2019-05-26, 11:27
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Och det ska vi tro på, lika pinsamt som när Kasselstrand står på torg och skriker i mikrofonen att "det är drag kring AFS" så står det 20 pers på ett torg. Jag förstår AFS taktik och jag ser den i sociala medier, youtube och liknande.

AFS slutar på kanske 0.30% max, det är så det ser ut.

Ska dock tillägga att jag egentligen inte har något emot AFS men det är ett sektliknande litet parti som lever i en egen liten låtsasvärld om att dom ligger på 5-10%.

Vad är det som är sektliknande med AFS? Det är väl ganska självklart att man inte kan ha en attityd som om man inte kan klara det. Sekt = oemottagliga för ny info = ej samma sak som att ha högt självförtroende.
Citera
2019-05-26, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maddafakkaa
Röstade idag, blev SD givetvis. Alla andra kör bara med sina smutskastingsmetoder och det sänker mitt förtroende för dem enormt. SD är inte ett mirakelparti men dom ser verkligheten som vi vanliga människor upplever varje dag och som alla andra partier konstant förnekar. Skiter i att Löfven har varit en "vanlig arbetare", han förnekar ändå verkligheten som vi tvingas leva med dagligen.

KD är också vettiga och går säkert framåt i valet vilket jag tycker är bra, de förtjänar det.

L och F! åker förmodligen ut och det känns jäkligt bra. De behövs inte i politiken öht, tar bara massa debatt-tid. Hoppas även att C får ett uselt valresultat.

Ja, SD är det enda vettiga partiet, dock så förbryllas jag lite av ditt resonemang angående kd, har du glömt att de tvärvänt om invandringen, de går i lööfs linje, är det att "make eu lagom again"? 🤦‍♂️. Förövrigt blir det spännande att se hur det går med afs.
Citera
2019-05-26, 11:34
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Håller med om det mesta. Förutom KD. De kommer inte att få över 10 procent.
Det är en mest en önskelista men vi får se om Skyttedals svajiga insatser ger över eller under 10%.

Nu är det dags att knalla iväg till vallokalen och kryssa SD och Peter "Griffin" Lundgren. Regn och rusk stoppar bara de vänsterblivna.
Citera
2019-05-26, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Viktigt att vi röstar mot rasismen och patriarkatet. Allt utom det blåbruna blocket är okej
Javisst, rösta blågult istället.
Citera
2019-05-26, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Ja, SD är det enda vettiga partiet, dock så förbryllas jag lite av ditt resonemang angående kd, har du glömt att de tvärvänt om invandringen, de går i lööfs linje, är det att "make eu lagom again"? 🤦‍♂️. Förövrigt blir det spännande att se hur det går med afs.

De har inte tvärvänt , deras hållning gällande anhöriginvandring har varit samma hela vägen. De har dock varit tysta om denna del och riktat in sina utspel gällande immigration i andra riktningar.

De har tyvärr lyckats förvilla många om det, kan bara hoppas många hinner se detta innan rösterna läggs
Citera
2019-05-26, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Liberalerna är mest desperata av alla partier.

Inget parti har kampanjat lika hårt i den här valrörelsen, och trots det verkar de med endast små marginaler stanna kvar.

De brukar spurta bra.
Citera
2019-05-26, 11:42
Medlem
Nu har man varit och röstat! Tror det blir en riktig valrysare ikväll.
Citera
2019-05-26, 11:43
Avslutad
Varför i hela friden röstar man på SD?

Om inte Storbrittannien kunde förändra EU inifrån, varför skulle Sverige kunna göra det?

Go AfS!
Citera
2019-05-26, 11:47
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Liberalerna är mest desperata av alla partier.

Inget parti har kampanjat lika hårt i den här valrörelsen, och trots det verkar de med endast små marginaler stanna kvar.

Vi får både verka för och hoppas på att L inte lyckas, även om man får vara realistisk i sina förhoppningar.

Uvell är på vår sida.
https://uvell.se/2019/05/26/rosta-ut-liberalerna/
Citera
2019-05-26, 11:49
Medlem
Tarstans avatar
Fi åker ut, måste, hoppas att även L gör, och att Mp är överskattade som vanligt.

Som redan påpekats är Sveriges påverkan i EU i det närmaste noll, och valet är egentligen meninglöst och är bara en kuliss/teater för folket.
Potemkinkuliss heter det visst, ironiskt att uttrycket är från Ryssland.
Citera
2019-05-26, 11:51
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Jag förstår inte varför man skulle vilja rösta SD i EU-valet.

SD vill inte straffa länder som Bulgarien och Rumänien som får enorma bidrag men vars befolkning ändå sitter och tigger på våra gator. Deras idé om att inskränka på den fria rörligheten kommer aldrig att hända, utan istället kommer tiggare att fortsätta komma till Sverige. Sedan tycker SD inte heller att migrationspolitiken ska vara gemensam för EU. Invandrarna tar sig till Sverige/Tyskland just nu, om invandrarna istället skulle skickas till Östeuropa skulle det helt plötsligt inte vara så attraktivt att ta sig till Europa.

SD vill inte heller att länder ska bli tvingade att ta emot fler invandrare, resultatet blir ju att alla invandrare samlas i Sverige och Tyskland där våra naiva politiker fortsätter bedriva massinvandring. Om man gillar tiggare och invandrare är SD rätt parti för en, men jag väljer att lägga min röst på något annat.

Nu blir det OT vilket jag hoppas moderatorn har överseende med. Ska fatta mig kort.

Bulgarien och Rumänien ska givetvis ta ansvar för sin medborgare vilka inkluderar Romerna som kommer hit och tigger. Men problemet är att ingen har hittills i historien lyckats få romerna att anpassa till det land de bor i, utbilda sig och jobba. I Bulgarien och Rumänien finns skriande behov av folk som tar enkla arbeten men romerna tjänar mer på att tigga i Sverige. De kan tjäna flera gånger mer här på att tigga än den minimilön de skulle ha fått om de arbetade hemma.

Att ta emot invandrare måste vara varje lands egen inre angelägenhet efter förmåga, behov och folkets vilja. Det är samma som med tex socialpolitik och skattepolitik. Sen har vi det ofrånkomliga problemet med att Sverige och Tyskland sticker ut med sina generösa försörjningsbidrag. Inga andra länder kan matcha det. Om du är flykting, vilket land skulle du helst välja, Sverige eller Rumänien?

Av en litauisk vän hörde jag följande, I samband med flyktingkrisen 2015 beslutade man sig för att ta emot ca 30 invandrare 2016 som fick fri bostad, försörjningsstöd enligt Litauiska normer och fri utbildning i språket och samhällsintroduktion. Litauerna som var mycket stolta över att kunna ta emot och hjälpa dessa människor trots landets relativa fattigdom blev mycket besvikna då man kunde konstatera att 1år senare hade alla utom 2-3 personer flyttat till Sverige eller Tyskland. De var missnöjda med allt, bidragens storlek, bostädernas standard osv och drog vidare till där gräset var grönare...
Senast redigerad av bulletproofsoul 2019-05-26 kl. 11:54.
Citera
2019-05-26, 11:56
Medlem
Lottalakejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Vad är det som är sektliknande med AFS? Det är väl ganska självklart att man inte kan ha en attityd som om man inte kan klara det. Sekt = oemottagliga för ny info = ej samma sak som att ha högt självförtroende.

Afs & dess rätt få följare liknar en rabiat Chihuahua "Very small puppy with a big dog attitude" Visst är kasselstrand en bra talare med hans följare saknar förståelse och skärpa om hur man kan göra förändring. Att de ständigt attackerar SD för att de på något sjukt sätt tro att det kommer generera anhängare till afs är skrattretande. Ni gör er bara till åtlöje och ingen vill hänga med en flock narrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in