Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Några gånger hände det att hon sov och vaknade upp av att XX genomförde samlag med henne", skriver tingsrätten i domen.
Hur fan gick det till? Lät hennes föräldrar sin 13-åriga dotter bo över hos en 21-åring?

Han var väl 19 då? Nå, det är illa ändå. Luktar WT så det stinker om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
lillapaddington
Hur kan det inte vara våldtäkt?
Det undrar jag med. Gotland tillhör fortfarande Sverige vad jag vet och svensk lag borde gälla. Straffvärdet för våldtäkt mot barn är minst 2 års fängelse, med straffrabatt för låg ålder borde det ändå bli minst 1,5 år. 180 timmar samhällstjänst motsvarar 7-8 månader, dvs halva (det minimala) straffet. Om han suttit häktad sedan i somras kan detta räknas av, men det betvivlar jag då brottet inte kan ha varit så svårutrett.
Märkligt att han döms för utnyttjande, när samlag med barn per automatik är våldtäkt. Om hennes vittnesmål stämmer, borde han dömas för upprepade våldtäkter och alltså mycket hårdare. Kanske 4 år eller med rabatt 3 år varje fall. Men tingsrätten kanske inte tror henne och anser att samlag ej bevisats? Kan tyckas märkligt, men det är det enda jag kan komma på. Annars bör ju domen överklagas som ett brev på posten.