2019-05-04, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
50 år är ju ingen ålder. Vad har hänt?

Blodpropp kanske, vet en gubbe som var lite drygt 50 bast som blev dålig som fan men det är en envis gubbjävel så han stannade hemma, till slut så ilsknade hans fru till rejält och beordrade ut gubben att sätta sig i bilen, det blev direkt till akuten och väl där blev han superdålig... han hade en jäkla massa proppar som dom fick ballongspränga (heter det så) dom sa att hade han varit hemma ett par timmar till så hade han förmodligen avlidit.

Edit: Sen vet jag inte om det här är bara något jag fått för mig men läser man inte väldigt ofta om skådisar som mår väldigt dåligt psykiskt och i vissa fall tar livet av sig.
Kan ju ha att göra med att dom är just kändisar och det är om kändisar det står om i kvällsblaskorna.
Senast redigerad av KneeTop 2019-05-04 kl. 17:41.
Citera
2019-05-04, 17:47
Medlem
fearreapers avatar
"Älskade Michael Perlitz är död. Det skedde i onsdags kväll. Enligt läkarna dog han av en förmodad hjärtattack.

Michael
Du försvann mitt i livet. Bara 50 år. Så ofattbart sorgligt och overkligt. Hade jag vetat när vi sågs i studion för några veckor sedan hade jag kramat dig extra hårt och tackat för att jag fått vara en liten del av ditt liv. Vi pratade som vanligt med viss nostalgi kring vårt långa samarbete, som vi ofta gjorde.

Yrkesmässigt har vi gått sida vid sida i 20 år. Då när jag rollsatte dig i diverse huvudroller, nu som din agent. Du hade ”det” som ofta efterfrågas framför kameran, likeability. En person alla gillar, som man kan identifiera sig med. För den stora massan blev du mest känd som pappa Sören i Telenorfilmerna. Du hade även ett nära samarbete med Calle Flygare Teaterskola.

Du kommer att vara djupt saknad. Tankarna går närmast till din familj. Fina Micke ❤️" Från en bekants facebook,
Citera
2019-05-04, 17:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Det är tragiskt när ens eftermäle blir att det man var mest känd för var att man figurerade i reklamfilmer för ett telefonbolag.

Tänkte detsamma. Känd för att varit med i en reklam... Sorgligt. Både och. Sorgligt att det blev hans genmäle till världen och tidig bortgång.
Citera
2019-05-04, 17:59
Medlem
Citat:
Det är tragiskt när ens eftermäle blir att det man var mest känd för var att man figurerade i reklamfilmer för ett telefonbolag.

Varför det? Majoriteten av befolkningen är inte kända för någonting alls och den reklamen var bra.
Citera
2019-05-04, 18:09
Medlem
Kellywomans avatar
När man skriver om plötslig bortgång och man ser hans aktivitet på facebook så känns det som självmord.
Hade det varit stroke eller något typ oförklarligt så hade det garanterat rapporterats
Citera
2019-05-04, 18:14
Medlem
cece123s avatar
Tragiskt att dö av en hjärtattack vid så ung ålder.När man ser en reklam under en längre tid blir vissa ansikten så välbekanta, Telenors reklam var ju trevlig och det känns konstigt att han nu plötsligt gått bort.
Citera
2019-05-04, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Tragiskt att dö av en hjärtattack vid så ung ålder.När man ser en reklam under en längre tid blir vissa ansikten så välbekanta, Telenors reklam var ju trevlig och det känns konstigt att han nu plötsligt gått bort.

Vart har du fått uppgifterna om hjärtattack ifrån?
Citera
2019-05-04, 18:29
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:

Till skillnad från oss övriga som inte lämnar något som helst eftermäle utanför kretsen av närmast sörjande menar du?

Trist hur som även om det inte påverkar mig speciellt mycket. Tycker Telenors familj har varit ganska sympatisk (och framför allt etnisk).
Citera
2019-05-04, 18:34
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
Vart har du fått uppgifterna om hjärtattack ifrån?

Har hört att de misstänker hjärtattack. Dvs från bekanta som känner honom(ytligt bekanta) men har gemensamma vänner med honom på Facebook.
Citera
2019-05-04, 18:37
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
När man skriver om plötslig bortgång och man ser hans aktivitet på facebook så känns det som självmord.
Hade det varit stroke eller något typ oförklarligt så hade det garanterat rapporterats

Nu ser du väl bara den offentliga profilen på Facebook. Jag ser samma sak och jag tycker inte den anspelar på självmord. Har inte gått långt tillbaka men det är ju mest att han/de söker folk till roller.. Hur drar du den växeln?
Citera
2019-05-04, 18:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
Till skillnad från oss övriga som inte lämnar något som helst eftermäle utanför kretsen av närmast sörjande menar du?

Trist hur som även om det inte påverkar mig speciellt mycket. Tycker Telenors familj har varit ganska sympatisk (och framför allt etnisk).

Startade 2011 så kanske därför. Om det blir en ny Telenor familj så kommer det bli svensk mamma, afrikansk pappa och rasblandande ungar, högst troligen där minst en är på väg att bli en hen med könsbyte på G.

Sett till detta att bara varit känd för en reklam och därav sorgligt. Så sant de flesta av oss kommer inte bli kända för något alls. Sören fick rubrik i media, tråd här. Men det kanske inte är vad just en skådis som vill bli känd drömde om när han/hon startade. Det ligger i att vara en skådis natur att vilja bli känd. Att bli ihågkommen för reklam som de flesta avskyr och dessutom för ett bolag som har telefonförsäljare som terroriserar folk det känns lite sorgligt.

Men Michael verkar ju varit en trevlig prick så för de runt om kring så lär det vara det mer normala som hur fin person han var som han blir ihågkommen.
Citera
2019-05-04, 18:43
Medlem
Citat:

Han betydde nog mycket med än så för sina nära o kära
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in