2019-05-04, 18:49
Medlem
Lazienkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tänkte detsamma. Känd för att varit med i en reklam... Sorgligt. Både och. Sorgligt att det blev hans genmäle till världen och tidig bortgång.

.. för att ha jobbat på Försäkringskassan hela sitt liv hade varit så mycket bättre menar du?

En stor tragedi för familjen och en ganska liten påverkan på övriga världen som de flesta andra dödsfall som händer varje dag runt om i världen.
Citera
2019-05-04, 18:51
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Startade 2011 så kanske därför. Om det blir en ny Telenor familj så kommer det bli svensk mamma, afrikansk pappa och rasblandande ungar, högst troligen där minst en är på väg att bli en hen med könsbyte på G.

Sett till detta att bara varit känd för en reklam och därav sorgligt. Så sant de flesta av oss kommer inte bli kända för något alls. Sören fick rubrik i media, tråd här. Men det kanske inte är vad just en skådis som vill bli känd drömde om när han/hon startade. Det ligger i att vara en skådis natur att vilja bli känd. Att bli ihågkommen för reklam som de flesta avskyr och dessutom för ett bolag som har telefonförsäljare som terroriserar folk det känns lite sorgligt.

Men Michael verkar ju varit en trevlig prick så för de runt om kring så lär det vara det mer normala som hur fin person han var som han blir ihågkommen.
Det tänkte jag också på. Om han inte hade ”lyckats” med karriären innan 50 så var det över för honom och drömmarna om att bli en känd skådespelare. (Känns dumt att spekulera i detta när man inte ens vet dödsorsaken men flashback är till för diskussion)
Citera
2019-05-04, 19:13
Medlem
Tråkigt att läsa, 50 år är ingen ålder...

Han var väl vad jag googlat (förutom telenor-reklamen) frilansande skådespelare, dramapedagog och regissör. Omtyckt av alla som det verkar och inga skandaler, en helyllekille kort sagt !
Citera
2019-05-04, 19:15
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Menar du etisk eller etnisk?

Entisk, precis som jag skrev. Om jag inte missminner mig har Telenor fått skit för att man använt sig av en blond familj.
Citera
2019-05-04, 19:17
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nu ser du väl bara den offentliga profilen på Facebook. Jag ser samma sak och jag tycker inte den anspelar på självmord. Har inte gått långt tillbaka men det är ju mest att han/de söker folk till roller.. Hur drar du den växeln?

När det i media anges plötslig bortgång utan att vidare beskriva anledning så brukar det handla om självmord.
Men jag har helt tydligt fel denna gång då jag läste något inlägg på facebook att läkarna sagt att det förmodligen var en hjärtattack
Citera
2019-05-04, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Det är tragiskt när ens eftermäle blir att det man var mest känd för var att man figurerade i reklamfilmer för ett telefonbolag.

Äsch, vad gör det? Dom flesta av oss kommer inte ens dit. Hoppas du förstår mig rätt.

RIP Michael.
Citera
2019-05-04, 19:25
Medlem
Droger kanske? Teateryrket är helt klart besläktat med droger, kokain/amfetamin framförallt. Sliter rätt hårt på hjärtat om man brukar det så hjärtatkanske inte orkade med mer efter 50.
Citera
2019-05-04, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronadagar
Såg att skådespelaren Michael Perlitz, mer känd som pappan i Telenor reklamerna sen flera år tillbaka, har avlidit hastigt på 1a Maj.

https://www.gp.se/kultur/kultur/mich...-år-1.14900034

Man kan ju undra vad som hänt? Någon som vet?

Troligen hjärtattack eller hjärnblödning står det i flera tidningar.
Det är så jävla äckligt att sitta och spekulera i självmord även om jag inte är särskilt förvånad.
Skärp er!
Citera
2019-05-04, 19:48
Medlem
Arbetar i kroglivet och kan bara tillägga att denna man var alkoholist, kan vara pga detta. Detta är givetvis bara en gissning, kan vara annat som ni säger.
Citera
2019-05-04, 20:02
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Det är tragiskt när ens eftermäle blir att det man var mest känd för var att man figurerade i reklamfilmer för ett telefonbolag.
Varför? Vad kommer vi komma ihåg dig för som är mer värdigt?
Citera
2019-05-04, 20:05
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
Troligen hjärtattack eller hjärnblödning står det i flera tidningar.
Det är så jävla äckligt att sitta och spekulera i självmord även om jag inte är särskilt förvånad.
Skärp er!
Kommer från personen som nickar ”MrsGossip” Att en tillsynes frisk man dör i 50-årsåldern är märkvärdigt och självmord är en vanlig dödsorsak.

Enligt ex-frun: ”De förmodade att det antingen var en hjärtattack eller en hjärnblödning.”
Citera
2019-05-04, 20:17
Medlem
Troligtvis dog han av en hjärtattack enligt hans bror.
Senast redigerad av OIL 2019-05-04 kl. 20:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in