• 1
  • 2
2019-05-11, 23:09
Medlem
Ingen kan förneka att multimiljonärer (de med 50 miljoner USD+) har uppnått detta genom 99 % tur. Ställer därför följande fråga: Vilka av dessa metoder ger mig störst chans att uppnå net worth på minst 50 miljoner USD inom 5-10 år?

1. Lotto
2. Investera högrisk (inklusive öppna eget företag/investera i andra företag)
3. Skapa en app (Snapchat-killen är ju miljardär) eller Minecraft-liknande spel (Minecraft-snubben satt ju och programmerade några timmar per v och baam, så fick han 2,5 miljarder kroner efter att ha sålt det till Microsoft).
4. Annat?

Att satsa på ett höginkomstyrke (typ läkare) och sedan investera på ett säkert sätt kan ge en net worth på kanske 1-3 miljoner USD, men då är man 65+ år. Så det vill jag inte se några kommenterer om.
Citera
2019-05-11, 23:17
Medlem
Trollfeeders avatar
För dom flesta, alternativ 2.

Med rätt idé, rätt timing, rätt skills, så kan 3 vara bästa möjligheten, men det är inte många som har förutsättningarna.
Citera
2019-05-11, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
För dom flesta, alternativ 2.

Med rätt idé, rätt timing, rätt skills, så kan 3 vara bästa möjligheten, men det är inte många som har förutsättningarna.

Är det verkligen så att företagsinvestering > chans än lotto? Tänker att de flesta företag misslyckas ju, och av de som faktiskt lyckas så är det väl ändå väldigt väldigt få som faktiskt genererar så pass mkt för att ge en 50 mil net worth?
Citera
2019-05-11, 23:20
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas1993
Är det verkligen så att företagsinvestering > chans än lotto? Tänker att de flesta företag misslyckas ju, och av de som faktiskt lyckas så är det väl ändå väldigt väldigt få som faktiskt genererar så pass mkt för att ge en 50 mil net worth?

Dom flesta lottokupongerna misslyckas också.
Citera
2019-05-11, 23:23
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ingen kan förneka att multimiljonärer (de med 50 miljoner USD+) har uppnått detta genom 99 % tur. Ställer därför följande fråga: Vilka av dessa metoder ger mig störst chans att uppnå net worth på minst 50 miljoner USD inom 5-10 år?

1. Lotto
2. Investera högrisk (inklusive öppna eget företag/investera i andra företag)
3. Skapa en app (Snapchat-killen är ju miljardär) eller Minecraft-liknande spel (Minecraft-snubben satt ju och programmerade några timmar per v och baam, så fick han 2,5 miljarder kroner efter att ha sålt det till Microsoft).
4. Annat?

Att satsa på ett höginkomstyrke (typ läkare) och sedan investera på ett säkert sätt kan ge en net worth på kanske 1-3 miljoner USD, men då är man 65+ år. Så det vill jag inte se några kommenterer om.

Det beror ju på vad du menar med tur.
De allra flesta multimiljonärer föddes med väldigt mycket pengar och har byggt vidare på det.
Däremnot har du rätt i att man knappast blir multimiljonär på hårt arbete.

Lotto - glöm det!!!
Högriskinvesteringar - kan fungera, men då behövs en kombination av investeringskapital, kunskap och tur.
App - här hamnar du i samma område som uppfinningar.
Skapa något unikt som blir en global försäljningssuccé.
Jag skulle tro att den största möjligheten ligger där, men förutom en väldigt bra ide eller uppfinning, så behöver den marknadsföras, skyddas och säljas.
Det finns orsaker till att få människor med noll i utgångsläge blir multimiljonärer.
Citera
2019-05-11, 23:29
Bannlyst
Alternativ 3.

Skapa något som inte finns och alla vill ha eller kommer bli beroende av. Casha in.
Citera
2019-05-11, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firmi
Alternariv 3.

Skapa något som inte finns och alla vill ha eller kommer bli beroende av. Casha in.

Behövs kunskap inom koding för att göra detta?

Bakgrund: Läkare i USA. Tjänar 250k$/år och jobbar 7 dagar i veckan. Är därefter ledig 7 dagar i veckan (7x7 schema).

De dagar jag är ledig passar utmärkt till att komma på idéer för att nå 50 mil i net worth-målet inom 5-10 år.

Hur hade ni gjort i denna sits?
Citera
2019-05-11, 23:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Det beror ju på vad du menar med tur.
De allra flesta multimiljonärer föddes med väldigt mycket pengar och har byggt vidare på det.
Däremnot har du rätt i att man knappast blir multimiljonär på hårt arbete.

Lotto - glöm det!!!
Högriskinvesteringar - kan fungera, men då behövs en kombination av investeringskapital, kunskap och tur.
App - här hamnar du i samma område som uppfinningar.
Skapa något unikt som blir en global försäljningssuccé.
Jag skulle tro att den största möjligheten ligger där, men förutom en väldigt bra ide eller uppfinning, så behöver den marknadsföras, skyddas och säljas.
Det finns orsaker till att få människor med noll i utgångsläge blir multimiljonärer.

Hur många har en väldigt bra idé och resurser att fullfölja den?

Citat:
Ursprungligen postat av Firmi
Alternativ 3.

Hur många lyckas med det?

Citat:
Hur hade ni gjort i denna sits?

Nöjt mig.
Citera
2019-05-11, 23:38
Medlem
Börja med att jobba,och sen tar du det vidare därifrån.
Citera
2019-05-11, 23:41
Bannlyst
Citat:

Hur många lyckas med det?

Vet inte.

Men de som tänker utanför boxen är de som vinner.

Ett annar tips är att förbättra produkter som redan existerar.
Citera
2019-05-11, 23:44
Bannlyst
Kolla de fick 30 milijoner för plast och endast 3 minuter.

Deras produkt är enkel och ingen har tänkt på den fast när man ser den man ba aaahhh.

https://m.youtube.com/watch?v=fLPYM7jDjMs
Citera
2019-05-11, 23:50
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Väldigt få, och just därför är det väldigt få multimiljonärer som fötts utan kapital.....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in