Köpte detta och gillar det hittills, har inte kört några andra ubåtsspel iofs, och är inget jättefan av krigsspel egentligen. Kom in på detta för att jag tycker om spel där man kontrollerar en grupp och måste se efter deras välmående typ, att dom äter och dricker och att deras humör inte går åt skogen. Men har spelat en hel del andra typ "crew/skepp"-simulatorer fast som oftast utspelat sig i rymden, typ X4, så känner igen mycket därifrån, hur hela världen känns "levande" och att skepp åker hit och dit hela tiden utan att det nödvändigtvis har något med mig själv att göra, och man kan välja om man ska hålla sig undan eller gå till attack. Tycker om hur detaljerat det är, att det känns väldigt "äkta" hur man liksom behöver ställa in alla instrument och räkna ut torpedbanor och sånt för att kunna pricka andra båtar, även om jag kör på typ medium realism så jag har möjligheten att lämna det till Ain också.
Grafiken har jag inte några problem med, kör i 4K och tycker det är riktigt snyggt, inget Cyberpunk så klart men dom har prickat in havets rörelser och himlen väldigt bra, och det känns grymt kul att få in en prick och sen se båtjäveln sakta sjunka medans besättningen hoppar i livbåtarna. Antar att mycket hänt på den punkten sen spelet släpptes i EA 2019.
Kul att det är så nazifokuserat, är väl svårt att göra ett ubåtsspel utan det så klart eftersom dom stod för den mesta av den actionen, men som relativt ny i såna här spel känns det lite "kontroversiellt" att spela ett spel där man kan få ett uppdrag som är typ "sänk två civila skepp som fraktar mat till Norge", och belönas med Järnkorset för att man klarar det