2019-05-10, 05:56
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Gör en polisanmälan om djurplågeri.
På vilka grunder då? Vem ska jag polisanmäla? Varför gör du inte en polisanmälan själv?
Citera
2019-05-10, 05:59
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
På vilka grunder då? Vem ska jag polisanmäla? Varför gör du inte en polisanmälan själv?

Har inte sett filmen (och kommer inte att göra det heller), och kan följaktligen inte göra en anmälan.

Du beskrev att de plågade hamstern = djurplågeri. Har jag fattat fel?
Citera
2019-05-10, 06:01
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Har inte sett filmen (och kommer inte att göra det heller), och kan följaktligen inte göra en anmälan.

Du beskrev att de plågade hamstern = djurplågeri. Har jag fattat fel?
Ja, du har fattat fel, för det var ju precis det jag inte gjorde.
Citera
2019-05-10, 06:04
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ja, du har fattat fel, för det var ju precis det jag inte gjorde.

Då ber jag om ursäkt.
Citera
2019-05-10, 06:10
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Då ber jag om ursäkt.
Ingen fara.

Däremot tycker jag att de är oaktsamma med hamstern. Men att det, utifrån klippen i trådstarten, skulle handla om någon tortyr kan jag inte se. Men sen vet man ju inte om det finns eller om det fanns fler klipp som visar det som TS egentligen menade att visa.
Citera
2019-05-10, 06:23
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ingen fara.

Däremot tycker jag att de är oaktsamma med hamstern. Men att det, utifrån klippen i trådstarten, skulle handla om någon tortyr kan jag inte se. Men sen vet man ju inte om det finns eller om det fanns fler klipp som visar det som TS egentligen menade att visa.

Får de hållas finns risk att det eskalerar.

Citat:
Makt och tillfredställelse
Men vad är motivet – varför gör man så här? Enligt psykologiprofessorn finns det olika drivkrafter. Ofta rör det sig om antisociala personlighetsstörningar eller psykopati hos personerna. Det handlar om viljan att känna makt, både över djuren men också över de personer som bryr sig om djuren. En sorts njutning av att se någon annan plågas, säger han.

Ofta börjar det med små djur som är lätta att komma åt, som maskar eller grodor. Sedan går man på större djur som ekorrar. En viss procent börjar till slut att rikta sina aggressiva handlingar mot människor. Men det är inte så många, säger han.
https://unv.is/aftonbladet.se/nyhete...lagar-man-djur
Citera
2019-05-10, 07:10
Medlem
Diarrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigglerNick
Dom misshandlar väl kanske inte, men dom är onödigt elaka emot den lille stackarn.. borde ge dessa lüder en rejäl omgång med teleskopbatong! Ush, finns inte mycket som får igång min ilska så som misshandel utav barn & djur!

Gjorde en snabb Googling på "svenskahamsterfruarna" som de eventuellt två töserna kallar sig på Snapchat.

Gav resultat:

LÄNK

Man kan absolut känna av empatistörningar i klippen. Något är fel men ingen tortyr.
Citera
2019-05-10, 10:33
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:
Får de hållas finns risk att det eskalerar.

https://unv.is/aftonbladet.se/nyhete...lagar-man-djur

Precis korrekt, man behöver kanske inte samla gubbarna och göra hembesök med hyrbil. Men det finns en viss bitter smak av att detta möjligen skulle kunna eskalera, inget friskt beteende alls!

I mina ögon så är gränsen verkligen nådd när de sprutar rengöringsmedel på en trasa, sveper in den lille krabaten i trasan och låtsas att putsa en spegel med honom. Inte riktigt okej. Kanske borde skicka en bild på badrummet och ställa frågan till de båda tjejernas föräldrar på Facebook, kanske skulle röra om i grytan?
Citera
2019-05-10, 11:34
Bannlyst
Det där är inte snap, appen heter Tik Tok.
Citera
2019-05-10, 12:34
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterbarnes
Det där är inte snap, appen heter Tik Tok.

Bläblä, ungdomens alla plattformar! Tackar vet jag Lunarstorm, msn och ICQ.. Men noterat!
Citera
2019-05-10, 12:52
Medlem
Skitsamma om tjejerna använder en hamster som putsduk, det väsentliga är att dom åtminstone försöker utföra hushållsarbete. När deras morsor twerkat klart på det lokala asylboendet kanske det finns pengar att köpa riktiga städredskap.
Citera
2019-05-10, 14:40
Medlem
Kollade videon det är väll ungefär som att det skulle finnas en "barnmisshandel film", där en föräldrar drar ett skrikande barn i armen typ. Bestämt, men långt ifrån misshandel eller tortyr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in