2019-05-16, 19:50
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Är MENA-ursprung en lågoddsare i det här fallet?
Nej inte ens lågt, obefintligt. 1.00 i odds och den här typen av brott är det bara babbar som begår. Fy fan.

Edit: Tråkigt då de allra flesta babbar är skötsamma en allt för stor andel är det inte.
Citera
2019-05-16, 19:56
Medlem
_killahs avatar
Bra jobbat att få ihop 2.5mille på 43 försändelser.
Citera
2019-05-16, 20:27
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longballhitter
Jag förstår inte. För ett tag sedan sa Postnord (detta kommunistiska skitföretag där även retards kan knulla till sig sina chefsposter) att det försvinner inga paket eller post när Postnord hanterar kollin och post vilket alla förstod att man ljög. det är som malmöpoisen säger att de bevakar gränsen eller när de säger att det sprängs inga bomber eller skjuts med vapen men så visar det sig att man ljuger, det är bara skitar som ljuger om sådant som alla vet inte stämmer men om man inte har fått sitt jobb på meriter så är det helt ok att ljuga och vara på golfbanan om fredagar.

Jag tänker att det är B2C-sändningar man pratar om när man säger att det "inte försvinner några paket." Inom B2B är svinnet förmodligen signifikant.
Citera
2019-05-16, 20:30
Medlem
yournotlikemes avatar
Vilken jävla idiot. Liknar ett fall jag var med om för länge sedan på mitt första jobb i en elektronikbutik. En skäggtomte till anställd som lade i system att sno nya iPhones varje vecka. Dum som fanskapet var trodde han väl att ingen skulle märka. Några dygn senare satt han och grät framför polisen och butikschefen i hopp om att han inte skulle bli polisanmäld, gick ju sådär kan jag säga.
Citera
2019-05-16, 21:14
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Vilken jävla idiot. Liknar ett fall jag var med om för länge sedan på mitt första jobb i en elektronikbutik. En skäggtomte till anställd som lade i system att sno nya iPhones varje vecka. Dum som fanskapet var trodde han väl att ingen skulle märka. Några dygn senare satt han och grät framför polisen och butikschefen i hopp om att han inte skulle bli polisanmäld, gick ju sådär kan jag säga.

Vad fick han för straff då?
Citera
2019-05-16, 21:23
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nej inte ens lågt, obefintligt. 1.00 i odds och den här typen av brott är det bara babbar som begår. Fy fan.

Edit: Tråkigt då de allra flesta babbar är skötsamma en allt för stor andel är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Vad fick han för straff då?

jag vet faktiskt inte, dumfan fick gå från jobbet och blev ganska så polisanmäld. Jag hoppas fan det sved ordentligt för honom dock. Var säkert en 20-30 iPhones han norpade innan han blev påkommen. Så summan var nog 100-200k av stöldgods. Dum som han var så sålde han dessa frikostigt runt i sitt umgänge och trodde på fullaste allvar att ingen skulle komma på honom.
Citera
2019-05-16, 22:55
Medlem
KapatKontos avatar
Undrar hur stora bötesbeloppen blir. Ifall det BARA vore fängelsestraff så är det ju en ganska bra deal att sitta ett par månader i finkan mot 2.5 mille. Egentligen spelar inte böterna någon roll heller ifall han saknar synbara tillgångar och investerat pengarna i typ bitcoin.
Citera
2019-05-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
6 månader på höjden vore mer rimligt. GM har inte mördat någon direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Kortaste straffet är nog 6 månader som jag förstår det. Det finns dock grovt uppsåt, stölderna har säkerligen pågått en längre tid samt systematiskt.

Blir nog minst 8 månader eller kanske till och med 12 månader.
Misstänk GM har ju även haft tillgång till medlen på så sätt som ingen obehörig kunnat få, därav faller nog fler åtalspunkter in i straffbedömningen.

Grov stöld och Trolöshet mot huvudman så GM lär ju få en volta på 4år samt skadeståndsanspråket från Postnord på 2,5miljon.
Citera
2019-05-17, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladjeSpridarn
6 månader på höjden vore mer rimligt. GM har inte mördat någon direkt.

Är det en invandrare ska han utvisas. Folk som inte sköter sig i ett gästvänligt land har inget här att göra. Är det en svensk blir det förstås till att skaka galler istället.
Citera
2019-05-17, 01:09
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twizz
Ja för ett par år sen när jag beställde mycket från Kina så försvann dom bästa grejerna ofta. Då är det väl såna svin som stjäl. Vidrigt livstid vore något att ge dem

Hur blir det då när grejerna försvinner?
Vänta själv på Kinapaket nu som snart har varit på väg i 2 månader, blir man kontaktad om att prylarna försvunnit på vägen eller hur är gången med det?

Kan Postnord bli ersättningsskyldiga för prylar deras anställda stjäl?
Citera
2019-05-17, 01:51
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Hur blir det då när grejerna försvinner?
Vänta själv på Kinapaket nu som snart har varit på väg i 2 månader, blir man kontaktad om att prylarna försvunnit på vägen eller hur är gången med det?

Kan Postnord bli ersättningsskyldiga för prylar deras anställda stjäl?

Du kontaktar säljaren och frågar vart ditt paket är, då brukar man få tillbaka pengarna.
Citera
2019-05-17, 02:14
Medlem
PTSD-av-AFs avatar
Det är nog bara toppen på ett Isberg. Jag såg ett TV-inslag där en företagare berättade hur han hamnat i konkurs på grund av kontinuerligt försvunna paket med dyra reservdelar han importerat som mellanhand.

Postmord vore ett bättre namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in