Citat:
Ursprungligen postat av
Levii
Tänkte höra om det spelar stor roll ifall man arbetar för de större eller mindre bolagen?
Är lönen god? Finns det någon chans att man kan avancera eller är man begränsad?
Vet folk som jobbat inom dom större bolagen och fått ordentligt betalt, men då för att vara receptionistväktare på en storindustri och många timmar. Lönen har dock varit löjligt hög. Kanske ut 30, men jag misstänker det hör till undantagsfallen.
Jag jobbade på G4S och var inte väktare, jag hade löjligt låg lön, ca 12700 efter skatt för heltidsjobb på udda tider (tre-shift), totalt värdelöst och sämst jag tjänat någonsin.
Vad jag vet kan du mest avancera på lönestegen genom att jobba många år. Om du menar position så kan du säkert få en administrativ roll om du lyckas smöra in dig hos ledningen. Jag tror dock att väktarbranschen är svår att avancera i och det är mycket svågerpolitik.
Jag skulle egentligen säga till dig att sök jobb som väktare i Norge då vi i Sverige är ett låglöneland.
Jag har förresten haft jobb som militär väktare och det var rondering och ut och inpassering. Inte svårt, tiden gick, men jag kände mig som en slav.
Jag menar också att väktare är ett genomgångsyrke till stort, för jag vet ej varför folk vill jobba som väktare lång tid. Bli polis istället om du är intresserad av branschen, men lönen för poliser är troligen inte bättre utan kanske rent av sämre. Men utvecklingspotentialen inom polisyrket tror jag är betydligt större.