2019-05-04, 13:56
Medlem
Pieceess avatar
Som tidigare nämt, REVOLUT. Fantastisk jävla bank. Lite fräscha funktioner med kryptovalutor i appen, snygg design överlag. Servicemässigt verkar de också bra, har varit kund hos dem i två månader. Kortet måste ”fyllas på” med ca 150 kr från ett annat kontokort, det är där jag är rädd att problem kan uppstå för dig. Osäker om det behöver vara ditt egna bankkort som fyller på revolutkortet. Du fyller på för att aktivera och betala frakt på ditt kort.
Citera
2019-05-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piecees
Som tidigare nämt, REVOLUT. Fantastisk jävla bank. Lite fräscha funktioner med kryptovalutor i appen, snygg design överlag. Servicemässigt verkar de också bra, har varit kund hos dem i två månader. Kortet måste ”fyllas på” med ca 150 kr från ett annat kontokort, det är där jag är rädd att problem kan uppstå för dig. Osäker om det behöver vara ditt egna bankkort som fyller på revolutkortet. Du fyller på för att aktivera och betala frakt på ditt kort.

Har dom swish?
Citera
2019-05-04, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Har dom swish?

Nej, eftersom det är en brittisk bank.
Citera
2019-05-04, 15:39
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har man sysslat med olagligheter så är det helt förståligt att banker inte vill ha med dig att göra.
Dax att tänka till innan nästa gång😀
Citera
2019-05-04, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Det har jag råkat ut för själv när jag inte ville öppna konto+kort utan att flytta över mitt lönekonto.
Fick lirka länge innan det gick igenom.
Och det var innan de här ekonomisk brottslighetsfrågorna fanns...

Swedbank för säkert 10år sen.

Vadå, är väl bar att säga att man ska planerar att flytta över sin löneutbetalning men sen skita i att göra det. Om de senare frågar varför kan man ju säga att man ändrat sig eller att det tar tid att ändra...
Citera
2019-05-04, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mezzox
Nej, eftersom det är en brittisk bank.

De är ett brittiskt företag men ingen bank. De har en europeisk banklicens i Litauen men de har inte flyttat några kunder över dit ännu.
Citera
2019-05-04, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
De är ett brittiskt företag men ingen bank. De har en europeisk banklicens i Litauen men de har inte flyttat några kunder över dit ännu.

Märkligt. Mitt konto har då BIC REVOBG21

"REVOGB21 is the swift code for Primary Office of REVOLUT LTD Bank in LONDON United Kingdom. Since this swift code belongs to a primary office of the bank, it can have an optional branch code "XXX". This swift code belongs to a financial institution."

Men, det kanske inte betyder så mycket då. Trodde att de precis som Trustly hade sammarbete med lämplig brittisk bank där man placerar kunders pengar.
Citera
2019-05-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mezzox
Märkligt. Mitt konto har då BIC REVOBG21

"REVOGB21 is the swift code for Primary Office of REVOLUT LTD Bank in LONDON United Kingdom. Since this swift code belongs to a primary office of the bank, it can have an optional branch code "XXX". This swift code belongs to a financial institution."

Men, det kanske inte betyder så mycket då. Trodde att de precis som Trustly hade sammarbete med lämplig brittisk bank där man placerar kunders pengar.

Låter mer som den som gjort sidan du du slagit upp SWIFT-adressen gjort det enkelt för sig och kallar alla institutioner med en SWIFT-adress för bank oavsett om de är det eller något annat.
Citera
2019-05-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
För ett tag sedan så fick jag bankkontot spärrat och avslutat. Gissar det va pga jag tog emot pengar från hackat swish men inte säker. Frågade banken men de kunde inte säga nåt.

Har alltså fått kontot avslutat och och när jag skulle öppna konto på nordea fick jag inte det pga jag inte har nån inkomst just nu.

Jag har lite pengar i bitcoin som jag sparat under åren så pengar är inget problem.

Men vill ju såklart ha kort och konto som förut. Vad göra? Kanske finns nåt alternativ likt PayPal, western union och liknande?
Finns ett par seriösa och fungerande online-banker där du kan öppna konto, och få ett visa-kort där du kan plocka ut btc på bankomat. Du kan ha sek/euro/dollar på kontot också och folk kan föra över både btc och fiat till dig.

Det är skönare att använda ett traditionellt bankkonto, men om du inte har något annat att välja på så fungerar det bra. Bara googla så hittar du
Citera
2019-05-04, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Testa Ica-banken.

Du finns inte. Varken bankkonto eller Bank-Id. Vad har du pysslat med???
Citera
2019-05-04, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamle-Ole
Du finns inte. Varken bankkonto eller Bank-Id. Vad har du pysslat med???
Som sagt fick jag ingen förklaring av banken..men är inte kriminell. Däremot har jag hållit på med bitcoin och sålt.
Citera
2019-05-05, 02:12
Medlem
TattooedFuckers avatar
Pröva en fristående sparbank

Men annars . Ett bra tips om du ska börja jobba att du påpekar de för chefen.

Jag gjorde misstaget att inte göra det gick 2 månader utan att få lön så ringde ekonomi avd och fråga dom sade jodå lönen är utbetald... en kvart senare ringer de tillbaka o säger vi har skickat de till detta ( ej mitt ) och jag hade tjänstebil med verktyg...

Förklara Läget att om jag inte har min lön inom 30 min så tar jag verktygen i lön ( ca 140k va de värt) och lönen skulle va på strax under 50k ...

Hade pengarna på kontot som jag uppgav inom en kvart ... de handlar om vem man pratar med och hur man beter sig .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in