2019-05-12, 03:00
Medlem
rajrajmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Haha jag har inte läst än ända bok , men ni snackar 50 miljoner usd? Varför inte sasta på 5 millar usd? Du kommer ändå kunna köpa det du vill? Men med er inställning kommer ni jobba 9-5 och ha ett Svensson liv. Men om du inte har rätt föräldrar ska du bara ge upp då eller? Men det är därför det är en liten promille som lyckas för att alla har det förlorar tänket, bölar om att man skulle ha det si eller så.

Varför inte $1 miljon USD, eller $10000 USD? Det är en helt annan diskussion, för ts fråga var:

”Vilka av dessa metoder ger mig störst chans att uppnå net worth på minst 50 miljoner USD inom 5-10 år?”
Citera
2019-05-12, 05:51
Medlem
Conams avatar
Snåla och gneta, som sagt tidigare uppfinna nåt precis meningslöst som alla vill ha, sist men inte minst! Se till att ärva så mycket som möjligt!
Citera
2019-05-12, 09:05
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas1993
3. Skapa en app (Snapchat-killen är ju miljardär) eller Minecraft-liknande spel (Minecraft-snubben satt ju och programmerade några timmar per v och baam, så fick han 2,5 miljarder kroner efter att ha sålt det till Microsoft).
4. Annat?
Det där med att 99% misslyckas med sina affärsideer är en sanning med modifikation. Har du en riktigt bra affärsidé och är intelligent ,extremt driven och har tur med att lansera en ny kvalitetsprodukt vid rätt tillfälle skulle jag säga att det snarare är minst 20% chans att du lyckas. Problemet är att de flesta affärsideer och produkter suger i slutändan och är ointressanta för marknaden eller alternativt når aldrig fram pga undermålig marknadsföring.

Annat, om du är en risktagare så borde en relativt enkel väg vara att satsa allt på bostadsmarknader. Gör ordentlig research och investera där du tror det finns ordentliga tillväxtmöjligheter. I sverige har ju bostadsmarknaden stagnerat men kan du få en affärspartner i tex Polen kan det vara en möjlighet.
Citera
2019-05-12, 10:32
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Behövs kunskap inom koding för att göra detta?

Bakgrund: Läkare i USA. Tjänar 250k$/år och jobbar 7 dagar i veckan. Är därefter ledig 7 dagar i veckan (7x7 schema).

De dagar jag är ledig passar utmärkt till att komma på idéer för att nå 50 mil i net worth-målet inom 5-10 år.

Hur hade ni gjort i denna sits?

Nu vet jag inte vad dina omlevnadskostnader ligger på. Men det låter som att du skulle kunna leva på $50K om året.

Det ger dig $200K att investera klokt på börsen.

Räknat på 16666 Dollars i månaden med 10% avkastning under 10 år blir
3.442.394 amerikanska dollar.

Jag tror att det räcker bra för dig.

Investera det värdet i utdelningsaktier där direktavkastningen ligger på 4% så har du dessutom 137.760 dollar gratis om året.

Spara fem år till så har du dubbla summan.
Citera
2019-05-12, 12:16
Medlem
2

Statistiskt är det klart bästa att starta företag.
Citera
2019-05-12, 13:07
Medlem
Beror på tidshorisonten. Och lite mer konservativ mål typ ett år miljoner USD.

På väldigt kort sikt, typ kortare än ett år.
Lotter är bäst.

Lite längre. Utveckla app (eller Youtube och bli viral) är nog det bästa.

Ännu längre är att starta företag, väldigt högrisk (läs startup) investeringar är bra.

Allt över typ 10 år, utbildning i något som betalar bra och såklart jobba där det betalar sig bra, alternativt investeringar (läs främst indexfond) om man har hyfsat med kapital.

Såklart går risken av failure och också effekten av tur och otur ner över tid.

Även om man har otur med sina investeringar och istället för 4% över tid får bara 3% så slutar man på plus, detsamma för en utbildning. Även om man bara kommer till average på sitt yrke så har man det bra. De andra alternativen är allt eller inget. Med väldigt stor beroende av tur och tillfälligheter.
Citera
2019-05-12, 21:34
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Nu vet jag inte vad dina omlevnadskostnader ligger på. Men det låter som att du skulle kunna leva på $50K om året.

Det ger dig $200K att investera klokt på börsen.

Räknat på 16666 Dollars i månaden med 10% avkastning under 10 år blir
3.442.394 amerikanska dollar.

Jag tror att det räcker bra för dig.

Investera det värdet i utdelningsaktier där direktavkastningen ligger på 4% så har du dessutom 137.760 dollar gratis om året.

Spara fem år till så har du dubbla summan.

Helt fel 16666^1.1=44056
Med den avkastningen dubblas ditt kapital var 7:e år.
Citera
2019-05-12, 21:43
Medlem
Nästan alla svaren är korkade och frågan likaså. HÅRT ARBETE ligger bakom framgångar. Många verkar tro att det finns en massa genvägar vilket är den lates och fattiges förhoppning. Spelar ingen roll hur bra ide eller uppfinning du har. Arbetet med att fullfölja och förverkliga den är lång och mödosam. Investeringar är inget man snubblar över och har tur i, det kräver också hårt arbete för att nå framgång. Ärvda pengar måhända... att förvalta dom rätt är en annan. När man läser inlägg och svaren här förstår man varför så många aldrig når ekonomisk framgång.
Citera
2019-05-13, 00:49
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ingen kan förneka att multimiljonärer (de med 50 miljoner USD+) har uppnått detta genom 99 % tur. Ställer därför följande fråga: Vilka av dessa metoder ger mig störst chans att uppnå net worth på minst 50 miljoner USD inom 5-10 år?

1. Lotto
2. Investera högrisk (inklusive öppna eget företag/investera i andra företag)
3. Skapa en app (Snapchat-killen är ju miljardär) eller Minecraft-liknande spel (Minecraft-snubben satt ju och programmerade några timmar per v och baam, så fick han 2,5 miljarder kroner efter att ha sålt det till Microsoft).
4. Annat?

Att satsa på ett höginkomstyrke (typ läkare) och sedan investera på ett säkert sätt kan ge en net worth på kanske 1-3 miljoner USD, men då är man 65+ år. Så det vill jag inte se några kommenterer om.

Byt ut nummer 3 mot skapa en vinstgenererande uppfinning eller affärsverksamhet som ett företag med hundratals miljarder kan tänka sig att köpa av dig för många miljoner.

Att bli uppköpt är så majoriteten av alla self made miljonärer har lyckats med konststycket att bli ekonomiskt oberoende.

Det normala är dock inte att man går i pension när man sålt ett företag eller liknande utan att man hittar på nya projekt.

Appar är inte där det börjar eller slutar.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2019-05-13 kl. 00:54.
Citera
2019-05-13, 01:35
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F149
Nästan alla svaren är korkade och frågan likaså. HÅRT ARBETE ligger bakom framgångar. Många verkar tro att det finns en massa genvägar vilket är den lates och fattiges förhoppning. Spelar ingen roll hur bra ide eller uppfinning du har. Arbetet med att fullfölja och förverkliga den är lång och mödosam. Investeringar är inget man snubblar över och har tur i, det kräver också hårt arbete för att nå framgång. Ärvda pengar måhända... att förvalta dom rätt är en annan. När man läser inlägg och svaren här förstår man varför så många aldrig når ekonomisk framgång.

Exakt, många verkar tro med att det räcker med att skapa en app och vänta tills man blir uppköpt av Microsoft. Fast de negligerar helt processen och allt arbete som ligger bakom ett sådant uppköp. Visst att det gäller att ha tur för att nå summor som US$50M men framgångsrika personer gnäller inte på sina förutsättningar utan skapar sin egen tur. Det är sällan något som kommer till den som bara rullar tummarna.
Citera
2019-05-13, 16:00
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firmi
Kolla denna killens ide är så enkel och jag behöver denna produkt i mitt hem fast på en dammsugare så klart.

https://www.youtube.com/watch?v=PmWGaRJc-1A

Ursäkta, men hur kan den idioten sälja 25% för 40k om han tror att det är värd typ 20mio dollars? Så blir man inte Rik??? Eller... hmm... Kanske...
Citera
2019-05-13, 20:53
Medlem
Citat:
Ingen kan förneka att multimiljonärer (de med 50 miljoner USD+) har uppnått detta genom 99 % tur. Ställer därför följande fråga: Vilka av dessa metoder ger mig störst chans att uppnå net worth på minst 50 miljoner USD inom 5-10 år?

1. Lotto
2. Investera högrisk (inklusive öppna eget företag/investera i andra företag)
4. Annat?

Att satsa på ett höginkomstyrke (typ läkare) och sedan investera på ett säkert sätt kan ge en net worth på kanske 1-3 miljoner USD, men då är man 65+ år. Så det vill jag inte se några kommenterer om.

Jag körde med alternativ 2. Startade upp ett företag -08 som jag nu har sålt. 50milj dollar fick jag inte men en bra slant blev det nog. Men lätt har det inte varit så det känns nog jävligt skönt att få lön för mödan nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in