Citat:
Ursprungligen postat av
LilleKanin
Jag förstår inte varför man skulle vilja rösta SD i EU-valet.
SD vill inte straffa länder som Bulgarien och Rumänien som får enorma bidrag men vars befolkning ändå sitter och tigger på våra gator. Deras idé om att inskränka på den fria rörligheten kommer aldrig att hända, utan istället kommer tiggare att fortsätta komma till Sverige. Sedan tycker SD inte heller att migrationspolitiken ska vara gemensam för EU. Invandrarna tar sig till Sverige/Tyskland just nu, om invandrarna istället skulle skickas till Östeuropa skulle det helt plötsligt inte vara så attraktivt att ta sig till Europa.
SD vill inte heller att länder ska bli tvingade att ta emot fler invandrare, resultatet blir ju att alla invandrare samlas i Sverige och Tyskland där våra naiva politiker fortsätter bedriva massinvandring. Om man gillar tiggare och invandrare är SD rätt parti för en, men jag väljer att lägga min röst på något annat.
Nu blir det OT vilket jag hoppas moderatorn har överseende med. Ska fatta mig kort.
Bulgarien och Rumänien ska givetvis ta ansvar för sin medborgare vilka inkluderar Romerna som kommer hit och tigger. Men problemet är att ingen har hittills i historien lyckats få romerna att anpassa till det land de bor i, utbilda sig och jobba. I Bulgarien och Rumänien finns skriande behov av folk som tar enkla arbeten men romerna tjänar mer på att tigga i Sverige. De kan tjäna flera gånger mer här på att tigga än den minimilön de skulle ha fått om de arbetade hemma.
Att ta emot invandrare måste vara varje lands egen inre angelägenhet efter förmåga, behov och folkets vilja. Det är samma som med tex socialpolitik och skattepolitik. Sen har vi det ofrånkomliga problemet med att Sverige och Tyskland sticker ut med sina generösa försörjningsbidrag. Inga andra länder kan matcha det. Om du är flykting, vilket land skulle du helst välja, Sverige eller Rumänien?
Av en litauisk vän hörde jag följande, I samband med flyktingkrisen 2015 beslutade man sig för att ta emot ca 30 invandrare 2016 som fick fri bostad, försörjningsstöd enligt Litauiska normer och fri utbildning i språket och samhällsintroduktion. Litauerna som var mycket stolta över att kunna ta emot och hjälpa dessa människor trots landets relativa fattigdom blev mycket besvikna då man kunde konstatera att 1år senare hade alla utom 2-3 personer flyttat till Sverige eller Tyskland. De var missnöjda med allt, bidragens storlek, bostädernas standard osv och drog vidare till där gräset var grönare...