• 1
  • 2
2006-03-03, 00:15
Medlem
Herr Lindholms avatar
En liten fågel har viskat i mitt öra om henne att:
Citat:
Fast hon är ju inte en grym politiker. Hom hade ju flera personliga sammanbrott under EP-valet. Jag vet, jag var där :-)
Och jag har ju bloggat om avhoppet med slutknorren:
Citat:
Dessutom har Carlshamre den egenheten att om någon beslår henne med ett mindre faktafel, så tappar hon alla koncepter. Detta även om denne håller med henne i stort.
Någon som har några smaskiga berättelser? Är det någon som känner sig lite blyg så kan denne PM:a till mig så får jag vara pianist, s.a.s.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-03-03, 09:19
Medlem
Jag förstår frestelsen i din fråga men hon är ju så fruktansvärt ointressant som politiker.

Det vore ju mer intressant att få klarhet i varför svensk media år efter år envisas med att trycka fram och ge utrymme åt sådana fradgatuggande, mediakåta, onyanserade och i grunden ganska korkade feminister.

Det finns säkert intelligenta sådana någonstans, men jag har inte sett dom i media ännu.
Citera
2006-03-03, 18:55
Medlem
Fula Gubbens avatar
Maria Carlshamres livshistoria skulle räcka till åtminstone 3 st snyftiga drama-dokumentärer, det är liksom ingen hejd på eländet. Att hon därför är obalanserad kan man förstå; däremot inte att hon försöker sig på eko-brottslighet.

Att hon går till Fi verkar logiskt, det är där kriminella kvinnor hamnar när de vill skylla ifrån sig... där och Hinseberg.

- F.G
Citera
2006-03-03, 19:00
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Maria Carlshamres livshistoria skulle räcka till åtminstone 3 st snyftiga drama-dokumentärer, det är liksom ingen hejd på eländet.

Jag kan ingenting om henne, berätta vad det är för snyfthistorier!
Citera
2006-03-03, 20:55
Medlem
Nulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Jag kan ingenting om henne, berätta vad det är för snyfthistorier!
Hon blev misshandlad av sin man under åtta år.

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna...443492,00.html
Citera
2006-03-03, 21:09
Medlem
Frappants avatar
Maria Carlshamres politiker- och debattörsbana styrker min teori om att besinningslösa invandringskramare förr eller senare drabbas av poetisk rättvisa och råkar illa ut - förutsatt att de inte tillhör den allra innersta kretsen av hel- och dubbelförsäkrade makthavare. Exemplen är tack och lov inte så få : Siw Persson, Mikael Alonzo, Mats Hulth och nu senast Maria Karl-hamrad.

Carlshamre "slog igenom" (herre gud vilket utryck egentligen) i mitten av 90-talet som synnerligen påstridig och ensidig invandringsdebattör, med en förvånande brist på annan kompetens än att periodiskt hosta upp andras förtuggade PK-dumfloskler i invandrarfrågan. Redan då sken hennes omdömeslöshet igenom lång väg.

Vad folkpartiet tänkte på som släppte fram henne är svårt att förstå, men kanske handlade det då om att opportunisten Carlshamre hade hoppat på det skenande feministtåget. Carlshamre och (fp) förtjänar verkligen varandra...
Citera
2007-01-02, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulle
Hon blev misshandlad av sin man under åtta år.

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna...443492,00.html

ÄR MARIA CARLSHAMRE BARA ETT OFFER???????????????

Jag har läst allt material som finns i den akt som gäller rättegången mellan MC och hennes fd man/sambo (jag är osäker på det juridiska). Det MC skriver i boken om misshandelsåren och det som framgår av akten stämmer inte alls överens till stora delar. I akten finns det många exempel på att även mannen utsatts för olika former av hot och misshandel av MC. Bl.a bröt hon 2 fingrar på mannen, förstörde hans kläder, hans modellflygplan som han hade som hobby, kallade honom många gånger för misslyckad och hånade honom vid otaliga tillfällen, enligt mannens utsaga. Hon skall också ha trakasserat honom per telefon och förtalat han vid otaliga tillfällen genom att ringa hans släktingar. MC kastade också saker på mannen vid många tillfällen i hemmet.

Och man kan utan att överdriva påstå att hot och misshandel var tämligen ömsesidig om man ser till både MC och mannens enskilda utsagor. Det har också tingsrätten insett och de allra flesta av anklagelsepunkterna ogillas också i domen. Mannen dömdes till böter och villkorlig dom med samhällstjänst.

Jag vill inte frita mannen från sitt ansvar men efter att ha läst detta så känns det som att det lika gärna kunde varit MC som stod inför rätta...
Citera
2007-01-02, 19:23
Medlem
Fula Gubbens avatar
Utöver misshandeln inom äktenskapet så är ett av hennes barn (hennes enda?) autistiskt.

- F.G
Citera
2007-01-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Utöver misshandeln inom äktenskapet så är ett av hennes barn (hennes enda?) autistiskt.

- F.G
Hon är mor till tre barn i två äktenskap.

Det som är autistiskt anklagade hon ju läkemedelsindustrin för genom att påstå att vaccinationer av barn kan ge autism. Detta skedde i olika debattartiklar och intervjuer i tidningar, radio och tv. Det blev mycket uppmärksammat. Maria Carlshamre berättade i Expressen 26/10 2000 om hur hennes son fick feber efter sin mässlingsspruta och sedan blev helt personlighetsförändrad, miste talförmågan m m, och senare också fick diagnosen autism. Dock så blev hon emotsagd av i princip hela den vetenskapliga sidan från läkare till Läkemedelsverket.
Citera
2007-01-02, 22:16
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bofredrik
Hon är mor till tre barn i två äktenskap.

Det som är autistiskt anklagade hon ju läkemedelsindustrin för genom att påstå att vaccinationer av barn kan ge autism. Detta skedde i olika debattartiklar och intervjuer i tidningar, radio och tv. Det blev mycket uppmärksammat. Maria Carlshamre berättade i Expressen 26/10 2000 om hur hennes son fick feber efter sin mässlingsspruta och sedan blev helt personlighetsförändrad, miste talförmågan m m, och senare också fick diagnosen autism. Dock så blev hon emotsagd av i princip hela den vetenskapliga sidan från läkare till Läkemedelsverket.

Yep. Den sorgliga historien bidrog hur som helst till känslan av att vara född under en olycklig stjärna som tycks omge Ms Carlshamre.

- F.G
Citera
2007-01-03, 01:35
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bofredrik
ÄR MARIA CARLSHAMRE BARA ETT OFFER???????????????

Jag har läst allt material som finns i den akt som gäller rättegången mellan MC och hennes fd man/sambo (jag är osäker på det juridiska). Det MC skriver i boken om misshandelsåren och det som framgår av akten stämmer inte alls överens till stora delar. I akten finns det många exempel på att även mannen utsatts för olika former av hot och misshandel av MC. Bl.a bröt hon 2 fingrar på mannen, förstörde hans kläder, hans modellflygplan som han hade som hobby, kallade honom många gånger för misslyckad och hånade honom vid otaliga tillfällen, enligt mannens utsaga. Hon skall också ha trakasserat honom per telefon och förtalat han vid otaliga tillfällen genom att ringa hans släktingar. MC kastade också saker på mannen vid många tillfällen i hemmet.

Och man kan utan att överdriva påstå att hot och misshandel var tämligen ömsesidig om man ser till både MC och mannens enskilda utsagor. Det har också tingsrätten insett och de allra flesta av anklagelsepunkterna ogillas också i domen. Mannen dömdes till böter och villkorlig dom med samhällstjänst.

Jag vill inte frita mannen från sitt ansvar men efter att ha läst detta så känns det som att det lika gärna kunde varit MC som stod inför rätta...

Enligt rykten var hon missnöjd med och behandlade sin förste mer mesige make som skit, hånglade med hans studenter på institutionsfesterna, ja kanske mer.

Sedan hittade hon näste make som hon tyckte var en riktig man eftersom han var punkare och var ute och slogs på helgerna...
Inte förvånade fortsätter man då med våld även inom äktenskapet.
Citera
2007-01-03, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adoniram
Enligt rykten var hon missnöjd med och behandlade sin förste mer mesige make som skit, hånglade med hans studenter på institutionsfesterna, ja kanske mer.

Sedan hittade hon näste make som hon tyckte var en riktig man eftersom han var punkare och var ute och slogs på helgerna...
Inte förvånade fortsätter man då med våld även inom äktenskapet.

Men var lärde hon sig att slåss och vara hotfull själv då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in