Citat:
Ursprungligen postat av
Niklas1993
Ingen kan förneka att multimiljonärer (de med 50 miljoner USD+) har uppnått detta genom 99 % tur. Ställer därför följande fråga: Vilka av dessa metoder ger mig störst chans att uppnå net worth på minst 50 miljoner USD inom 5-10 år?
1. Lotto
2. Investera högrisk (inklusive öppna eget företag/investera i andra företag)
3. Skapa en app (Snapchat-killen är ju miljardär) eller Minecraft-liknande spel (Minecraft-snubben satt ju och programmerade några timmar per v och baam, så fick han 2,5 miljarder kroner efter att ha sålt det till Microsoft).
4. Annat?
Att satsa på ett höginkomstyrke (typ läkare) och sedan investera på ett säkert sätt kan ge en net worth på kanske 1-3 miljoner USD, men då är man 65+ år. Så det vill jag inte se några kommenterer om.
Det beror ju på vad du menar med tur.
De allra flesta multimiljonärer föddes med väldigt mycket pengar och har byggt vidare på det.
Däremnot har du rätt i att man knappast blir multimiljonär på hårt arbete.
Lotto - glöm det!!!
Högriskinvesteringar - kan fungera, men då behövs en kombination av investeringskapital, kunskap och tur.
App - här hamnar du i samma område som uppfinningar.
Skapa något unikt som blir en global försäljningssuccé.
Jag skulle tro att den största möjligheten ligger där, men förutom en väldigt bra ide eller uppfinning, så behöver den marknadsföras, skyddas och säljas.
Det finns orsaker till att få människor med noll i utgångsläge blir multimiljonärer.