• 1
  • 2
2019-05-10, 17:40
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdrew
Har du någon källa på det?

Ta en titt på hur man dömer och speciellt på hur man dömer muslimer. Tingsrätterna är fulla av islamvänliga nämndemän som dömer väldigt "milt". Att åklagare väljer lägre åtal ser man också väldigt tydligt om man sätter sig ned och går igenom domar. Du kan ju böra med de domar som tagits upp här på flashback.

Så inte nog med att åtalen är mildare..nämndemän är oftast välvilliga till Islam och dömer mildare.
Citera
2019-05-10, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Några gånger hände det att hon sov och vaknade upp av att XX genomförde samlag med henne", skriver tingsrätten i domen.
Hur fan gick det till? Lät hennes föräldrar sin 13-åriga dotter bo över hos en 21-åring?

Nu var han väl iof 19 då, men frågan kvarstår. Hur kan man som förälder tillåta sin 13-åriga dotter att ligga över hos en 19-åring. Dom borde definitivt bli av med vårdnaden då dom uppenbarligen är olämpliga som föräldrar.
Citera
2019-05-17, 10:34
Medlem
Dom från Gotlands Tingsrätt:

https://minfil.com/TfG9S7r0ne/Gotlan...2019-05-09_pdf

Joh* I*ge JOAKIM Rose*gre*, 1997 döms för sexuellt utnyttjande av barn till villkorlig dom med 160 timmars samhällstjänst.
Citera
2019-05-17, 10:59
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans.brott
Dom från Gotlands Tingsrätt:

https://minfil.com/TfG9S7r0ne/Gotlan...2019-05-09_pdf

Joh* I*ge JOAKIM Rose*gre*, 1997 döms för sexuellt utnyttjande av barn till villkorlig dom med 160 timmars samhällstjänst.
Har inte läst FUP så har ju ingen helhetsbild, men jag tror att detta vara rätt beslut av rätten.

Min uppfattning (baserat på det lilla som står i domen) är att GM är omogen och inte så ”smooth” så att säga. Jag misstänker även att BOs föräldrar har varit väldigt drivande i detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in