2019-06-27, 11:20
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Idag har varigt en jätte jobbig dag.
Ensam. Tänkt på mitt ex. Skrev till henne igår och det ångrar jag lite idag. Kommer ändå inte bli en bra relation även om hon svarat. Blir bara skit av allting.
Känner mig trasig som människa och oförmögen att få och behålla sunda relationer. Samtidigt gör det så jävlar ont att alltid vara ensam.
Jag vet inte hur länge till jag orkar. Ingenting blir bättre. Ser fram emot att gå och lägga mig på kvällen och försvinna bort en stund.
Jag befinner mig i samma situation och kan verkligen relatera till det du skriver...Det är svårt att släppa taget och man blir tvungen att rida ut stormen, men stormen försvinner aldrig... ensamheten är nog det värsta för mig just nu och jag hade aldrig heller velat gå tillbaka eftersom relationen var väldigt destruktiv, tror vi var för lika för att det skulle fungera och gav inte varandra utrymme. Jag vill faktiskt inte ha honom men ibland saknar man det man hade och det som kunde vart även om man vet att det är rätt beslut man tagit att gå isär.

Tillåt dig själv att sörja, kapa all kontakt och vänd blad - livet är fint och du kommer må bra igen det lovar jag! Ju mer ni drar ut på det och håller kontakten så blir det svårt att gå vidare...det blir bara den ena besvikelsen efter den andra. Försök att träffa människor och vänner (vet att det är jobbigt) men det är viktigt för ditt välmående och att du inte ska falla längre ner för sen blir det svårt att ta sig upp igen.
Citera
2019-06-27, 18:36
Medlem
Jag önskar att jag vore en man, då hade jag tagit livet av mig för länge sedan.

Jag har haft ett bra liv men nu vill jag inte mer.

Att jag skulle råka ut för psykiatrin... Vad ni än gör kontakta aldrig psykiatrin. Dem kommer i bästa fall inte hjälpa er, i värsta fall kommer de förstöra era liv.

Helt öppet förstör dem människors liv. Förut spärrade man in handikappade människor.

Ibland går allt snett som kan gå snett, alla skyddspärrar försvann/fungerade inte.

Man måste kunna klara sig själv och inte söka stöd. Fast egentligen är det just min pappa som jag skulle ha undvikit Allt han sagt till mig har varit skit.
Citera
2019-06-27, 19:08
Avslutad
Mår fruktansvärt dåligt, med kraftig ångest igen sedan några dagar tillbaka. Det känns som att alla åren som förgått mitt nuvarande liv var förgäves, alla de där studietimmarna av maniskt läsande till intet. Vad var vitsen med alla de offer jag lade på kunskapens altare, när nu utfallet är att jag är en levande död i huvudet och har varit det sedan ungefär 10 månader tillbaka? Allt det var så jävla meningslöst. Självmordstankar hela tiden nu. Fy fan vad skönt det vore att bara slippa allt.
Citera
2019-06-27, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sextett
Du låter som en sådan som tar ut förluster i förskott?

Prova att agera med mer öppen och tillitsfull attityd en gång så kanske du får en positiv överraskning.

Människor, öden och situationer förändras över tid, ofta dialektiskt mer än rätlinjigt.
Så är det inte, däremot behöve rman inte alltid tänka svartvitt. Det är en trevlig kontakt att ha men då på avstånd, för moraliskt sett verkar dessa personer vara HELT körda. Och det är så jag tänker ha det, på avstånd. För saken är att nu har personen kastat precis varenda jävel hen har känt under bussen. Och jag tänker inte vara nästa.

Underhållande men inte någota tt bygga på.

Du är som vanligt begåvad med ett ovanligt högt EQ
Citera
2019-06-28, 00:53
Medlem
Sextetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilthyWhore
Så är det inte, däremot behöve rman inte alltid tänka svartvitt. Det är en trevlig kontakt att ha men då på avstånd, för moraliskt sett verkar dessa personer vara HELT körda. Och det är så jag tänker ha det, på avstånd. För saken är att nu har personen kastat precis varenda jävel hen har känt under bussen. Och jag tänker inte vara nästa.

Underhållande men inte någota tt bygga på.

Du är som vanligt begåvad med ett ovanligt högt EQ

Personen har kastat varenda jävel hen känt under bussen? Och du står på tur?

Låter fruktansvärt dramatiskt hörru!!!

Men prova att se från den ljusa sidan?

Hen kanske gjorde så för att ge desto mer plats åt dig i sitt liv, för att du är värd mer än andra?

Du känner till det mystiska citatet av Herakleitos som tänkare inspirerats av och brottats med sen antiken? Vilket tycks ruva på en betydligt större hemlighet om livet än bara cynisk elitism och naiv förälskelse:

En för mig är värd mer än tiotusen om hen är den rätte

För övrigt är varken min IQ eller EQ högre än andras men möjligen min intuition.
Citera
2019-06-28, 02:25
Bannlyst
Citat:
Personen har kastat varenda jävel hen känt under bussen? Och du står på tur?

Låter fruktansvärt dramatiskt hörru!!!

Men prova att se från den ljusa sidan?

Hen kanske gjorde så för att ge desto mer plats åt dig i sitt liv, för att du är värd mer än andra?

Du känner till det mystiska citatet av Herakleitos som tänkare inspirerats av och brottats med sen antiken? Vilket tycks ruva på en betydligt större hemlighet om livet än bara cynisk elitism och naiv förälskelse:

En för mig är värd mer än tiotusen om hen är den rätte

För övrigt är varken min IQ eller EQ högre än andras men möjligen min intuition.

Så här: Vad gör man när man bara vill ha kontakt med en grupp och vara med i ett större sammanhang. NU har jag seriöst börjat fundera över om jag ska gå med i en sekt, bara för att tjäna tillhörighet. Jag MÅSTE få träffa normala människor snart. Jag drar till mig massa trasigt som jag tyvärr inte kan bota. Kunde jag ha botat fine!

Jag kommer bli nästa, nu måste jag bara balansera så jag kan få gemenskap (på avstånd) utan att det blir närgånget.

Var hittar jag den rätta?!
Citera
2019-06-28, 02:36
Medlem
Sextetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filosofenshuvudbry
Så här: Vad gör man när man bara vill ha kontakt med en grupp och vara med i ett större sammanhang. NU har jag seriöst börjat fundera över om jag ska gå med i en sekt, bara för att tjäna tillhörighet. Jag MÅSTE få träffa normala människor snart. Jag drar till mig massa trasigt som jag tyvärr inte kan bota. Kunde jag ha botat fine!

Jag kommer bli nästa, nu måste jag bara balansera så jag kan få gemenskap (på avstånd) utan att det blir närgånget.

Var hittar jag den rätta?!

Det är lätt att lösa. Skriv och ta initiativet? Lätta ditt hjärta? Ge och få inspiration?

Du är ju superbra på att skriva Filosofen! Skriv till Filthywhore och gör hen glad?
Citera
2019-06-28, 03:35
Bannlyst
Citat:
Det är lätt att lösa. Skriv och ta initiativet? Lätta ditt hjärta? Ge och få inspiration?

Du är ju superbra på att skriva Filosofen! Skriv till Filthywhore och gör hen glad?
Jag ska skriva till den användaren. Får jag skriva itll dig också? Du har ett sådant oerhört IQ men framförallt ett SKYHÖGT EQ!
Citera
2019-06-28, 03:43
Medlem
Sextetts avatar
Citat:
Jag ska skriva till den användaren. Får jag skriva itll dig också? Du har ett sådant oerhört IQ men framförallt ett SKYHÖGT EQ!

Ja skriv till mig med så jag har nåt kul att läsa när jag vaknar. Det är möjligt, men då kommer tyvärr alla förmågor på bekostnad av att mitt AQ är noll(handlingskvot).

Och nog är väl AQ livets sanna mått, annars drömmer vi ju bara att vi lever?
Citera
2019-06-28, 22:22
Medlem
ghostedbymes avatar
hur svårt är det att få hjälp med EN injektion av någon kunning som jobbar som läkare eller liknande ?, kan inget om sådant , önskar jag bara kunde få somna in fridfullt någon gång under detta år .
Citera
2019-06-29, 00:52
Bannlyst
Citat:
Låter som en mycket spännande historia detta med överskattningen Filosofen! Skriv ett PM till mig o berätta hela.

Nej min personlighet behöver du inte va rädd för, jag är mer som en omvänd stalker - den pratsugna kärringen som trugar gästen att stanna på påtår o en kaka till. Vilket kan va nog så jobbigt i och för sig.

Annat är det om du skriver till FilthyWhore.

Där kan jag inte garantera trevnad och gamman för det namnet låter lite farligt? Eller är det bara för att det ger associationer till den farliga filmen från 87 med Patrik Suacie i huvudrollen - Smutsig Dansning.
Du är fylld av kunskap, har du månntro stått vid själva källan av kunskap och klunkat?

Filthywhore verkar otäck, henne, honom eller hen ska jag hålla mig ifrån! Tack så hjärtligt för det rådet, som jag i och för sig inte skulle ha behövt. Jag är helt enkelt helt och hållet på din sida i den här frågan!

Kluster A har jag också funderat över, och var väl det enda bra budskapet min galna vän kunde producera i vår mycket sjuka relation, som jag avslutade.
Citera
2019-06-29, 03:14
Medlem
Sextetts avatar
Citat:
Du är fylld av kunskap, har du månntro stått vid själva källan av kunskap och klunkat?

Filthywhore verkar otäck, henne, honom eller hen ska jag hålla mig ifrån! Tack så hjärtligt för det rådet, som jag i och för sig inte skulle ha behövt. Jag är helt enkelt helt och hållet på din sida i den här frågan!

Kluster A har jag också funderat över, och var väl det enda bra budskapet min galna vän kunde producera i vår mycket sjuka relation, som jag avslutade.

Nej jag hittar mest på, lägger till o drar ifrån som alla andra. Men mycket 80-talsfilm har jag sett, det kan ingen dra ifrån mig.

Du är allt en riktig Cliffhanger du Filosofen? Nu undrar ju hela tråden vem denna spännande Kluster A-person från ditt förflutna var, som, via dig, kan lära oss alla något om psykisk ohälsa?

Varför insjuknade er relation? Varför avslutade du den? Vilka lärdomar drog du av den?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in