Citat:
Ursprungligen postat av
zoombo
En dörr kostar runt tusenlappen + frakt men då är den helt ren. Sen måste man hitta en i samma färg annars blir det dyrt och även om jag fixar detta så får jag knappt ut vad FB erbjuder mig så varför skulle jag? Dessutom kan jag behålla vinterdäck och annat.
Hur känslig är du och hur ont om pengar har du då? Personligen hade jag hemskt gärna stoppat 4000 i fickan i utbyte mot att ha en annan färg på dörren på min gamla skruttomobil om den rullar och går och funkar att besikta precis som vanligt i ö.
(Men visst, får du 15000 kalla av försäkringsbolaget är nog det det bästa du kan göra rent ekonomiskt...)
Angående vad du vill plocka av så är det nog tvärlugnt. Det är så små pengar i sammanhanget för bolaget att de inte ens orkar bry sig. Även om du tycker att batteriet och däcken är relativt nya så har de varit ute på vägen och rullat och är begagnade och inte värda så stora summor trots allt. Det moderna konsumtionssamhället i ett nötskal, det kostar mer pengar att engagera personal att ta reda på det som kan återvinnas än en snabb affär med en skrot de har avtal med...