2019-12-24, 19:30
Medlem
bipollens avatar
Firar alla jul eller? Känner mig så ensam vill prata med någon. Skicka PM!
Citera
2019-12-24, 19:40
Medlem
Barbarmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bipollen
Firar alla jul eller? Känner mig så ensam vill prata med någon. Skicka PM!
Det var tråkigt att höra. Skaffa dig 200 inlägg sen kan du chatta här på Flashback, tänker på dig och försök du själv att tänka på att man aldrig är ensam.
Citera
2019-12-25, 21:19
Medlem
Kalle-Kalashnikovs avatar
Detta är fan inte okej
Citera
2019-12-25, 21:37
Medlem
Kalle-Kalashnikovs avatar
Freak
Citera
2019-12-27, 19:42
Medlem
BewilderedHulders avatar
Ångest är också min arvedel.

Kan någon bara sätta en kula i mitt huvud, already?
Citera
2019-12-27, 21:33
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hupat
Inte känt så här på flera år. Har självmordstankar och känns inte som att det finna någon väg ut alls. Gick KBT för min sociala ångest under ett tag, men det är över nu och känns som att jag aldrig kommer bli bättre. Min flickvän får mig att må piss mest hela tiden. Hon skriker på mig, klagar på mig nästan dagligen. Jag pallar inte mer. Finns ingen att prata med. Ändå som håller mig vid liv just nu är min familj och min närmsta vän, de skulle bli helt förkrossade om jag begick självmord. Annars tror jag inte att någon annan skulle bry sig. Fan. Jag vill bara må bra men jag vet inte hur

För det första, varför är du fortfarande ihop med din flickvän om hon får dig att må dåligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Nån annan som har svårt för att vara ledsen utan att bli arg? Jävligt trött på mig själv och mitt sätt att hantera känslor. Vet att det är bättre att gråta en skvätt och känna känslorna än att bli en bitsk jävla idiot men ändå bubblar ilskan upp när jag känner av sorgen som är mitt liv. Vad är det för fel på en om man hanterar ångest och allmänt dåligt mående med ilska?

Det är inget egentligt fel med att känna ilska, vad som är värre är att tränga undan ilskan. Låt dig avreagera dig, dock inte mot någon annan eller dig själv. Slå mot en boxningssäck, eller använd ilskan till att springa ett intensivt löparpass. I detta skulle jag dock försöka börja lära sig att identifiera ilskan. När ilskan börjar komma, bara konstatera att "nu är jag arg!". På så sätt går man in i ett läge av observation, där man istället för att VARA ilskan istället IAKTTAR ilskan. Ja, du upplever ilska. Det är fine. Men genom att avidentifiera sig från ilskan genom att observera den, kommer ilskan långsamt börjas tonas ned utan att du ens försöker.

Här har du också ett jättekort youtubeklipp med några visa ord: https://www.youtube.com/watch?v=JR3eF8YlwNY
Senast redigerad av spyder123 2019-12-27 kl. 22:12.
Citera
2019-12-27, 22:38
Medlem
BewilderedHulders avatar
De här landet kallar PTSD personlighetsstörning.

HATAR.
Citera
2019-12-28, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barbarmannen
Det var tråkigt att höra. Skaffa dig 200 inlägg sen kan du chatta här på Flashback, tänker på dig och försök du själv att tänka på att man aldrig är ensam.

Vissa firade jul ..vissa inte 🙂.
Citera
2019-12-28, 17:14
Medlem
Barbarmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Vissa firade jul ..vissa inte 🙂.
Exakt min forumsvän. Det är inte hela världen det här med helgerna. Snart är det över.
Citera
2019-12-29, 05:04
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Jag misslyckas konstant med att få nya vänner. Det gör mig sjukt ledsen. Folk verkar också ha någon slags bild av att jag är en loserkille, och att jag därför har sämre människovärde, inte värd ett piss. Jag tror det är för att jag är trist eller anstränger mig för mycket. Eller helt enkelt dåligt självförtroende. Skulle jag beskriva hur dåligt jag mår så är det helvetets avrunder.
Citera
2019-12-29, 16:50
Medlem
Jagaresamlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Jag misslyckas konstant med att få nya vänner. Det gör mig sjukt ledsen. Folk verkar också ha någon slags bild av att jag är en loserkille, och att jag därför har sämre människovärde, inte värd ett piss. Jag tror det är för att jag är trist eller anstränger mig för mycket. Eller helt enkelt dåligt självförtroende. Skulle jag beskriva hur dåligt jag mår så är det helvetets avrunder.

Vad ska du ha vänner till?
Citera
2019-12-29, 19:56
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Vad ska du ha vänner till?

Antar att du säger så för att du tycker att jag är mindre värd på något sätt, att ha vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in