2019-06-08, 17:00
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIG-gruppen.
Hatgrupp , är admin besatt i att stämpla gruppen som i rubrikerna. Men vad är flashback om inte en koloni av hatgrupper som vädrar sina fördomar. Samma skrot och korn som bäst ifall man nu skall ta det för givet.

Det att sen göra ämnet till tråden med stora rampljusen avslöjar hur butthurt desperat våran Idi Amin själv är, åtgärderna mot hans verksamhet har tydligen haft effekt.

Gruppen hatar ju Flashback, det är ganska tydligt. Så vad ska vi kalla den annars?
Citera
2019-06-08, 17:03
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Du fattar bara inte, en kallar den andre för saker men vad är denne själv ?

Flashback är bara förtalets Mekka bland fega tangentbordkrigare och inget mer. Yttrandefrihet ja, vilket vackert ord att klä sig i för att se ut som perfekta offret. Så är det bara, somliga ser sina åtgärder som sista utvägen mot detta.

Vadå förtalets Mekka? Vilka är det som förtalas och vilka är det som förtalar? Svårt att tro att det finns särskilt många inlägg eller användare som juridiskt skulle kunna dömas för förtal här.
Citera
2019-06-08, 17:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Man är alltså enbart kriminell och bedragare om man vill stoppa förtal emot sig ? (eller, just det yttrandefrihet kallas det här)

Det är skillnad på yttrandefrihet och förtal. Vad är det för förtal du menar?
Citera
2019-06-08, 17:29
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Inga gentlemän där inte. Skumma typer. Blir spännande att läsa del fyra.

Adblock har jag aldrig haft och kommer heller aldrig att ha.
Citera
2019-06-08, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Flashback har angripit alla sen starten. Skjut dig inte i foten bara.

Helt rätt.

Det finns inget sätt att få upprättelse mot flashback eftersom det inte har ansvarig utgivare. De kan förmodligen inte stämmas enligt Lagen om elektronisk kommunikation pga servrarnas oklara placering. Självklart skulle fb förr eller senare ha gett upphov rättshaverister och att förorättade tar lagen i egna händer. Att en organisation får annonsörer att bojkotta en tidning är inget ovanligt. Men ger man sig pp fb leder det till att anonyma admins hämnas med uthängningar. Kritiker behövs mot fb. Heja!
Citera
2019-06-08, 18:19
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Helt rätt.

Det finns inget sätt att få upprättelse mot flashback eftersom det inte har ansvarig utgivare. De kan förmodligen inte stämmas enligt Lagen om elektronisk kommunikation pga servrarnas oklara placering. Självklart skulle fb förr eller senare ha gett upphov rättshaverister och att förorättade tar lagen i egna händer. Att en organisation får annonsörer att bojkotta en tidning är inget ovanligt. Men ger man sig pp fb leder det till att anonyma admins hämnas med uthängningar. Kritiker behövs mot fb. Heja!

Ger man sig på SIG-gruppen leder det till att användare och mods hängs ut. Vilken upprättelse kan uthängda få mot den gruppen?

Eftersom SIG-gruppen inte alls tycker att det är rätt att hänga ut folk på nätet och tvingar sig till det varje gång med tårar i ögonen, borde de ju föregå med gott exempel och ta bort alla sina uthängningar. Göra en Greta Thunberg för näthatet.
Citera
2019-06-08, 18:48
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Helt rätt.

Är det vanligt att man gör det med lögner och ohederliga metoder?
Citera
2019-06-08, 18:52
Medlem
mezmerises avatar
Citat:
Flashback är bara förtalets Mekka bland fega tangentbordkrigare och inget mer.

Och en grupp med folk som knullar benknotor, förgriper sig på barn och lurar pengarna av folk och som gömmer sig bakom fejkade profiler i en stängd facebookgrupp och påverkar annonsörer med att skicka anonyma mejl med ihopklippta bilder är givetvis de riktiga hjältarna?
Citera
2019-06-08, 19:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
sjukt, jäkla töntar.. jag vill jättegärna läsa om du vill skicka pm så är jag intresserad..
Jag ska bara censurera dom lite, sen kommer jag att länka dom i tråden.
Citera
2019-06-08, 19:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komintern
Jag är inte samma kräk som Kent, så jag tänker inte sprida några lögner. Det räcker med sanningen. Jag läste igår på Twitter att några personer just nu planerar att besöka Kent med filmkamera och göra en intervju. Hoppas verkligen att detta blir verklighet, för den intervjun vill åtminstone inte jag missa.
Hoppas dom är seriösa, sköts det fel så är det till kents favör och det vill vi inte.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men det här som Benligan håller på det, det är ju på en helt annan nivå. Det är inte bara mot mig personligen, det är inte ens mot alla moderator och admins (och så vidare) utan det är mot oss alla som använder forumet. Dom skiter i om du pratar om rhododendron eller knyppling, är du en aktiv användare så är du en aktiv näthatare. Det är ju dessutom uppenbarligen ett mycket fult krig som dom för, inte sant?
+1, majoriteten av medlemmarna är lugna skötsamma individer som inte förtjänar att få skit från utomstående på det här sättet.

Citat:
Jag vågar fan i mig ta gift på att om dom mest aktiva inom Benligan bara hade legat lågt och låtsats att det regnade så hade ingen kommit ihåg dom idag. Det är mångt och mycket den så kallade Streisand-effekten i full, ehm.. effekt.
+1 igen, hade dom skött det snyggt så hade trådarna på flashback blivit en fotnot i historien men nu är allt uppe på tapeten igen.
Citera
2019-06-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Än så länge har inget direkt farligt hänt. Jag har fått ett gäng brev där jag ombeds göra diverse saker, annars kommer jag att bli uthängd. Det lustiga är att Benligan redan hade hängt ut mig så det var ju inte så mycket till hot. För att inte tala om att jag har så att säga hängt ut mig själv för flera år sedan.

Nu är jag ju som sagt ett rätt meningslöst mål eftersom jag inte är så hemlig men det är i alla fall vad som har hänt mig.

Är ni sugna på att läsa så kan jag lätt radera opassande information och ladda upp dom någonstans åt er.
Gör det! Detta vill jag läsa. Citera mig gärna så jag ser när du lagt upp det.
Senast redigerad av Sugminstorasalta 2019-06-08 kl. 20:43.
Citera
2019-06-08, 20:40
Det borde vara dags för del 4 snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in