2020-04-19, 00:18
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Någon som har läst något om hur de blir med cupen? Gissar att få igång Allsvenskan med ett fungerande spelschema är prio 1 just nu.
Citera
2020-04-19, 08:37
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Någon som har läst något om hur de blir med cupen? Gissar att få igång Allsvenskan med ett fungerande spelschema är prio 1 just nu.

Den är sagd att den ska spelas under ungefär en vecka precis innan allsvenskan startar.
Sedan beror det ju på hur det fortlöper med coronan såklart men så är det iaf sagt nu.

Självfallet utan publik dock.

Tänk kvartsfinaler lör-sön, semifinaler tis-ons och final söndag.
Citera
2020-04-20, 14:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Den är sagd att den ska spelas under ungefär en vecka precis innan allsvenskan startar.
Sedan beror det ju på hur det fortlöper med coronan såklart men så är det iaf sagt nu.

Självfallet utan publik dock.

Tänk kvartsfinaler lör-sön, semifinaler tis-ons och final söndag.

Räcker inte tiden till så låt den bästa gruppettan vinna cupen.
Citera
2020-04-21, 07:25
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Räcker inte tiden till så låt den bästa gruppettan vinna cupen.

Tja, det är väl enda sättet ni kan vinna cupen på...

Det ska bli intressant att se hur det blir med cupen iaf, skjuter man upp europaspelet till nästa säsong så finns ingen anledning att stressa fram cupen t.ex.
Citera
2020-04-27, 18:15
Medlem
1 juni preliminär kvartsfinaldag.
Oklart om det är med publik.
Citera
2020-04-27, 20:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Nu ska jag vara negativ för jag tror inte det blir spel förrän i augusti och utan publik. Jag hoppas jag har fel.
Citera
2020-04-28, 07:54
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

"Förhoppningen är att spela med publik" står det här: https://www.svenskafans.com/fotboll/svenskfotboll/sef-foreslar-datum-for-svenska-cupen-614627 men det tror jag inte en sekund på kommer ske.

Det är för mycket folk som kommer resa på matcherna ändå, visst kommer det säkert nåt om att inte tillåta bortafans men då kommer säkerligen många ändå stå utanför för att vråla fram sitt lag.

Sedan är det ju inte klubbat än dock, SEF har sagt det men förbundet ska ju säga sitt med. Förutom då myndigheternas restriktioner.
Citera
2020-04-28, 22:37
Medlem
Citat:
"Förhoppningen är att spela med publik" står det här: https://www.svenskafans.com/fotboll/svenskfotboll/sef-foreslar-datum-for-svenska-cupen-614627 men det tror jag inte en sekund på kommer ske.

Det är för mycket folk som kommer resa på matcherna ändå, visst kommer det säkert nåt om att inte tillåta bortafans men då kommer säkerligen många ändå stå utanför för att vråla fram sitt lag.

Sedan är det ju inte klubbat än dock, SEF har sagt det men förbundet ska ju säga sitt med. Förutom då myndigheternas restriktioner.
Jag hoppas på match med begränsad publik. Står man för tätt så blir det villkorstrappa eller inga i nästa match. Jag tror (naivt) att supportrar kan ta ansvar om det är tydligt med konsekvenser om man missköter förtroendet. Det kommer vara mer utmanande för de större publiklagen.
Citera
2020-04-29, 07:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Jag hoppas på match med begränsad publik. Står man för tätt så blir det villkorstrappa eller inga i nästa match. Jag tror (naivt) att supportrar kan ta ansvar om det är tydligt med konsekvenser om man missköter förtroendet. Det kommer vara mer utmanande för de större publiklagen.

Begränsad publik måhända men knappast möjligt (som diskuteras i en annan tråd med) att tvinga folk att hålla avståndet på läktarna. Det är dessutom rätt meningslöst att kräva det avståndet om folk sedan ändå ska nyttja samma toaletter, samma kiosker etc.

Blir det med begränsad publik kommer det ändå vara i grupper folk kommer vara så länge det inte är i princip kravallstaket mellan varje enskild individ. Blir det mål etc kommer folk söka upp närmaste granne för att kramas etc oavsett om det sägs att det ska vara stolar mellan dessa...
Citera
2020-04-29, 16:10
Medlem
Ergasters avatar
Nu har Svenska fotbollförbundet kommit med ett datum när cupen ska spelas igen. På sin hemsida meddelar SvFF att kvartsfinalerna ska spelas 1 juni.
Citera
2020-04-29, 18:55
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Tja, det är väl enda sättet ni kan vinna cupen på...

Det ska bli intressant att se hur det blir med cupen iaf, skjuter man upp europaspelet till nästa säsong så finns ingen anledning att stressa fram cupen t.ex.

Nä precis tänkte också på det...
Segern i cupen gör ju att det blir Europa spel, tror dom flesta värdesätter det framför själva cupsegern.
Citera
2020-04-30, 06:56
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Nu har Svenska fotbollförbundet kommit med ett datum när cupen ska spelas igen. På sin hemsida meddelar SvFF att kvartsfinalerna ska spelas 1 juni.

Således går man på den linje SEF la fram tidigare som nämns i tråden.

Man är väl dock inte 100 på det än då UEFA ska sätta sina datum 27e maj vad jag läste. Beskedet skulle komma 28e maj således, iaf beträffande semi och final.

Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Nä precis tänkte också på det...
Segern i cupen gör ju att det blir Europa spel, tror dom flesta värdesätter det framför själva cupsegern.

Ja, europaspelet är givetvis viktigt. Sedan är det ju faktiskt så att cupen är en av två titlar vi har att spela om i landet så titeln i sig är givetvis väldigt viktig, även om cupen givetvis knappast ens existerat utan europaspelet i potten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in