Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Jag vill ju att matcher ska ha publik, men förstår helt och fullt att man stänger läktarna nu. Dock tror jag att anledningen till att inte spela semifinalerna isf är samma som andra idrotter nu fattat, att man inte vill ha resande lag etc.
Det känns ju trots allt rimligt.
Tja, man gick ju på europamatcher såväl i december som februari/mars, man går på cupmatcher/träningsmatcher tidigt så publiksiffrorna beror ju antagligen än mer på vad matcherna gäller dock.
Dessutom har vi ju haft typ 10grader plus varenda dag hela vintern...
Det vill nog alla, men det finns dels en deadline för när cupen skall vara färdigspelad(europaspel) och då även kanske ett väldigt komprimerat spelschema framöver om man vill hinna med en AS säsong.
Jag tror det blir betydligt svårare att locka marginalsupporters mitt i vintern, inte bara pga årstiden och väderlek, men även pga t ex konkurrens från klassiska vintersporter.
Sedan vet man ju inte hur mycket corona-nojja man kan räkna med om vi får igång säsongen typ i Maj/Juni, det kan också påverka, dessutom kan såklart ett komprimerat spelschema göra sitt, om man har exempelvis Falkenberg på Tisdagen och AIK på Fredagen så kanske matchen mot Falkenberg inte blir riktigt lika intressant.
Edit: Och såklart, varsel, en del kan bli av med jobben framöver.