2020-07-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
....

Nu kan man sitta och slötitta lite på Mjällby- Malmö.
Det blev ända in kaklet. Straffen som Malmö fick i slutet. Var det hands, jag måste tappat fokus där?
Citera
2020-07-10, 09:08
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det blev ända in kaklet. Straffen som Malmö fick i slutet. Var det hands, jag måste tappat fokus där?
Vet inte, såg inte riktigt.
Citera
2020-07-10, 09:13
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Kanske, lågbudgetsändning med få kamerapositioner. Skitsvårt att avgöra.

Tycker Dahlin är intressant som straffmålvakt. Nyper dem då och då och på de han missar går han ofta åt rätt håll.
Citera
2020-07-10, 09:26
Medlem
Balonzos avatar
Kul med cupfinal mellan Sveriges två enda storklubbar.
Citera
2020-07-10, 09:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo

En match som förtjänar publik men nu är det ju som det är.
Citera
2020-07-10, 09:36
Medlem
Citat:

Förhoppningsvis en intensiv holmgång... där vi vinner.

Vet inte om min spaning är korrekt, men det kändes som att båda matcherna var lite hetare och mer intensiva än "serielunken". Vår match var definitivt det iaf, sköna dueller och en del riktigt hårda, på gränsen till fula tacklingar från båda lagen. Kul semi.

Ellos försvarsspel och framförallt Kenyanen är respektabelt, fortsätter han så kommer han inte vara kvar i AS så länge till tror jag.
Citera
2020-07-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
En match som förtjänar publik men nu är det ju som det är.
Det är trist med publikfrånvaro i cupfinalen. Framförallt när de två lagen borde ha förutsättningar att dra hyfsat med folk, även om de inte direkt toppat publikligan de senaste åren...

Svenska cupen har verkligen lyft sig med det nya upplägget. Jag upplever ändå att det blir en turnering för de kvarvarande lagens supportrar - och inte en "allmän angelägenhet".
Hur tror ni att det går att undvika i ett cupspel?

Hur är det i hockeyns oändliga slutspel? Bryr man sig där efter att ens eget lag åkt ut, eller är det färre som följer finalen än när det är fler lag kvar? EM/VM, CL behåller intresset även om Sverige åker ut.

Är det bristande intresset (om det är så) efter att ens eget lag åkt ut, en baksida på vårt engagerade supporterskap?

---

Sv fotbollstitlar i nutid Är det en trend att de hamnar i de större städerna, fyra senaste titlarna.

2019
Stockholm (SM Djurgården)
Göteborg (Cup Häcken)

2018
Stockholm (SM AIK)
Stockholm (Cup Djurgården)
Citera
2020-07-10, 10:38
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Nej. Inte i närheten, han höll armen tätt intill kroppen, typ skyddade sig med den. Fy fan va sur jag hade blivit om MFF hade vunnit på den...
Citera
2020-07-10, 10:53
Medlem
Citat:
Det är trist med publikfrånvaro i cupfinalen. Framförallt när de två lagen borde ha förutsättningar att dra hyfsat med folk, även om de inte direkt toppat publikligan de senaste åren...

Svenska cupen har verkligen lyft sig med det nya upplägget. Jag upplever ändå att det blir en turnering för de kvarvarande lagens supportrar - och inte en "allmän angelägenhet".
Hur tror ni att det går att undvika i ett cupspel?

Under normala omständigheter hade detta lätt varit en match där Gamla Ullevi egentligen hade varit för litet. Tror det hade gått att få 25-35k på en cupfinal mot MFF. Ungefär som premiären för ett par år sedan när vi mötte MFF på Ullevi, tror det var ca 33 000 på den.

Edit:

Ny toppnotering: Blåvitt-MFF bäst besökta premiärmatchen på 2000-talet

32 129 har i dag tagit sig till Ullevi för att se den allsvenska premiären mellan IFK Göteborg och Malmö FF - vilket är den högsta publiksiffran i en allsvensk premiär på 2000-talet.

Det tidigare rekordet var från fjolåret, då Hammarby hade 31 756 åskådare i sitt möte med Östersund. AIK-IFK Göteborg från 2014 och Hammarby-Häcken från 2015 har även de haft över 30 000 åskådare i premiäromgångarna.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-10 kl. 10:59.
Citera
2020-07-10, 11:28
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Men visst brukar det ofta bli målrika matcher mellan er? Eller är jag ute och cyklar?

Nja, det var rätt målrikt för en tio år sedan (https://score24.com/stats/statistics2.jsp?partner=sr&country=null&lang=swe&t z=1&eventId=6097&participantId1=80&participantId2= 79) men numera är det "vanliga" resultat igen.

Citat:
Riktigt skön seger som tillägnad Anestis, vilken match han gör! Straffen och flera grymma räddningar i matchen. Tyckte även att Bjärsmyr var stabil.
Krigarseger, mycket slarv i mitten, lite typiskt att det är just Wernersson som gör matchens enda mål.

Inte många lag som slår Elfsborg på dörrmattan. Även om det krävdes förlängning idag.

Nu kan man sitta och slötitta lite på Mjällby- Malmö.

Tänk om Wernerssons idioti som orskade straffen hade kostat oss finalen... Då hade han varit än mer hatad. Nu räddade Anestis oss återigen i matchen och räddade Wernersson från det.

Anestis insats var galet bra verkligen, riktigt gött att se.

Citat:

Så sant, det är verkligen så.
Galet synd att det inte får vara inför 30-35tusen på Ullevi bara men men...

Svårt blir det men skall bli riktigt skoj med en cupfinal igen, det är ju en titel och även om supportrar till lagen som åkt ur gapar om att det inte spelar nån roll har vi bara två titlar i Sverige och nu skall rikets enda storklubbar göra upp om den.

En enda match från europa... Vore ju komiskt om den enda match man får se på plats iår är en bortamatch i EL...
Citera
2020-07-10, 19:12
Medlem
mikeymikeys avatar
Tror ni svenska lag tjänar på att det bara är enkel möten i kvalet till Europa?
Citera
2020-07-10, 21:35
Medlem
Citat:
Tror ni svenska lag tjänar på att det bara är enkel möten i kvalet till Europa?
Jaja, final och final.
När börjar cupen 20/21?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in