Citat:
Ursprungligen postat av
JustinTrudeau
Köp aldrig aktier för en kändis gjort det. Gör tvärtom. Sälj. GW gör att den garanterat blir övervärderad.
Dessutom blir man inte rik på att bota något. De intressanta läkemedlen är de som man måste ta konstant typ bromsmediciner. De som har HIV är allt annat än kapitalstarka så värdet av ett botemedel överskattas rejält. Värdefulla läkemedel lindrar någon åkomma som gamla vita amerikaner har. Dessa sitter på i princip alla världens pensionspengar.
Slutligen, och det gäller all small cap biotech, så existerar såna här företag för att läkemedelsjättarna inte själva vill ta risken. Alltså är den ekonomiska potentialen inte nog. Därför låter man småsparare stå för den ekonomiska risken. Om sedan skiten verkligen funkar så skickar man sin PR och sälj avdelning på småbolagets styrelse och prutar ned uppköpspriset till en spottstyver av verkliga värdet.
Ja, det var jävlar vad kursen drog på den nyheten!
Tack för påpekandet!
Men GW-effekten kommer kanske av sig med tiden?
En sak som förbryllar mig lite är att FE blev övertecknad i början på Juni, ändå kör de riktade emissioner i omgångar efter det. GW fick t ex 9% rabatt. Och de gav de som garanterat FE en riktad NE som plåster på såren när det blev fulltecknat.
Vofför gör de så, om de kan få kosing från existerande ägare?
Som liten folksparare brukar jag reta mig på riktade emissioner utan att få chansen själv, Nu senast i Medicover....