• 2
  • 3
2019-05-27, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Det är två handflatsstora bucklor som är mindre än en cm djup mitt på dörren. Inget annat är skadat och allt i dörren fungerar. En skicklig plåtslagare skulle säkert kunna fixa det utan dörrbyte men det blir nog enklare (läs: snabbare) för en verkstad att byta den så det är det dom har gett pris på.

Det jag inte fattade var att dom inte tog mitt bud då det blivit billigare för dem, FB brukar annars vara väldigt måna om att hitta den för dem billigaste lösningen.

Har inte ork att vänta ut dem utan jag kör dit den i morgon. Och ställer samtidigt av den!
OM bilen ska skrotas så skiter alla aktörer efter dig vad o hur mkt som sitter på bilen när det gäller så gamla bilar.
Tydligen har du fått en nitisk skadereglerare på halsen.
Jag själv har fått två bilar inlöst där jag blev glad över den ena medan jag skammades på den andra.
Det blev många turer fram o tillbaka. Till slut räknade jag på vad jag själv kunde laga bilen för o då tvärvände de.
De gjorde fortfarande en inlösen men jag fick behålla hela bilen. Inte nog med det så höjde de ersättningen till mig.

Vad gäller snacket om vinterdäck.
Räcker med logiskt tänkande. Om du har nya dubbdäck på din bil o smäller den den sista dagen du får köra bilen med dubbdäck så lär ingen kräva att du dagen efter sätter på sommardäck på en bil som ska åka bärgare.

Vid avregistrering så tillfaller överskjutande skatt den registrerade ägaren. Jag betvivlar att försäkringsbolaget kommer lägga arbetstid på att först ändra ägarskap på bilen för att sedan knöla med en bilskrot.

Kan inte Nordiad ge ett bra svar så kan ingen. Inte ens mitt inlägg är ett expertutlåtande så bäst är att du frågar försäkringsbolaget/skroten. Sedan berättar du riktiga fakta för oss andra som bara är framtida offer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in