Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-19, 22:47
  #1
Avstängd
Kollade i butik och fastnade för Lenovo ThinkPad extreme, dess tangentbord är spektakulärt.

Utöver det. Ingen annan dator kan slå denna på tunnheten och batteritiden samt användbarheten.

https://www.dustinhome.se/product/50...430.1558298772

Visst finns det ingen annan laptop på marknaden som slår denna? För att programmera samt följa börser kommer denna perfekt till hands.
Citera
2019-05-20, 03:50
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gggamer
Kollade i butik och fastnade för Lenovo ThinkPad extreme, dess tangentbord är spektakulärt.

Utöver det. Ingen annan dator kan slå denna på tunnheten och batteritiden samt användbarheten.

https://www.dustinhome.se/product/50...430.1558298772

Visst finns det ingen annan laptop på marknaden som slår denna? För att programmera samt följa börser kommer denna perfekt till hands.

De egenskaperna du nämner är rätt betydelselösa. Är du nybörjare inom programmering så duger nästan vad som helst, utom dåliga tangentbord
Men de som måste jobba med programmering en längre tid har hellre några stora skärmar så att de kan se mycket kod för att få överblicken. Plus att kunna se debuggern i ett separat fönster mm. Plus ett tangentbord som har lite längre slaglängd på tangenterna än på de allra tunnaste modellerna. Sittställningen har också betydelse att man gillar inte precis att sitta framåtböjd framför en laptop en längre tid.

Så det finns fortfarande folk som har stationära maskiner för just programmering, med flera skärmar och ev flera möss, en mus används till varje skärm, typ.

Sk trackball-mus brukar vara poppis hos de som har väldigt långa kodsegment och måste kunna "rulla" kodtexten snabbt

Förr vissa typer av programmering så har man ju tex virtuella maskiner för att kunna köra operativsystem med vissa egenskaper. Och dessa körs lättast med mycket RAM.

Grafikprogrammering kan bli lite speciellt eftersom man kanske måste köra olika grafikkonfigurationer för testning och då har man två stationära, den ena med AMD/ATI och den andra med NVidia, i Och för sig kan man också nämna Intel grafik
Citera
2019-05-21, 00:45
  #3
Medlem
Jag instämmer helt med DrSvenne.

Jag är också nyfiken på varför TS menar att den datorn skulle vara extra bra på att följa börserna?
Citera
2019-05-21, 09:57
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Jag instämmer helt med DrSvenne.

Jag är också nyfiken på varför TS menar att den datorn skulle vara extra bra på att följa börserna?

Militärkvalle, man kan gå runt med den i handen utan väska och den är tunn så man drar fram den i ett kaff'e och batteritiden räcker länge. 4k display. Tangenten är inte för design utan harmonisk för fingrarna.

Den är allt man behöver, tänkte skaffa mig. På deras hemsida kan man utöka till 64gb ram om man verkligen behöver hardcore programmering.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback