2020-07-04, 16:21
Medlem
Nu har vi den kända kriminologen med i båten också och han verkar ju ha snille för goda affärer. Jag har bara en del av min portfölj investerad här men det verkar väldigt lovande måste jag säga. Kul att de har bredd i möjliga läkemedels områden för sin utveckling. Bara det VD uttalat sig om möjligheten att helt radera HIV virus ur kroppen på en drabbad får ju i alla fall mig att lyfta på ögonbrynen! Men som sagt läkemedels aktier är ofta förknippade med hög risk men som jag ser det i detta fall en risk väl värd att ta med tanke på potentialen. Detta bolag är det mest spännande jag har i portföljen just nu helt klart! Ha det så bra och ha en fin Helg!
Senast redigerad av Trxhobit 2020-07-04 kl. 17:03.
2020-07-06, 18:23
Medlem
Bettingpro1s avatar
Ser fortsatt bra ut! Snart kommer PM
2020-07-07, 11:01
Medlem
Upp 35% sedan köp än så länge

Tror på 15-kronan inom kort.
2020-07-07, 12:07
Medlem
Bettingpro1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soerrrr
Upp 35% sedan köp än så länge

Tror på 15-kronan inom kort.

Gratulerar!

Vad är din målkurs? 😃
2020-07-10, 22:50
Medlem
Jag tror på en stor möjlighet här så jag har inte tradad i denna aktie överhuvudtaget. Uppsidan som jag ser det är enorm rent fundamentalt. Läs på och gör er egen uppfattning. Se om Tex. HIV studien i Sydafrika där det blev så att virus nivån fortsatte sjunka efter prov tillfället. VD Ola har också sagt att han ser en möjlighet att helt radera HIV virus ur kroppen på en drabbad och han är även forskare. Hög risk ja! Som alla nya läkemedelsbolag men.... Lycka till!
Senast redigerad av Trxhobit 2020-07-10 kl. 23:23.
2020-07-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Nu har vi den kända kriminologen med i båten också och han verkar ju ha snille för goda affärer. Jag har bara en del av min portfölj investerad här men det verkar väldigt lovande måste jag säga. Kul att de har bredd i möjliga läkemedels områden för sin utveckling. Bara det VD uttalat sig om möjligheten att helt radera HIV virus ur kroppen på en drabbad får ju i alla fall mig att lyfta på ögonbrynen! Men som sagt läkemedels aktier är ofta förknippade med hög risk men som jag ser det i detta fall en risk väl värd att ta med tanke på potentialen. Detta bolag är det mest spännande jag har i portföljen just nu helt klart! Ha det så bra och ha en fin Helg!

Kanske man skulle ta rygg på GW... han pytsade in 5 MSEK och fast han är rik är det ju inte kaffepengar för honom.
Det snackas om TO1 och TO2... något slags teckningsoptioner med lång löptid. Det där är väl ett klyddigt sätt att bedriva NE??

Har ni någon bra tanke om dessa TO:s? Hävarmar, utspädning m m... klyddar det inte till värderingen?

Redeye har snöat in på COVID, men en bra genomgång är det.

https://www.redeye.se/arena/posts/is...s-aer-12-15-kr
2020-07-11, 12:33
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Köp aldrig aktier för en kändis gjort det. Gör tvärtom. Sälj. GW gör att den garanterat blir övervärderad.

Dessutom blir man inte rik på att bota något. De intressanta läkemedlen är de som man måste ta konstant typ bromsmediciner. De som har HIV är allt annat än kapitalstarka så värdet av ett botemedel överskattas rejält. Värdefulla läkemedel lindrar någon åkomma som gamla vita amerikaner har. Dessa sitter på i princip alla världens pensionspengar.

Slutligen, och det gäller all small cap biotech, så existerar såna här företag för att läkemedelsjättarna inte själva vill ta risken. Alltså är den ekonomiska potentialen inte nog. Därför låter man småsparare stå för den ekonomiska risken. Om sedan skiten verkligen funkar så skickar man sin PR och sälj avdelning på småbolagets styrelse och prutar ned uppköpspriset till en spottstyver av verkliga värdet.
Senast redigerad av JustinTrudeau 2020-07-11 kl. 12:35.
2020-07-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Köp aldrig aktier för en kändis gjort det. Gör tvärtom. Sälj. GW gör att den garanterat blir övervärderad.

Dessutom blir man inte rik på att bota något. De intressanta läkemedlen är de som man måste ta konstant typ bromsmediciner. De som har HIV är allt annat än kapitalstarka så värdet av ett botemedel överskattas rejält. Värdefulla läkemedel lindrar någon åkomma som gamla vita amerikaner har. Dessa sitter på i princip alla världens pensionspengar.

Slutligen, och det gäller all small cap biotech, så existerar såna här företag för att läkemedelsjättarna inte själva vill ta risken. Alltså är den ekonomiska potentialen inte nog. Därför låter man småsparare stå för den ekonomiska risken. Om sedan skiten verkligen funkar så skickar man sin PR och sälj avdelning på småbolagets styrelse och prutar ned uppköpspriset till en spottstyver av verkliga värdet.

Ja, det var jävlar vad kursen drog på den nyheten!

Tack för påpekandet!

Men GW-effekten kommer kanske av sig med tiden?

En sak som förbryllar mig lite är att FE blev övertecknad i början på Juni, ändå kör de riktade emissioner i omgångar efter det. GW fick t ex 9% rabatt. Och de gav de som garanterat FE en riktad NE som plåster på såren när det blev fulltecknat.

Vofför gör de så, om de kan få kosing från existerande ägare?

Som liten folksparare brukar jag reta mig på riktade emissioner utan att få chansen själv, Nu senast i Medicover....
2020-07-11, 13:28
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ja, det var jävlar vad kursen drog på den nyheten!

Tack för påpekandet!

Men GW-effekten kommer kanske av sig med tiden?

En sak som förbryllar mig lite är att FE blev övertecknad i början på Juni, ändå kör de riktade emissioner i omgångar efter det. GW fick t ex 9% rabatt. Och de gav de som garanterat FE en riktad NE som plåster på såren när det blev fulltecknat.

Vofför gör de så, om de kan få kosing från existerande ägare?

Som liten folksparare brukar jag reta mig på riktade emissioner utan att få chansen själv, Nu senast i Medicover....

GW är kanske en mästerlig PumpNDumper. Hur länge effekten blir kvar har jag ingen aning om men jag noterade också virrvarret av teckningsoption av olika typ. Helt förvirrat.

Företagen som jag äger brukar alltid ha tokövertecknade företrädesemissioner. Och de senaste två riktade nyemissionerna hade en premie inte en rabatt. Det är såna bolag man vill ha.
2020-07-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Kanske man skulle ta rygg på GW... han pytsade in 5 MSEK och fast han är rik är det ju inte kaffepengar för honom.
Det snackas om TO1 och TO2... något slags teckningsoptioner med lång löptid. Det där är väl ett klyddigt sätt att bedriva NE??

Har ni någon bra tanke om dessa TO:s? Hävarmar, utspädning m m... klyddar det inte till värderingen?

Redeye har snöat in på COVID, men en bra genomgång är det.

https://www.redeye.se/arena/posts/is...s-aer-12-15-kr
Ja alltid lite rörigt med TO tycker jag men det viktigaste är ju deras pipeline som förutom Covid och HIV läkemedels utveckling även inkluderar cancer och Hepatit B. Marknaden för det är enorm om allt går bra med faserna. Att GW är med stärker min tilltro till caset då han aldrig skulle gå in så här i något han inte tror på. För min del är det värt en post av min portfölj alla gånger. Dessutom är VD Ola en renombrerad forskare med gedigna meriter och detta är ju hans livsverk. Men risk är det ju så klart. Fast ack så spännande.
2020-08-21, 03:20
Medlem
ISR Holding och hitta läkemedel mot diverse. TEX. HIV och diverse annat. Bra vid tester och i Sydafrika. Humm men marknaden reagerar långsamt då? Om det går vägen så är vi vid ett helt annat värde. Tester talar för oss. Glöm aldrig Olas/VD ord att det finns en möjlighet att helt radera HIV från en som är drabbad. Som ju vore helt revolutionerande.
Senast redigerad av Trxhobit 2020-08-21 kl. 03:51.
2020-09-06, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
ISR Holding och hitta läkemedel mot diverse. TEX. HIV och diverse annat. Bra vid tester och i Sydafrika. Humm men marknaden reagerar långsamt då? Om det går vägen så är vi vid ett helt annat värde. Tester talar för oss. Glöm aldrig Olas/VD ord att det finns en möjlighet att helt radera HIV från en som är drabbad. Som ju vore helt revolutionerande.
Kan bli en riktig smällkaramell! Gör din egen analys! Jag tror rätt så mycket på ISR.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in