Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-27, 10:26
  #1
Medlem
Jag behöver en relativt billig, kraftfull och batterisparsam laptop då jag arbetar och studerar i labb och är ofta på resande fot. Jag arbetar mycket i excel, studerar mycket är inte nära ett eluttag 24/7.

Min prisklass är ca: 5000, 7500 är absoluta max. Har ni något tips?
Citera
2019-05-27, 10:33
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReneDescartes
Jag behöver en relativt billig, kraftfull och batterisparsam laptop då jag arbetar och studerar i labb och är ofta på resande fot. Jag arbetar mycket i excel, studerar mycket är inte nära ett eluttag 24/7.

Min prisklass är ca: 5000, 7500 är absoluta max. Har ni något tips?

Köp en begagnad macbook air med ett lågt antal battericyklar, t.ex. en från 2015~2016 som inte använts mycket, kolla på blocket

EDIT: letar du PC har jag ingen aning, anledningen till att jag köper mac är för design och tillförlitlighet (i form av batteri och mjukvara). Excel fungerar ju på macOS.
Citera
2019-05-27, 10:36
  #3
Medlem
Ichwills avatar
Chromebook?
Citera
2019-05-27, 11:40
  #4
Medlem
Jag har en Chromebook idag och jag gillar inte riktigt Apples produkter. Men tack för rekommendationerna!
Citera
2019-05-27, 13:22
  #5
Medlem
Köp en begagnad dator med ett års garanti.

Finns en del sådana shoppar på nätet.
Googla "begagnade datorer".
Då får du en bra dator för 2 tusen.

Har du inte tillgång till Office (Excel) så åker du så klart på att köpa en sådan licens med.
Kostar cirka 1300 kr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback