Nu verkar de tro att vi vill släcka ner deras forum. Har inte sett någon här som faktiskt vill det, men jag kan ju ha missat något. Det som jag ser då och då, det är kritik mot antingen forumet eller vissa användare. Eller andra negativa kommentarer. Har nog själv postat en del sådant. För det mesta kan jag tycka att det är berättigat. Men det betyder inte att man vill se forumet nedsläckt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Koppkoll
Vart hittar du friaordets målsättningar? Friaordet är ett diskussionsforum, målet är diskussion.
Skadan för friaordet när man här i tråden försöker ljuga fram en koppling mellan forumet och skeletgäng är redan gjord, friaordet tjänar inget på att ta bort sin tråd, och verkar inte heller ha nån önskan att göra så.
Tja, somliga har lyckats orsaka skada på egen hand. Utan att folk skriver negativa saker om forumet i denna tråd. Tänker exempelvis på de personer från forumet som har dykt upp på Flashback, för att bland annat spamma och göra reklam för forumet. Folk minns sådant, och får ett dåligt intryck av forumet. Så skyll inte allt på flashbackare som skriver i denna tråd.
Diskussion kan ifrågasättas. I vanliga trådar är diskussioner det vanligaste målet. Problemet är låg aktivitet. Sedan finns det vissa undantag från diskussion. Den mest aktiva och populäraste tråden är en tråd om Flashback (och det finns några andra relaterade trådar som fått viss aktivitet). Men gud förbjude att folk som skriver något neutralt eller positivt om Flashback där, den typen av diskussioner vill ni inte ha. Ni vill bara ha diskussioner om Flashback, om det innebär att alla har samma åsikter och är lika hatiska. Ni har rätt till era åsikter, men ni vill inte tolerera oliktänkande. Folk har kommit hit för att göra reklam för forumet, men man vill endast ha Flashbackhatare i princip. Inga andra. Lycka till med det liksom.
På tal om lögner, så tror jag att det förekommer en del lögner om Flashback på det forumet. Jag vet inte med säkerhet. Folk där påstår att de postar fakta om Flashback, men jag ser mest spekulationer. Men skulle jag gå dit och fråga om källa eller liknande, så skulle jag väl bara uppleva en massa hat, smutskastning och påhopp. Även om jag höll en trevlig ton etc. Det verkar ändå förekomma en del ogrundade anklagelser etc där, och jag tror inte på allt som jag läser där. Även om andra verkar göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
sugmag-se
De har ingen moderering överhuvudtaget så det är rätt värdelöst som diskussionsforum.
Nåja, det förekommer att inlägg raderas och att trådar hamnar i skräphögen (blir låsta, och man kan inte fortsätta diskutera). Det är så låg aktivitet där, så någon större arbetsbörda när det gäller moderering finns ju inte. Nu finns det knappt något behov av det. Skulle aktiviteten öka rejält, så finns möjligheten att modereringen skulle öka också.