Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Eftersom Admin skrev det som att IFI hade något med Darrars död att göra så ser jag det inte som OT. Om man undersöker saken så finner man nog att IFI läst om tändvätskan någon annanstans innan de skrev artikeln. Att IFI skulle ha antingen dödat Darrar eller haft kontakt med de som gjort det ser jag som ... befängt.
Finns det ens bevis för att IFI har hängt ut Darrar?
Säga vad man vill men Kent är väldigt anal i att följa lagen. Han censurerar t.o.m. Flashbackanvändares avatar för att han är orolig att det är brott mot upphovsrätten att visa dem.
Därför han anser att man "enligt lagen har rätt att freda sig" genom att hacka Flashback. Det är så han anser att lagen ska följas. Att vara delaktig till mord för att sedan skriva en artikel om det är inte hans stil.
Jag delar din bedömning. IFI har förmodligen plockat upp spekulationerna om att det var användaren Darrar som dödades vid explosionen från tråden i ABoK. Det är för övrigt mycket som fortfarande är oklart. Vi vet inte vem den dödade mannen var, och inte heller om det var mordbrand eller en olycka.
Detta sagt så skrev Darrar själv redan 2016 att "alla" snart skulle veta vem han var:
Citat:
Ursprungligen postat av
Darrar
Jag vet, men å andra sidan så kan man inte vara tyst när onda krafter styr ett område. Jag bor på Termo och jag har varit hörd i utredningen kring överfallet på kvinnan. När den fup släpps så kommer alla veta vem jag är. Men tills dess har du rätt. Fast dödar dom mig så har jag ialla fall avslöjat dom och här raderas inget. Mitt testamente om dom lämnas här.
Om det var han som blev dödad och om det hade något att göra med bråket med den marockanska klanen är det därför knappast IFI som läckte hans identitet, även om de skriver att de varit i kontakt med honom.
Sedan håller jag inte med om att
admin påstod att IFI hade något med Darrars död (om det nu var Darrar) att göra. Han bara citerade vad IFI skrev på sin sajt.