2019-06-03, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luxnest
Ett enkelt sätt att fejka strålskador är ju att utsätta offren för höga doser av joniserande strålning
...dvs radioaktiv strålning från, exempelvis ett havererat kärnkraftverk!
Citera
2019-06-03, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Har på senare tid insett att både kärnkraft och kärnvapen är fejkade för att skapa kontroll. De båda bygger på varandra för att göra kärnkraftsteorin/klyvning av atomen mer trovärdig.

Dom som påstods vara närmst kärnreaktorn som fick brännskador, hur fejkades detta, några teorier? Antar det finns bevis för att vissa fått brännskador. Kan det vara någon typ av kemikalie som släpptes eller liknande. Uppenbarligen fick människor piller som gav dom cancer osv för att upprätthålla hur farlig radiation är lögnen, men brännskadeeffekten har jag inte löst än.

Jag har fetat tre påståenden som jag vill kommentera.

Att vissa tunga atomer kan sönderfalla och orsaka radioaktiv strålning är välkänt sedan mer än hundra år. Ingen seriös forskare har förnekat det, än mindre motbevisat det.

Att kärnvapen är möjliga kom både tyska och amerikanska forskare på under 1940-talet. Att de är verkliga fick hela världen handfasta bevis för i augusti 1945, alltså för mer än 70 år sedan. Varsågod och motbevisa det, tala samtidigt om för alla skadade och döda japaner att det hela var fejk.

Var vänlig presentera bevis eller stöd för att människor "uppenbarligen" fick piller som gav dem cancer!
Citera
2019-06-03, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smygrasisten
Kärnkraftverk existerar, dock är de i princip bara stora vattenkokare som drivs med uranium, som är helt ofarligt.

I Chernobyl frodas idag natur och djurlivet. I Hiroshima och Nagasaki lever folk idag helt vanliga liv utan genmutationer, "radioaktiv-strålning" och liknande.

Det är för att strålningen är helt ofarlig. Uranium strålar värme. En lampa strålar värme. En TV-apparat strålar värme. Ett element strålar värme.

TJERNOBYL, tack! Använd svensk transkribering i Sverige! (Gäller för övrigt även rubriken.)

Nja, frågan om ärftliga långtidseffekter är inte helt utredd, lär inte kunna bli det heller förrän det har gått flera generationer. Det stämmer att till synes helt normal natur har tagit över Tjernobyl, och jag vet inget om ev tester på genetiska förändringar.

Men det betyder verkligen inte att uranets är ofarligt eller att dess radioaktiva strålning kan jämställas med värmestrålning. Tvärtom, inget kan vara mer felaktigt. Radioaktiv strålning kan skada vävnader och organismer på ett annat och mycket allvarligare sätt än värmestrålning. Du kan inte få strålsjuka (slå upp ordet om du inte vet vad det är) av värmestrålning.
Citera
2019-06-03, 14:36
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Kärnkraftverk existerar, dock är de i princip bara stora vattenkokare som drivs med uranium, som är helt ofarligt.

I Chernobyl frodas idag natur och djurlivet. I Hiroshima och Nagasaki lever folk idag helt vanliga liv utan genmutationer, "radioaktiv-strålning" och liknande.

Det är för att strålningen är helt ofarlig. Uranium strålar värme. En lampa strålar värme. En TV-apparat strålar värme. Ett element strålar värme.
Detta kan jag köpa. Jag menade precis som du säger att det är helt ofarligt (alltså ingen livsfarlig strålning etc). Den där kärkraftsexperten åkte ju runt och demonstrerade hur man kunde äta uranium utan några som helst problem.
Citera
2019-06-03, 15:46
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Har på senare tid insett att både kärnkraft och kärnvapen är fejkade för att skapa kontroll. De båda bygger på varandra för att göra kärnkraftsteorin/klyvning av atomen mer trovärdig.

Dom som påstods vara närmst kärnreaktorn som fick brännskador, hur fejkades detta, några teorier? Antar det finns bevis för att vissa fått brännskador. Kan det vara någon typ av kemikalie som släpptes eller liknande. Uppenbarligen fick människor piller som gav dom cancer osv för att upprätthålla hur farlig radiation är lögnen, men brännskadeeffekten har jag inte löst än.
De fick väll brännskador från ångan och elden i reaktorn?
Citera
2019-06-03, 15:49
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Detta kan jag köpa. Jag menade precis som du säger att det är helt ofarligt (alltså ingen livsfarlig strålning etc). Den där kärkraftsexperten åkte ju runt och demonstrerade hur man kunde äta uranium utan några som helst problem.
Ta ut americiumet från 2-3 brandvarnare och testa äta det

Du kommer få stora problem med hälsan pga radioaktiviteten
Citera
2019-06-03, 16:18
Medlem
Nagasaki og Hiroshima - inte nuclear, men brannbomber.
Anders Björkman:

The atomic bomb hoax 1945-2019
http://heiwaco.tripod.com/bomb1.htm
Citera
2019-06-03, 16:25
Medlem
Kärnkraftverk är påhittade. De existerar inte sa Plutonium.
Senast redigerad av Baphom3t 2019-06-03 kl. 16:43.
Citera
2019-06-03, 16:31
Medlem
Citat:

Hur kan du veta att det var några människor som fick brännskador? Om du inte tror på vanlig fission och alltså tror att alla världens kärnkraftverk och kärnvapen är fejk, varför skulle det finnas människor som blivit skadade? Hur kan du ens vara säker på att Ukraina och Vitryssland finns? Folk är så jävla naiva nuförtiden...
Citera
2019-06-03, 16:32
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svippe
Hur kan du veta att det var några människor som fick brännskador? Om du inte tror på vanlig fission och alltså tror att alla världens kärnkraftverk och kärnvapen är fejk, varför skulle det finnas människor som blivit skadade? Hur kan du ens vara säker på att Ukraina och Vitryssland finns? Folk är så jävla naiva nuförtiden...
För att solidifiera lögnen är det ett logiskt drag, men visst brännskadorna kanske är fejkade vad vet jag.
Citera
2019-06-03, 16:40
Medlem
Citat:

Nu blir jag nyfiken! En lampa, tv-apparat och ett element strålar ju värme därför att det tillförs energi (i form av el eller varmvatten. Om du nu tror på det). Menar du att det frigörs energi från uran i ett kärnkraftverk av sig självt, eller menar du att detta uranium strålar värme först efter att det har värmts upp på något annat sätt? Om det strålar värme av sig självt, gäller det bara uran eller andra grundämnen också? Kan du förklara fysiken? (Skicka ingen länk, jag vill gärna höra en förklaring).

Moderna militära ubåtar och hangarfartyg som drivs av atomkraft kan köra omkring i flera år utan att tanka. Hur förklarar du detta? Var kommer energin ifrån?
Citera
2019-06-03, 16:51
Medlem
madtops avatar
Citat:
Välkommen till verkligheten https://www.youtube.com/watch?v=rMqHTbXm3rs
det du sa är en lögn.

Vad som gör mig lite nyfiken är varför du så gärna vill tro att det är en lögn.
Vad är själva vitsen med att missionera om saker som många vet är felaktigt? Försöker du på något knasigt sätt bevisa gud genom att förneka atomklyvning?

Citat:
Vad är det som är dumt i det du nämnde menar du? Du tror på informationen eliten matar dig?

Eliten? Nu igen...

Nej jag litar inte på vad "eliten" säger, jag vet inte ens vilka du avser med "eliten".
Jag har skaffat mig egen kunskap genom att studera ämnet, jag har t.ex laborerat på radioaktivt sönderfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in