2019-05-16, 18:07
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/2019-05-1...-att-ha-stulit

Den Postnord-anställde satte i system att stjäla paket med mobiler och andra elektronikvaror. Men till slut gillrade företaget en fälla. Nu åtalas den unge mannen för att ha stulit för 2,5 miljoner kronor.

Fup?
Citera
2019-05-16, 18:10
Medlem
GunnarSparrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemuriana

Den Postnord-anställde satte i system att stjäla paket med mobiler och andra elektronikvaror. Men till slut gillrade företaget en fälla. Nu åtalas den unge mannen för att ha stulit för 2,5 miljoner kronor.

Fup?
Hur gillrades fällan?
Citera
2019-05-16, 18:13
Medlem
Citat:

Fup?

Jag förstår inte. För ett tag sedan sa Postnord (detta kommunistiska skitföretag där även retards kan knulla till sig sina chefsposter) att det försvinner inga paket eller post när Postnord hanterar kollin och post vilket alla förstod att man ljög. det är som malmöpoisen säger att de bevakar gränsen eller när de säger att det sprängs inga bomber eller skjuts med vapen men så visar det sig att man ljuger, det är bara skitar som ljuger om sådant som alla vet inte stämmer men om man inte har fått sitt jobb på meriter så är det helt ok att ljuga och vara på golfbanan om fredagar.
Citera
2019-05-16, 18:14
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSparr
Hur gillrades fällan?

Antagligen gps trackers i paketen.
Citera
2019-05-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarSparr
Hur gillrades fällan?
Står i artikeln... Man monterade en kamera i skåpbilen. Svårare än så var det inte.
På filmen kunde man se hur han stanande på - troligtvis sin hemadress - och lämnad alla paket av värde.
Citera
2019-05-16, 18:16
Medlem
GunnarSparrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Står i artikeln... Man monterade en kamera i skåpbilen. Svårare än så var det inte.
På filmen kunde man se hur han stanande på - troligtvis sin hemadress - och lämnad alla paket av värde.
Jag har inget konto så jag kunde inte läsa, men tack för infon.
Citera
2019-05-16, 18:31
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:

Fup?

Är MENA-ursprung en lågoddsare i det här fallet?
Citera
2019-05-16, 18:53
Medlem
GladjeSpridarns avatar
Vedervärdigt! Här måste rättssystemet statuera ett exempel och ge minst 3 månaders fängelse.
Citera
2019-05-16, 19:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
Vedervärdigt! Här måste rättssystemet statuera ett exempel och ge minst 3 månaders fängelse.

Ja, och för att verkligen visa att man menar det så ska minst en av månaderna verkställas på riktigt!
Citera
2019-05-16, 19:20
Medlem
Twizzs avatar
Ja för ett par år sen när jag beställde mycket från Kina så försvann dom bästa grejerna ofta. Då är det väl såna svin som stjäl. Vidrigt livstid vore något att ge dem
Citera
2019-05-16, 19:22
Medlem
GladjeSpridarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twizz
Ja för ett par år sen när jag beställde mycket från Kina så försvann dom bästa grejerna ofta. Då är det väl såna svin som stjäl. Vidrigt livstid vore något att ge dem
6 månader på höjden vore mer rimligt. GM har inte mördat någon direkt.
Citera
2019-05-16, 19:31
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
6 månader på höjden vore mer rimligt. GM har inte mördat någon direkt.

Kortaste straffet är nog 6 månader som jag förstår det. Det finns dock grovt uppsåt, stölderna har säkerligen pågått en längre tid samt systematiskt.

Blir nog minst 8 månader eller kanske till och med 12 månader.
Misstänk GM har ju även haft tillgång till medlen på så sätt som ingen obehörig kunnat få, därav faller nog fler åtalspunkter in i straffbedömningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in