2022-03-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koppkoll
Vad är dina bevis på att friaordet haft som mål att släcka ned hela flashback?
Vad är dina bevis att friaordet skulle ta bort sin tråd om den här tråden försvann?

Fram med bevis eller sluta få det att låta som om du talar för friaordet, jag har inte sett något som tyder på att folk där håller med dig i det du säger.
På den frågan svarar jag nej fria ordet har aldrig haft som mål att släcka ner flashback. Friaordet har enbart som målsättning att alla former av näthat ska upphöra här inne på Flashback

och på fråga 2 så svarar jag på att bägge parterna skulle tjäna mycket på om flashback raderade bort denna tråd som är hatisk mot fria ordet, och i folkets intresse och att fria tider raderade bort tråden om flashback och som extrasvar så skulle man tjäna på om en viss sugmag.se härinne kunde radera bort allt skit som hen har postat inne på sin blogg om skelettkvinnan med flera
Citera
2022-03-16, 00:07
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
På den frågan svarar jag nej fria ordet har aldrig haft som mål att släcka ner flashback. Friaordet har enbart som målsättning att alla former av näthat ska upphöra här inne på Flashback

och på fråga 2 så svarar jag på att bägge parterna skulle tjäna mycket på om flashback raderade bort denna tråd som är hatisk mot fria ordet, och i folkets intresse och att fria tider raderade bort tråden om flashback och som extrasvar så skulle man tjäna på om en viss sugmag.se härinne kunde radera bort allt skit som hen har postat inne på sin blogg om skelettkvinnan med flera
Hur många gånger kommer du att repetera detta? Det kommer inte hända. Gå vidare.
Citera
2022-03-16, 00:17
Bannlyst
Citat:

Vart hittar du friaordets målsättningar? Friaordet är ett diskussionsforum, målet är diskussion.

Skadan för friaordet när man här i tråden försöker ljuga fram en koppling mellan forumet och skeletgäng är redan gjord, friaordet tjänar inget på att ta bort sin tråd, och verkar inte heller ha nån önskan att göra så.
Citera
2022-03-16, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Hur många gånger kommer du att repetera detta? Det kommer inte hända. Gå vidare.
Så att om ni inte vill vara intresserad av att få ett slut på det onödiga tjaffset så vill jag bara upplysa er allihopa att det finns inte en jävla käft som vinner något på att hålla på och fortsätta med att bråka med varandra , och så länge som denna inavlade hat-tråd finns kvar så bidrar det enbart till fortsatt bråk .Adjö nu lämnar jag denna tråd för det går inte att försöka mäkla fred mellan parterna,jag drar vidare tack och adjö.
Citera
2022-03-16, 00:21
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Vart hittar du friaordets målsättningar? Friaordet är ett diskussionsforum, målet är diskussion.

Skadan för friaordet när man här i tråden försöker ljuga fram en koppling mellan forumet och skeletgäng är redan gjord, friaordet tjänar inget på att ta bort sin tråd, och verkar inte heller ha nån önskan att göra så.
De har ingen moderering överhuvudtaget så det är rätt värdelöst som diskussionsforum.
Citat:
Så att om ni inte vill vara intresserad av att få ett slut på det onödiga tjaffset så vill jag bara upplysa er allihopa att det finns inte en jävla käft som vinner något på att hålla på och fortsätta med att bråka med varandra , och så länge som denna inavlade hat-tråd finns kvar så bidrar det enbart till fortsatt bråk .Adjö nu lämnar jag denna tråd för det går inte att försöka mäkla fred mellan parterna,jag drar vidare tack och adjö.
Äntligen fattar du att ingen vill att du ska "mäkla fred".
Citera
2022-03-16, 00:21
Medlem
Citat:

Där ger jag medhåll om att det är enbart en seriös sjysst vanlig diskussion som friaordet ska ha .det enda som jag vill klaga på att man inte modererar i friaordet mer noga , och likadant att inte Flashback vill moderera alla trådar och inlägg mer noggrannare och inte släpper igenom trådar och inlägg som dels saknar bra diskussionsvärde samt trådar och inlägg som syftar på att jävlas mot folk i allmänhet och som är oseriösa,för Flashback verkar inte vara ett dugg intresserad att göra en storstädning för att ta bort alla trådar och inlägg som klart och tydligt strider mot regler och paragrafer och det handlar om trådar och inlägg som ALDRIG skulle godkännas i de större sociala plattformarna facebook,instagram,twitter,youtube,samt inne på forumsidorna Hamsterpaj,och mer seriösa forumsidor där folk kan diskutera saker och ting i lugn och ro utan att riskera bli påhoppade och att de medlemmar som diskuterar inne på seriösare forum har informerats om att man måste följa de lokala regler som gäller inne på forumet plus svensk lag.Tack och hej nu lämnar jag denna oseriösa skittråd som borde spolas ner på toaletten
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-03-16 kl. 00:58.
Citera
2022-03-16, 07:16
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Och hur många är det inte som har fått sin vardag förstörd tack vare att en viss admin1 låtit folk i flera trådar outa ut personuppgifter om folk och fä och det är många fler som har fått sin vardag förstörd tack vare att folk har outats ut i flera X-antal trådar och i tusentals postade inlägg här inne på flashback . Och detta har pågått i minst 20 år eller längre .Kan förstå att det har riktats hård kritik mot flashback i olika medier och i flesta fall har kritik mot flashback kommit från olika medier .De som har fått sin vardag förstörd tack vare att deras personliga uppgifter har outats ut hej vilt här inne handlar om "folk ur olika kategorier och folk som inte ens är medlemmar på flashback "
Och hur många outades på "I Folkets Intresse" som "näthatare"? Bl.a. jag. Jag näthatar aldrig, visst, kommer med fyndiga o lustiga kommentarer för att retas lite, men inget rent hat! Skadan är redan skedd för de hundratal som blev outade. En gång outad, outad för alltid. På F.O finns inga outade att ta bort, så varför skulle Flashback ge vika för censur?

Att hon med skelettet o närstående inte bara lagt ner, o inte startat massvis med anti-Flashbacksajter som drar nyfikna besökare, så hade det hela varit glömt. Jag fick mina personuppgifter outade i en tråd här ang. ett brott jag begick 2011 o det ringde folk o jag fick kärleksbrev o sånt, men nu är det glömt! Jag blev inte sned för det!

Nä du, ring åklagaren (eller kanske man kan stämma på egen hand, men det kan bli dyrt) om du vill ha ett slut på den aggressivitet som kommer mot Flashback på F.O! Det är inte Flashback som ställer några krav...
Senast redigerad av Muppety 2022-03-16 kl. 07:52.
Citera
2022-03-16, 19:40
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Och hur många outades på "I Folkets Intresse" som "näthatare"? Bl.a. jag. Jag näthatar aldrig, visst, kommer med fyndiga o lustiga kommentarer för att retas lite, men inget rent hat! Skadan är redan skedd för de hundratal som blev outade. En gång outad, outad för alltid. På F.O finns inga outade att ta bort, så varför skulle Flashback ge vika för censur?
Kent har till och med erkänt att han har hängt ut oskyldiga. Nu utnyttjar han FOs dumhet för att göra dem till hans personliga omedvetna soldater. Kent är fortfarande aktiv fast han inte skriver offentliga inlägg längre.

Citat:
har sökt på "penis" o ni använder bl.a det för att utpressa Flashback till censur!
Hysteriskt roligt att det bästa de kunde komma med med det stora avslöjandet var "eww bög" som lågstadieungar.
Tydligen var penissökningarna relevanta bara för att någon hade lagt ut penisbilder på en av de hackade sidorna. De lägger ut den här informationen fullt tillgänglig för alla att läsa men tror ändå att det kommer att visa motsatsen till vad som står i dokumenten.

Iofs säger domen att penissökningen troligen inte har något med brottet att göra. Men då kommer vi ändå tillbaka till min första poäng. "Eww bög" är en bra kritik om målgruppen är lågstadiebarn. Men det är ju ungefär där deras intelligensnivå ligger så det är kanske orättvist av mig att reta dem för det.

En annan kul sak med domen de la upp var att "barnet" som blev hotat var, enligt domen:
1. Född 1997, alltså två år yngre. (Och äldre än både "2016" och "Slaktaren" )
2. Inte hotad enligt tingsrättens bedömning av chattloggarna.

De är så jävla dumma att man inte ens behöver säga något. De bevisar sin egen dumhet helt själva.
Senast redigerad av sugmag-se 2022-03-16 kl. 19:52.
Citera
2022-03-17, 12:25
Medlem
smurf.kontos avatar
Citat:
De kan kolla upp isparna och underleverantörerna för FOA ,SÄPO och polismyndigheterna har kvalifificerad utrustning för att kunna spåra upp vpn-tunnlar med mera.
Ja jag tror säkert att svenska polisen har den utrustningen. Foliehatten på här hör jag.
Citera
2022-03-18, 09:23
Medlem
Nu verkar de tro att vi vill släcka ner deras forum. Har inte sett någon här som faktiskt vill det, men jag kan ju ha missat något. Det som jag ser då och då, det är kritik mot antingen forumet eller vissa användare. Eller andra negativa kommentarer. Har nog själv postat en del sådant. För det mesta kan jag tycka att det är berättigat. Men det betyder inte att man vill se forumet nedsläckt.

Citat:

Tja, somliga har lyckats orsaka skada på egen hand. Utan att folk skriver negativa saker om forumet i denna tråd. Tänker exempelvis på de personer från forumet som har dykt upp på Flashback, för att bland annat spamma och göra reklam för forumet. Folk minns sådant, och får ett dåligt intryck av forumet. Så skyll inte allt på flashbackare som skriver i denna tråd.

Diskussion kan ifrågasättas. I vanliga trådar är diskussioner det vanligaste målet. Problemet är låg aktivitet. Sedan finns det vissa undantag från diskussion. Den mest aktiva och populäraste tråden är en tråd om Flashback (och det finns några andra relaterade trådar som fått viss aktivitet). Men gud förbjude att folk som skriver något neutralt eller positivt om Flashback där, den typen av diskussioner vill ni inte ha. Ni vill bara ha diskussioner om Flashback, om det innebär att alla har samma åsikter och är lika hatiska. Ni har rätt till era åsikter, men ni vill inte tolerera oliktänkande. Folk har kommit hit för att göra reklam för forumet, men man vill endast ha Flashbackhatare i princip. Inga andra. Lycka till med det liksom.

På tal om lögner, så tror jag att det förekommer en del lögner om Flashback på det forumet. Jag vet inte med säkerhet. Folk där påstår att de postar fakta om Flashback, men jag ser mest spekulationer. Men skulle jag gå dit och fråga om källa eller liknande, så skulle jag väl bara uppleva en massa hat, smutskastning och påhopp. Även om jag höll en trevlig ton etc. Det verkar ändå förekomma en del ogrundade anklagelser etc där, och jag tror inte på allt som jag läser där. Även om andra verkar göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
De har ingen moderering överhuvudtaget så det är rätt värdelöst som diskussionsforum.

Nåja, det förekommer att inlägg raderas och att trådar hamnar i skräphögen (blir låsta, och man kan inte fortsätta diskutera). Det är så låg aktivitet där, så någon större arbetsbörda när det gäller moderering finns ju inte. Nu finns det knappt något behov av det. Skulle aktiviteten öka rejält, så finns möjligheten att modereringen skulle öka också.
Citera
2022-03-18, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Nu verkar de tro att vi vill släcka ner deras forum. Har inte sett någon här som faktiskt vill det, men jag kan ju ha missat något. Det som jag ser då och då, det är kritik mot antingen forumet eller vissa användare. Eller andra negativa kommentarer. Har nog själv postat en del sådant. För det mesta kan jag tycka att det är berättigat. Men det betyder inte att man vill se forumet nedsläckt.

Tja, somliga har lyckats orsaka skada på egen hand. Utan att folk skriver negativa saker om forumet i denna tråd. Tänker exempelvis på de personer från forumet som har dykt upp på Flashback, för att bland annat spamma och göra reklam för forumet. Folk minns sådant, och får ett dåligt intryck av forumet. Så skyll inte allt på flashbackare som skriver i denna tråd.

Diskussion kan ifrågasättas. I vanliga trådar är diskussioner det vanligaste målet. Problemet är låg aktivitet. Sedan finns det vissa undantag från diskussion. Den mest aktiva och populäraste tråden är en tråd om Flashback (och det finns några andra relaterade trådar som fått viss aktivitet). Men gud förbjude att folk som skriver något neutralt eller positivt om Flashback där, den typen av diskussioner vill ni inte ha. Ni vill bara ha diskussioner om Flashback, om det innebär att alla har samma åsikter och är lika hatiska. Ni har rätt till era åsikter, men ni vill inte tolerera oliktänkande. Folk har kommit hit för att göra reklam för forumet, men man vill endast ha Flashbackhatare i princip. Inga andra. Lycka till med det liksom.

På tal om lögner, så tror jag att det förekommer en del lögner om Flashback på det forumet. Jag vet inte med säkerhet. Folk där påstår att de postar fakta om Flashback, men jag ser mest spekulationer. Men skulle jag gå dit och fråga om källa eller liknande, så skulle jag väl bara uppleva en massa hat, smutskastning och påhopp. Även om jag höll en trevlig ton etc. Det verkar ändå förekomma en del ogrundade anklagelser etc där, och jag tror inte på allt som jag läser där. Även om andra verkar göra det.

Nåja, det förekommer att inlägg raderas och att trådar hamnar i skräphögen (blir låsta, och man kan inte fortsätta diskutera). Det är så låg aktivitet där, så någon större arbetsbörda när det gäller moderering finns ju inte. Nu finns det knappt något behov av det. Skulle aktiviteten öka rejält, så finns möjligheten att modereringen skulle öka också.
Du kan kalla mig du istället för "ni", jag tillhör inte nån grupp och håller inte med om varje ord andra skriver.

Vad gäller spammare så finns det ju vissa spammare som beter sig ganska extremt, med hot och barnsligt beteende, så det är ju mycket möjligt att det faktiskt är nån här ifrån som gör det för att förstöra för friaordet.

Om du ser nått du tycker behöver källa så tycker jag du ska gå dit och fråga efter just det, det är bäst för alla med såna frågor.
Senast redigerad av Koppkoll 2022-03-18 kl. 11:07.
Citera
2022-03-18, 13:07
Medlem
Muppetys avatar
Det är jag som är "Richard" där, o jag brukar argumentera för Flashback där, men får mest en massa "tönt" o "horunge" o liknade istället för att faktiskt komma med något vettigt argument där. O de tycker roligt att outa t.ex mig, min hemsida o mitt företag, som någon sorts förtäckta hot. Finns väl nån som faktiskt debatterar, men mest är det en massa trams.

Klart man får tycka hur man vill, men när jag t.ex. blir kallad fula skällsord eller hotad så lämnar jag, det är samma när jag diskuterar politik. Men dom vill förbjuda o censurera, o sysslar med utpressning fast dom inte har något vettigt att hota med.

Fegt att hota o mobba bakom ett anonymt nickname, när jag faktiskt endast försöker diskutera saken. Lite lustigheter är jag med på i.a.f. o accepterar om det riktas mot mig, men inte en massa könsord o sånt, det är ju så löjligt.

EDIT: Jag sitter dock på ett enormt triumfkort...
Senast redigerad av Muppety 2022-03-18 kl. 13:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in