2019-06-10, 18:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Dags att dra igång nya trådar och drev mot dessa kriminella svin!

Bra jobbat Admin

Håller med!

Fight fire with fire!
Citera
2019-06-10, 18:29
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Eftersom Admin skrev det som att IFI hade något med Darrars död att göra så ser jag det inte som OT. Om man undersöker saken så finner man nog att IFI läst om tändvätskan någon annanstans innan de skrev artikeln. Att IFI skulle ha antingen dödat Darrar eller haft kontakt med de som gjort det ser jag som ... befängt.

Finns det ens bevis för att IFI har hängt ut Darrar?

Säga vad man vill men Kent är väldigt anal i att följa lagen. Han censurerar t.o.m. Flashbackanvändares avatar för att han är orolig att det är brott mot upphovsrätten att visa dem.

Därför han anser att man "enligt lagen har rätt att freda sig" genom att hacka Flashback. Det är så han anser att lagen ska följas. Att vara delaktig till mord för att sedan skriva en artikel om det är inte hans stil.

Jag delar din bedömning. IFI har förmodligen plockat upp spekulationerna om att det var användaren Darrar som dödades vid explosionen från tråden i ABoK. Det är för övrigt mycket som fortfarande är oklart. Vi vet inte vem den dödade mannen var, och inte heller om det var mordbrand eller en olycka.

Detta sagt så skrev Darrar själv redan 2016 att "alla" snart skulle veta vem han var:

Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Jag vet, men å andra sidan så kan man inte vara tyst när onda krafter styr ett område. Jag bor på Termo och jag har varit hörd i utredningen kring överfallet på kvinnan. När den fup släpps så kommer alla veta vem jag är. Men tills dess har du rätt. Fast dödar dom mig så har jag ialla fall avslöjat dom och här raderas inget. Mitt testamente om dom lämnas här.

Om det var han som blev dödad och om det hade något att göra med bråket med den marockanska klanen är det därför knappast IFI som läckte hans identitet, även om de skriver att de varit i kontakt med honom.

Sedan håller jag inte med om att admin påstod att IFI hade något med Darrars död (om det nu var Darrar) att göra. Han bara citerade vad IFI skrev på sin sajt.
Citera
2019-06-10, 18:33
Medlem
musttomtes avatar
Lite allmänt skvaller: Flashback är bara ett forum som finns hos Bahnhof AB, alltså bara en sajt där man får ta mycket med en nypa salt och jag kan inte förstå att det finns personer som tycker så illa om denna sajt. Har även köpt reklam hos flashback media group ab och det gav ganska bra för några år sedan och pratade med personskyddade Mattias som var mycket trevlig och lät oss betala efter annons perioden var över med inkl moms.

Som bolag fick vi många skumma mail från en kvinna som skickade skärmdumpar av pedofiler och dom mest vridna inläggen man kan tänka sig på detta mycket trevliga forum. Att vi stödde pedofiler genom att annonsera... mycket sjukt men det störde oss inte.

Så till saken är att så länge det tickar in så kommer flashback leva för det är inte gratis som många tror att driva, speciellt inte med svensk hosting.

// ha det bäst i sommarvärmen..
Citera
2019-06-10, 18:37
Medlem
Lansera "Flashback Pro". Endast medlemma med "Flashback Pro" har avatar, signatur, möjlighet att ändra textstil, obegränsat antal inlägg per dag, möjlighet att bli moderator etc
Citera
2019-06-10, 18:44
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zigenarjuden
Lansera "Flashback Pro". Endast medlemma med "Flashback Pro" har avatar, signatur, möjlighet att ändra textstil, obegränsat antal inlägg per dag, möjlighet att bli moderator etc

Ärligt talat så låter det som ett otroligt dåligt alternativ. Det skulle ge en övervägande risk att Flashback Pro-medlemmar skulle känna sig att ligga över reglerna och dessutom skapa en konstig maktbalans mellan betalande och icke-betalande medlemmar. Jag kan förstå varför man velar med att införa något donationssystem av olika anledningar; jag tror det skulle behöva balanseras med en tjänst som man inte kan med lätthet bli utkastad från.
Citera
2019-06-10, 18:56
Medlem
Bravidas avatar
Heter denne Kent, Flink i efternamn?

I.s.f. har jag träffat på honom i kommentarsfält.

Bevisligen en person som lider av någon sorts personlighetsstörning. En vänsterextremist som är fylld av hat och saknar all form av empati.
Citera
2019-06-10, 18:59
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ärligt talat så låter det som ett otroligt dåligt alternativ. Det skulle ge en övervägande risk att Flashback Pro-medlemmar skulle känna sig att ligga över reglerna och dessutom skapa en konstig maktbalans mellan betalande och icke-betalande medlemmar.

Varför tror du det? Premium-medlemmar finns det på andra sidor det har aldrig varit något problem där.
Citera
2019-06-10, 19:05
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Varför tror du det? Premium-medlemmar finns det på andra sidor det har aldrig varit något problem där.

Låt oss säga att jag får känslan av att Flashback har ett lite mer unikt klientel.

Jag tror att någon slags bitcoinlösning skulle kunna funka, men det är min spontana tanke.
Citera
2019-06-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Hahaha säkert de skulle lyckas få ner Flashback!!

Ett gäng bestående av en avdankad frikyrkopastor med spritproblem, hustrumisshandlare, nekrofiler och Nynassen Patrik

Dom verkar väldigt aktiva med att hota bla Flashbacks annonsörer och även enskilda mods vilket kan bli problematiskt i längden för Flashbacks överlevnad, det är såklart även olagligt och bör stoppas snarast..

Det andra tramset dom begagnar sig av, den så kallade kartläggningen av medlemmar kan väl främst ses som problematisk när helt fel personer hängs ut. Det problemet finns ju även här på FB men görs av enskilda medlemmar och inte av ”ansvarig utgivare” aka kuk-Kent med stulen identitet Linnar.

Något som förvånar i tråden är att så många säger sig värna yttrandefriheten men klarar inte ens av att stödja den med så enkla medel som att göra sig tillgänglig för annonser utan använder sig av adblock även här på FB.
Så jävla pinsamt.
Citera
2019-06-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

”Might makes right”

Bara att möjligheten finns kan ju skapa stora tvivel när det kommer till förtroendet för modereringen.

Donationer känns som en bättre väg att gå.
Citera
2019-06-10, 19:35
Medlem
monsterbrains avatar
Såg i nån av skärmdumparna i admins inlägg att det här gänget tog på sig incidenten i höstas där Aktuella Ämnen var helt under isen en tid, med gamla trådar från 2005 osv som bumpades upp där. Kan det stämma..
Citera
2019-06-10, 19:42
Medlem
yz44s avatar
Donationer som ett kompliment till annonserna låter som en utmärkt ide. Inte lika enkelt att få användarna att sluta donera som det är att gå på annonsörerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in