, ät kött tills du blir mätt, inget annat. Du blir friskare på köpet och slipper gå hungrig. Lycka till.

TS: Kör på detta rådet, alternativt följ LCHF. Då kommer du inte bli hungrig var fjärde timme. Särskilt inte efter ett tag när kroppen går in i ketos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in