2019-05-11, 23:53
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Väldigt få, och just därför är det väldigt få multimiljonärer som fötts utan kapital.....

Precis. Och av dom som lyckas genom innovationer, typ Zuckerberg och Notch och sådana, så är det sällan som dom tänker "jag ska bli mångmiljonär, jag måste hitta på något". Drivs man av det kommer man floppa.
Citera
2019-05-11, 23:57
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firmi
Kolla de fick 30 milijoner för plast och endast 3 minuter.

Deras produkt är enkel och ingen har tänkt på den fast när man ser den man ba aaahhh.

https://m.youtube.com/watch?v=fLPYM7jDjMs

Ja, enkelt och genialt.
Däremot har de lagt ner LITE mer än tre minuter på uppfinningen och allt runtomkring.
Citera
2019-05-12, 00:03
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Precis. Och av dom som lyckas genom innovationer, typ Zuckerberg och Notch och sådana, så är det sällan som dom tänker "jag ska bli mångmiljonär, jag måste hitta på något". Drivs man av det kommer man floppa.

Håller fullständigt med dig på den punkten.
Människor som har en vision, dröm eller ett engagemang fortsätter långt efter att de har mer pengar än de rimligen behöver.
Pengar kan vara en drivkraft, men bara till en viss gräns.
Citera
2019-05-12, 00:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

På varje Zuckerberg och Notch går det sedan otal andra som inte lyckades i det lottot. Det är just lotto i mångt och mycket där med. Tur med rätt tidpunkt, tur med kontakter osv.

Sedan underlättar det att sno från andra. Zuckerberg och Bill Gates som exempel har lämnat många efter sig som faktiskt gjorde jobbet. Så krävs en viss personlighet också. Äta eller bli uppäten.
Citera
2019-05-12, 00:35
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas1993
Ingen kan förneka att multimiljonärer (de med 50 miljoner USD+) har uppnått detta genom 99 % tur. Ställer därför följande fråga: Vilka av dessa metoder ger mig störst chans att uppnå net worth på minst 50 miljoner USD inom 5-10 år?

1. Lotto
2. Investera högrisk (inklusive öppna eget företag/investera i andra företag)
3. Skapa en app (Snapchat-killen är ju miljardär) eller Minecraft-liknande spel (Minecraft-snubben satt ju och programmerade några timmar per v och baam, så fick han 2,5 miljarder kroner efter att ha sålt det till Microsoft).
4. Annat?

Att satsa på ett höginkomstyrke (typ läkare) och sedan investera på ett säkert sätt kan ge en net worth på kanske 1-3 miljoner USD, men då är man 65+ år. Så det vill jag inte se några kommenterer om.

Om du tror att det är 99 % är det förstås ingen idé att du satsar på något. Att du sedan är en idiot och har fel är en annan sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Väldigt få, och just därför är det väldigt få multimiljonärer som fötts utan kapital.....

Väldigt få multimiljonärer? Haha, OK. Trams, det kryllar av folk som blivit förmögna på eget bevåg.
Citera
2019-05-12, 01:01
Medlem
TattooedFuckers avatar
Spela? Min fru spelar för 1-2000 kr per månad och största vinsten hon plockat ut var 45000 kr... de var välkommet men ingenting mot vad hon förlorat så....
Citera
2019-05-12, 01:09
Medlem
.
Citera
2019-05-12, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas1993
Ingen kan förneka att multimiljonärer (de med 50 miljoner USD+) har uppnått detta genom 99 % tur. Ställer därför följande fråga: Vilka av dessa metoder ger mig störst chans att uppnå net worth på minst 50 miljoner USD inom 5-10 år?

1. Lotto
2. Investera högrisk (inklusive öppna eget företag/investera i andra företag)
3. Skapa en app (Snapchat-killen är ju miljardär) eller Minecraft-liknande spel (Minecraft-snubben satt ju och programmerade några timmar per v och baam, så fick han 2,5 miljarder kroner efter att ha sålt det till Microsoft).
4. Annat?

Att satsa på ett höginkomstyrke (typ läkare) och sedan investera på ett säkert sätt kan ge en net worth på kanske 1-3 miljoner USD, men då är man 65+ år. Så det vill jag inte se några kommenterer om.

Allt handlar om driv och motivation! Du kan bli multimiljonär på att öppna en skrot firma eller öppna en restaurang och sedan göra en kedja av det etc. Folk stirrar sig blida på pengarna med det är resan man ska njuta av. Om du hittar din passion och gör det du tycker är kul så kan jag lova dig att du kan bli rik på det.

Folk underskattar vad man kan hinna göra på 10 år. Med rätt fokus och driv samt hårt arbete så kommer man väldigt långt i livet. Men 95 % av folket tror att man blir miljonär av att drömma. Och att någon nämnde i tråden att man knappast blir multi miljonär av hårt arbete kommer aldrig lyckas. Det är precis det som krävs en vision och hårt arbete och aldrig ge upp!
Citera
2019-05-12, 01:34
Medlem
-Mystics avatar
Spara pengar och investera långsiktigt, många av oss är dock allt för otåliga, mig inkluderat

Alternativt starta eget, dock mycket högre risk.
Citera
2019-05-12, 02:32
Bannlyst
Kolla denna killens ide är så enkel och jag behöver denna produkt i mitt hem fast på en dammsugare så klart.

https://www.youtube.com/watch?v=PmWGaRJc-1A
Citera
2019-05-12, 02:45
Medlem
rajrajmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Allt handlar om driv och motivation! Du kan bli multimiljonär på att öppna en skrot firma eller öppna en restaurang och sedan göra en kedja av det etc. Folk stirrar sig blida på pengarna med det är resan man ska njuta av. Om du hittar din passion och gör det du tycker är kul så kan jag lova dig att du kan bli rik på det.

Folk underskattar vad man kan hinna göra på 10 år. Med rätt fokus och driv samt hårt arbete så kommer man väldigt långt i livet. Men 95 % av folket tror att man blir miljonär av att drömma. Och att någon nämnde i tråden att man knappast blir multi miljonär av hårt arbete kommer aldrig lyckas. Det är precis det som krävs en vision och hårt arbete och aldrig ge upp!

Återkom gärna när du med ditt driv och hårda arbete har tjänat ihop 50 miljoner USD (som ts nämner).
Du har läst för många ”så tjänar du din första miljon”-böcker.
Det i särklass lättaste sättet att uppnå en förmögenhet på $50 miljoner USD är, som folk redan nämnt, att välja rätt föräldrar.
Citera
2019-05-12, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rajrajmf
Återkom gärna när du med ditt driv och hårda arbete har tjänat ihop 50 miljoner USD (som ts nämner).
Du har läst för många ”så tjänar du din första miljon-böcker”.
Det i särklass lättaste sättet att uppnå en förmögenhet på $50 miljoner USD är, som folk redan nämnt, att välja rätt föräldrar.

Haha jag har inte läst än ända bok , men ni snackar 50 miljoner usd? Varför inte sasta på 5 millar usd? Du kommer ändå kunna köpa det du vill? Men med er inställning kommer ni jobba 9-5 och ha ett Svensson liv. Men om du inte har rätt föräldrar ska du bara ge upp då eller? Men det är därför det är en liten promille som lyckas för att alla har det förlorar tänket, bölar om att man skulle ha det si eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in