Citat:
Ursprungligen postat av Nulle
ÄR MARIA CARLSHAMRE BARA ETT OFFER???????????????
Jag har läst allt material som finns i den akt som gäller rättegången mellan MC och hennes fd man/sambo (jag är osäker på det juridiska). Det MC skriver i boken om misshandelsåren och det som framgår av akten stämmer
inte alls överens till stora delar. I akten finns det många exempel på att även mannen utsatts för olika former av hot och misshandel av MC. Bl.a bröt hon 2 fingrar på mannen, förstörde hans kläder, hans modellflygplan som han hade som hobby, kallade honom många gånger för misslyckad och hånade honom vid otaliga tillfällen, enligt mannens utsaga. Hon skall också ha trakasserat honom per telefon och förtalat han vid otaliga tillfällen genom att ringa hans släktingar. MC kastade också saker på mannen vid många tillfällen i hemmet.
Och man kan utan att överdriva påstå att hot och misshandel var tämligen ömsesidig om man ser till både MC och mannens enskilda utsagor. Det har också tingsrätten insett och de allra flesta av anklagelsepunkterna ogillas också i domen. Mannen dömdes till böter och villkorlig dom med samhällstjänst.
Jag vill inte frita mannen från sitt ansvar men efter att ha läst detta så känns det som att det lika gärna kunde varit MC som stod inför rätta...