2019-05-04, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Trodde det var Hangesta Hill mfl områden i Eskilstuna som var det. Eller räknas det bara som Somaliland?

Tyvärr finns det ett flertal "lilla-mogadishu" i Sverige. Över hela världen finns China Towns med billiga grejer, god mat och massage, i Sverige föredrar vi lilla-mogadishu med knark, mord och våldtäkter.
Citera
2019-05-04, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Jag undrar hur många krigszoner Mattias Nordahl egentligen har fått uppleva själv med tanke på att han tycker att jämförelsen verkar befogad trots att det inte pågår något krig i Sverige.

En vit kille jag känner, som bor i Märsta, sa att vid centrum- Märsta station rör han sig ofta om kvällarna.
Nej, han har möjligen inte upplevt någon krigszon.

Det är bara orden från en svensk som inte vant sig vid sprängningar och mord. Det är bara orden från en svensk som inte vant sig vid att Sverige försvunnit.

Det vill säga, inget att bry sig om. Du har helt rätt. Det är inte krig, bara mångkulturell vardag.
Citera
2019-05-04, 23:22
Medlem
A.Ericssons avatar
Märsta är redan i stort sett en no-go zone
Citera
2019-05-05, 11:44
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Väldigt överdrivet skulle jag säga. Märsta har sina områden men det är inte mycket värre än andra platser i Sverige. En typisk förort som dock har ett stort problemområde. Valsta. Där hänger det en del ungdomar nattetid som inte har något bättre för sig. Stationsområdet är väl inte heller någon höjdare på natten men inte mycket värre än Upplands-Väsby eller Sollentuna.

Är 100 % av dessa personer ungdomar? Finns det andra generella utmärkande drag än ålder?

Det är väl inte så att du drar dig för "rasistiska" generaliseringar men gärna generaliserar med avseende på ålder? Det skulle kunna vara så. Är det så? Är det inte så? Bör jag lita på dig?
Citera
2019-05-05, 11:47
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Det behövdes inte. Man blev hög på lim och thinner ångor. Undrar vad som är värst?
Vad föredrar du?

Självklart föredrar man limsniffande losers framför mordiska fiender. Är du dum i huvudet? Ja just det, det är du, en stor idiot. Dig vet jag.
Citera
2019-05-05, 11:55
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Självklart föredrar man limsniffande losers framför mordiska fiender. Är du dum i huvudet? Ja just det, det är du, en stor idiot. Dig vet jag.
Bra då vet vi.
Citera
2019-05-05, 11:56
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Bra då vet vi.

Sluta skriva så jävla dumma grejer kanske?

Folk........
Citera
2019-05-05, 11:57
Medlem
note-its avatar
Citat:
Sluta skriva så jävla dumma grejer kanske?

Folk........
Det är ju precis vad du ägnar dig åt hela tiden.
Släpp sargen.
Citera
2019-05-05, 12:10
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Det är ju precis vad du ägnar dig åt hela tiden.
Släpp sargen.

"Det är väl ingen fara med etniskt segregerade och i vissa fall ideologiskt våldsbejakande gängkriminella. Det fanns ju trasiga missbrukande svenskar förut också."

Jag skriver inte dumma grejer.

"Släpp sargen" va? Slumpgenererad comeback???
Citera
2019-05-05, 12:18
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Är 100 % av dessa personer ungdomar? Finns det andra generella utmärkande drag än ålder?

Det är väl inte så att du drar dig för "rasistiska" generaliseringar men gärna generaliserar med avseende på ålder? Det skulle kunna vara så. Är det så? Är det inte så? Bör jag lita på dig?

Om man har kännedom om Märsta så vet man att Valsta är ett område där det bor en överväldigande majoritet med utländsk härkomst. Det trodde jag var underförstått. Vad ungdomarna har för härkomst då borde man kunna ana sig till, inte direkt så att folk tror att svenska medelklassungdomar vallfärdar till Ica Valsta för att ockupera det.

Det intressanta däremot är att de ogärna rör sig utanför sitt revir. Valsta är deras hemtrakter och det är där de tycker om att hänga. Många är mellan 13-18 år och ser upp till vissa lite tyngre kriminella. De har hög frånvaro i skolan, inga betyg så den enda framtiden de har är Valsta.
Citera
2019-05-05, 12:21
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Om man har kännedom om Märsta så vet man att Valsta är ett område där det bor en överväldigande majoritet med utländsk härkomst. Det trodde jag var underförstått. Vad ungdomarna har för härkomst då borde man kunna ana sig till, inte direkt så att folk tror att svenska medelklassungdomar vallfärdar till Ica Valsta för att ockupera det.

Det intressanta däremot är att de ogärna rör sig utanför sitt revir. Valsta är deras hemtrakter och det är där de tycker om att hänga. Många är mellan 13-18 år och ser upp till vissa lite tyngre kriminella. De har hög frånvaro i skolan, inga betyg så den enda framtiden de har är Valsta.

Okej. Enligt samma resonemang är ålderskategori också onödigt att uttala.
Citera
2019-05-05, 12:29
Medlem
Märsta? Seriously? I take the pendeltåg there regularly to visit a friend who lives near Valsta centrum and I have never thought it was a threatening area. I consistently walk back to the train station late at night to take the train home and it just seems like a very quiet suburban neighborhood. I see girls walking alone late at night during the weekdays here when I visit. Doesn't really seem like a bad area to me.

You guys talk about these no-go zones as if I am going to be immediately gang-raped and killed as soon as I take one step off of the pendeltåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in