Citat:
Ursprungligen postat av
helofin
Vilka fonder eller kontinenter för fonder bör man satsa på närmaste året. Jag har kört amerikanska och läkemedel som gått bra men som nu planar ut lite. Är där några kommande som kan växa starkt närmaste året?
Det viktigaste man måste ha klart för sig är att ingen, och då menar jag ingen, vet vad som i framtiden kommer att hända. Lyssna aldrig på personer som är alltför stensäkra med sina förslag. Många tror att vi är påväg in i en lågkonjuktur vilket vi mycket väl kan vara. Om detta skulle vara fallet så beror allting på hur lång din sparhorisont är. Jag skulle personligen inte fondspara på kort sikt. Med det sagt så tror jag personligen alltid på Nordamerika och har inte fått några indikationer på att tillväxten skulle avta i jämförelse med resten utav världen. Jag skulle även hedga med asiatiska index då situationen med handelsavtalen fortfarande är oviss.
Citat:
Ursprungligen postat av
JBernard
Vilka specifika fonder/aktier hade du investerat i om du var tvungen att göra det imorgon?
Jättebra fråga som jag ofta får.
Som ovan skrivet tror jag inte på kortsiktiga fondinvesteringar. Allt beror som vanligt på din sparhorisont och om du kommer behöva pengarna. Stock picking är också svårt då marknaden alltid vinner i längden. Något som jag tycker är värt att spekulera i är svenska noterade läkemedelsföretag. Calliditas är intressant och beror på hur fas3 går för dem. Exela Technologies kan köpas väldigt billigt för drygt 2dollar efter en mindre lyckad merger där jag tror starkt på tillväxt under nästa år.