2007-01-03, 11:34
Medlem
Ad Astras avatar
Hennes äldste son hade 20,0 i gymnasiesnitt och 2.0 på högskoleprovet, vad jag hört.
Citera
2007-01-03, 20:46
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bofredrik
Men var lärde hon sig att slåss och vara hotfull själv då?

Hon var väl med ute och slogs då. Eller så misshandlade hon dessutom sin första make.

En annan sak är att hon gjort stor sak över att folkpartiet "spionerade" på hennes e-post som Europaparlamentariker genom att hennes politiska sekreterare läste posten. Nu hör det till saken att då - kanske fortfarande - fanns det ett epostkonto i var parlamentsledamotens namn som gick till dennes kontor och normalt hanterades av sekreterarna. De flesta ländernas parlamentariker har nog ingen aning om vad epost är.
Ska ledamoten ha personlig konversation är det helt så att man bör ha ett särskilt epostkonto själv.

Hon var lltså ute i helt ogjort väder.
Citera
2007-07-17, 23:16
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Maria Carlshamre

EU-facit; Maria Carlshamre gör inte många knop:

Citat:
Maria Carlshamre, 50, sitter i EU-parlamentet. Jag vet inte om hon är parlamentets minst aktiva ledamot, men inte gör hon många knop, framgår det av en sammanställning som jag gjort.

Hon är dessutom en ytterst ensidig ledamot - det lilla hon gör eller säger handlar bara om en enda sak: feminism.

De väljare som lade sin röst på henne har all anledning att kräva rösterna tillbaka, för var det detta de tänkte sig?

På tre år har hon ställt tio parlamentsfrågor, alla på detta tema ungefär: HBT-paraden pride i Lettland eller Kvinnors rättigheter i förhållande till männens.

Hon har på tre år avgivit en skriftlig förklaring : om en dödsdom genom stening.

Hon har på tre år avgivit ett betänkande: bekämpning av våld mot kvinnor.

Hon har på tre avgivit två resolutioner, båda handlar om FN:s fjärde kvinnokonferens i Peking.

That´s it.

http://kurtlundgren.webblogg.se/

Vilken sorgligt misslyckad människa...
Citera
2007-07-27, 22:30
Medlem
Jag känner en journalist som arbetat med henne och som säger:
"Man skall akta sig för henne. Vad som helst kan hända".
Citera
2008-04-17, 23:04
Medlem
Maria C har hastigt och lustigt lämnat Feministiskt Initiativ:s styrelse.
Nån som vet varför?
Citera
2008-04-17, 23:36
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Hon är mor till tre barn i två äktenskap.

Det som är autistiskt anklagade hon ju läkemedelsindustrin för genom att påstå att vaccinationer av barn kan ge autism. Detta skedde i olika debattartiklar och intervjuer i tidningar, radio och tv. Det blev mycket uppmärksammat. Maria Carlshamre berättade i Expressen 26/10 2000 om hur hennes son fick feber efter sin mässlingsspruta och sedan blev helt personlighetsförändrad, miste talförmågan m m, och senare också fick diagnosen autism. Dock så blev hon emotsagd av i princip hela den vetenskapliga sidan från läkare till Läkemedelsverket.

För det förtjänar hon att stenas till döds (inte bildligt utan bokstavligt) riktigt stört.

Hon är enligt min högst personliga uppfattning en av alla dessa kärringar som tycker att en fläskläpp gör att de förtjänar ett Nobelpris, riktigt jävla bränd. -Därmed inte sagt att jag tycker att man ska dunka på tanter eller att det är ok att göra det.
Citera
2008-04-18, 00:08
Medlem
Zockerconnys avatar
Citat:
ÄR MARIA CARLSHAMRE BARA ETT OFFER???????????????

Jag har läst allt material som finns i den akt som gäller rättegången mellan MC och hennes fd man/sambo (jag är osäker på det juridiska). Det MC skriver i boken om misshandelsåren och det som framgår av akten stämmer inte alls överens till stora delar. I akten finns det många exempel på att även mannen utsatts för olika former av hot och misshandel av MC. Bl.a bröt hon 2 fingrar på mannen, förstörde hans kläder, hans modellflygplan som han hade som hobby, kallade honom många gånger för misslyckad och hånade honom vid otaliga tillfällen, enligt mannens utsaga. Hon skall också ha trakasserat honom per telefon och förtalat han vid otaliga tillfällen genom att ringa hans släktingar. MC kastade också saker på mannen vid många tillfällen i hemmet.

Och man kan utan att överdriva påstå att hot och misshandel var tämligen ömsesidig om man ser till både MC och mannens enskilda utsagor. Det har också tingsrätten insett och de allra flesta av anklagelsepunkterna ogillas också i domen. Mannen dömdes till böter och villkorlig dom med samhällstjänst.

Jag vill inte frita mannen från sitt ansvar men efter att ha läst detta så känns det som att det lika gärna kunde varit MC som stod inför rätta...
Misshandeln utlöstes enligt artikeln för att hon var "för trött för att hand om den tvåårige sonen", vilken mamma ! För trött för att ta hand om sitt barn !
Har man skaffat barn så ska man fan vara beredd att ta hand om dom också, tänk på alla ensamstående "morsor" vad har dom för alternativ ? Sparka ut kärringen ur EU parlamentet, politisk vilde ! Den kärringen har inte alla bestick i lådan !
Citera
2009-05-11, 14:44
Medlem
Hon har inte pratat sen 2006

Carlshamre, som tydligen också bytt namn, har inte snackat i EU sedan 2006:

http://www.politikerbloggen.se/2009/05/11/19604/

Citat:
GRANSKNING. Folkpartisten Samuel Danofsky avslöjar vad som händer på Brysselkansliet hos den minst aktiva parlamentsledamoten — Feministiskt initativs Maria Robsahm (tidigare Carlshamre).

I sin blogg skriver Samuel Danofsky, som i dag arbetar för folkpartiet i regeringskansliet, om Maria Robsahm som bytte parti till Feministiskt initativ.

Sista gången hon yttrade sig vid parlamentets session i Strasbourg, som hålls en gång i månaden, var i november 2006.

Danofsky skriver:

Jag fick just in nedan lista från en anonym källa om vad personalen gör på Robsahms kontor i Bryssel:
1. Spelar schlager på så hög volym att resten av korridoren också hör det.
2. Röker - intensivt och oavbrutet. Detta med öppen dörr så stanken fyller våning 11.
3. Skriker - högt, oavsett vad de talar om.
4. Lånar ut pengar till Carlshamre när hon vill köpa kaffe.
5. Passar Carlshamres barn.
Citera
2009-05-11, 16:20
Bannlyst
Är Carlshamre hennes flicknamn eller är det Carlshamre som slagit henne?
Citera
2009-05-11, 17:55
Medlem
Elagabaluss avatar
Minns att jag mailade henne way back angående vaccinationerna då vi själva skulle vaccinera vår dotter. Svaret var inte direkt välbalanserat. Vaccinet hade hela skulden till hennes sons tillstånd. Någon annan orsak fanns inte.

Som tur var gick vi inte på den här skräckprogandan utan sköt lite på första vaccinationen. Det här vara bara ett sätt att få ( ännu ) mer mediautrymme för häxan.

Visst var hon inne och försökte göra sig ett namn på Estonia också? Kommer inte riktigt vad. Bärgningen?
Citera
2009-05-11, 18:02
Medlem
z2joiss avatar
Hon är tydligen omgift nu och rejält pressad angående sin icke närvaro i Bryssel. Men hon kallar sig i alla fall fortfarande för Carlshamre.

På grund av män utan familjeansvar kan hon inte kandidera till Bryssel i år. Eftersom hon varit sjuk, har barn etc. Hon hinner inte. Men en bok hann hon med att skriva så sjuk hon var.

http://www.mariacarlshamre.se/

PS På hemsidan länkar hon boken till förlaget Forum. Där finns hon inte med.
Citera
2009-05-11, 18:14
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Trodde han bytte namn till Ebba samtidigt som han bytte kön!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in