• 1
  • 2
2019-05-10, 15:17
Medlem
Någon som har namnet på snubben?

"En 21-årig man döms för sexuellt utnyttjande av barn. Sexbrottet begicks under 2017 och drabbade mannens sex år yngre flickvän.
En 21-årig man döms för sexuellt utnyttjande av barn. Sexbrottet begicks under 2017 och drabbade mannens sex år yngre flickvän."

Länk till artikel
https://mobil.helagotland.se/blaljus...-15523893.aspx
Citera
2019-05-10, 15:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Några gånger hände det att hon sov och vaknade upp av att XX genomförde samlag med henne", skriver tingsrätten i domen.
Hur fan gick det till? Lät hennes föräldrar sin 13-åriga dotter bo över hos en 21-åring?
Citera
2019-05-10, 15:20
Medlem
Halloween2s avatar
Ut med namnet på pedofilen! Lokal kändis eller ett barn med skägg?
Citera
2019-05-10, 15:27
Medlem
tjabalosss avatar
var i helvete är flickans föräldrar? dom borde också bli dömda !
Citera
2019-05-10, 15:52
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DWinchester

"En 21-årig man döms för sexuellt utnyttjande av barn. Sexbrottet begicks under 2017 och drabbade mannens sex år yngre flickvän.
En 21-årig man döms för sexuellt utnyttjande av barn. Sexbrottet begicks under 2017 och drabbade mannens sex år yngre flickvän."

Länk till artikel
https://mobil.helagotland.se/blaljus...-15523893.aspx
Har kan det inte vara våldtäkt?
Citera
2019-05-10, 16:04
Medlem
p
Citat:
Ursprungligen postat av DWinchester

Det är väldigt lätt att få ut det, ring Gotlands Tingsrätt 0498-281400. Tyvärr har de stängt för helgen, jag räknar med att ha domen via e-post på måndag, publicerar den då.
Citera
2019-05-10, 16:17
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Några gånger hände det att hon sov och vaknade upp av att XX genomförde samlag med henne", skriver tingsrätten i domen.
Hur fan gick det till? Lät hennes föräldrar sin 13-åriga dotter bo över hos en 21-åring?
Han var väl 19 då? Nå, det är illa ändå. Luktar WT så det stinker om det.
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Hur kan det inte vara våldtäkt?
Det undrar jag med. Gotland tillhör fortfarande Sverige vad jag vet och svensk lag borde gälla. Straffvärdet för våldtäkt mot barn är minst 2 års fängelse, med straffrabatt för låg ålder borde det ändå bli minst 1,5 år. 180 timmar samhällstjänst motsvarar 7-8 månader, dvs halva (det minimala) straffet. Om han suttit häktad sedan i somras kan detta räknas av, men det betvivlar jag då brottet inte kan ha varit så svårutrett.
Märkligt att han döms för utnyttjande, när samlag med barn per automatik är våldtäkt. Om hennes vittnesmål stämmer, borde han dömas för upprepade våldtäkter och alltså mycket hårdare. Kanske 4 år eller med rabatt 3 år varje fall. Men tingsrätten kanske inte tror henne och anser att samlag ej bevisats? Kan tyckas märkligt, men det är det enda jag kan komma på. Annars bör ju domen överklagas som ett brev på posten.
Citera
2019-05-10, 16:21
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans.brott
p

Det är väldigt lätt att få ut det, ring Gotlands Tingsrätt 0498-281400. Tyvärr har de stängt för helgen, jag räknar med att ha domen via e-post på måndag, publicerar den då.
Tackar på förhand
Vi har ju en del märkliga nämndemän i våra tingsrätter, ska bli intressant att se vem/vilka som fällt utslaget. För åklagaren borde väl inte ha åtalat bara för utnyttjande.
Citera
2019-05-10, 16:32
Medlem
Jag förespråkar definitivt inte varken pedo eller hebefili men det är stort jävla tvek på att flickan legat ovilligt med honom.
Citera
2019-05-10, 17:05
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Han var väl 19 då? Nå, det är illa ändå. Luktar WT så det stinker om det.

Det undrar jag med. Gotland tillhör fortfarande Sverige vad jag vet och svensk lag borde gälla. Straffvärdet för våldtäkt mot barn är minst 2 års fängelse, med straffrabatt för låg ålder borde det ändå bli minst 1,5 år. 180 timmar samhällstjänst motsvarar 7-8 månader, dvs halva (det minimala) straffet. Om han suttit häktad sedan i somras kan detta räknas av, men det betvivlar jag då brottet inte kan ha varit så svårutrett.
Märkligt att han döms för utnyttjande, när samlag med barn per automatik är våldtäkt. Om hennes vittnesmål stämmer, borde han dömas för upprepade våldtäkter och alltså mycket hårdare. Kanske 4 år eller med rabatt 3 år varje fall. Men tingsrätten kanske inte tror henne och anser att samlag ej bevisats? Kan tyckas märkligt, men det är det enda jag kan komma på. Annars bör ju domen överklagas som ett brev på posten.

Valet av åtal tyder på att det kan röra sig om en invandrare. Det verkar numera vara mer regel än undantag att åklagare väljer ett "mildare" åtal om det rör sig om "nyankomna" män som våldför sig på Svenska småflickor.
Citera
2019-05-10, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Valet av åtal tyder på att det kan röra sig om en invandrare. Det verkar numera vara mer regel än undantag att åklagare väljer ett "mildare" åtal om det rör sig om "nyankomna" män som våldför sig på Svenska småflickor.

Har du någon källa på det?
Citera
2019-05-10, 17:39
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Fel, fel, fel. Det är klarlagt genom en nyligen presenterad undersökning, att det är vi svenskar som får mildare åtal och domar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in