2019-05-05, 09:00
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ja, GGG. Gemenskap Glädje Guldkant för seniorer.
http://www.gggforseniorer.se/gemensamma-tr%C3%A4ffar

Ja, glada pensionärer kan ju se lite sorgliga ut.

Tack! Nu får vi tänka om här...
Citera
2019-05-05, 09:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JC1916
Det går en stig till grillplatsen från Tingvallasidan, och även från gångvägen tror jag. Från Ekillasidan är det krångligare att ta sig upp.

Vet inte hur grillplatsen ser ut idag, men den är relativt stor och har flera bänkar.
Att man gjorde så stor eld som var fysiskt möjligt som ungdom var en självklarhet. Att hon blivit knuffad in i elden är inte omöjligt, dock verkar det kusliga fyndet berätta att det gått till på annat sätt. Kan det vara en bensindunk eller liknande?

Hur långt är det från ödehuset och till platsen där BO hittats?
Citera
2019-05-05, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Sigtuna Islamiska Kultur Förening ligger i korsningen Tingvallavägen Centrumleden.
Där ligger det också en moské.

Ytterligare faror i närheten, Asian mini mart, en tandläkare, SATS gym, Tingvalla Pizzabutik, O'Learys, Swedbank.

Mosken ligger på Vänortsringen nära Märstadal busshållplatsen.
Citera
2019-05-05, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Hur långt är det från ödehuset och till platsen där BO hittats?
4km. Why?
Citera
2019-05-05, 09:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
4km. Why?
Min tanke var om det typ hade varit 50 meter eller liknande men 4 km , njee då spricker mina tankar. .
Tänkte först att BO , kanske vart meningen att bränna inne.
Tack för din info.
Citera
2019-05-05, 09:20
Medlem
Citat:
Det går en stig till grillplatsen från Tingvallasidan, och även från gångvägen tror jag. Från Ekillasidan är det krångligare att ta sig upp.

Vet inte hur grillplatsen ser ut idag, men den är relativt stor och har flera bänkar.
Att man gjorde så stor eld som var fysiskt möjligt som ungdom var en självklarhet. Att hon blivit knuffad in i elden är inte omöjligt, dock verkar det kusliga fyndet berätta att det gått till på annat sätt. Kan det vara en bensindunk eller liknande?

Blåslampa, gasolbrännare?
Citera
2019-05-05, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Min gissning som jag tror stämmer till 99.9 % är att det är hedersmord. Hon har antagligen blivit gravid med en svensk kille och då brukar mördarna enligt sina sjuka kurdiska seder vilja vanställa kvinnan innan mordet. Så hon har säkerligen blivit attackerad med syra som ger brännliknande skador. Det "kusliga" fyndet var nog en behållare med syra i.

Du skall naturligtvis tipsa polisen om du saknar din släkting och har information om henne
Citera
2019-05-05, 09:44
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Tack, rubrik borde ändras. Inte död vid skola Märsta utan snarare i skog vid Tingvalla, Märsta. Jag tror BOs adress troligtvis är i någon av lägenheterna längs Tingvallavägen och då ganska nära fyndplatsen men allt för många lägenheter för att kunna spekulera.
Citera
2019-05-05, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plommongurkan
Hittade henne på FB, hennes mamma har skrivit ett för glatt inlägg angående sin sista arbetsdag som tydligen var idag, så hon är troligtvis inte BO.

Fick du någon klarhet i det hela, eller?
Citera
2019-05-05, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Tack, rubrik borde ändras. Inte död vid skola Märsta utan snarare i skog vid Tingvalla, Märsta. Jag tror BOs adress troligtvis är i någon av lägenheterna längs Tingvallavägen och då ganska nära fyndplatsen men allt för många lägenheter för att kunna spekulera.

Iom det va helg, så kan hon ju ha rört på sig mer för att delta i det roliga. Men ja, spontant känner man ju att det är enbart människor som bor där i omgivningen som går till denna plats.
Citera
2019-05-05, 09:58
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Försöker hänga med i diskussionerna o få en känsla för området men är inte lätt. Om man vänder på det hela o tänker att nåt utspelat sig i en bostad o att hon försökt springa ifrån mördaren, kan man då ringa in möjligt bostadsområde? Är det kopplat till heder verkar det långsökt att hoppa på kvinnan utomhus o känns även lite otroligt att en relativt nysvensk kvinna skulle vara ute ensam o vimsa den tiden. Vad säger ni som har koll på platsen?

Jag tänkte ungefär likadant - att hon försökt fly och gömma sig i skogen men blev upphunnen. Det finns ju bostadsområden runt hela skogsområdet. Om adressen Hugingatan stämmer (ev. nr 46) är det ungefär 200 meter till skogskanten. Å andra sidan kan hon ha blivit konfronterad av någon när hon var på hemväg och då försökt gömma sig i skogen.

Ska man spekulera lite fritt (med frågetecken)... Jagad av en okänd person och rädd att bli våldtagen... Då flyr man dit det finns folk så att GM avbryter? Jagad av en känd person som man vet har onda uppsåt - då flyr man dit man tror man man kan gömma sig? Men det är klart att det inte behöver vara så rationellt om man blir jagad i ett land där man knappt känner någon och där man är obekant med kulturen och språket... Inte ens om personen är välbekant och trygg i området kan man veta hur denne fungerar när paniken tar över.
Citera
2019-05-05, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Hade gjort samma, dock vikt av mot tingvalla efter olearys och gått över fältet mellan tingvalla/vikingavägen.
Hur jag vet det? För jag har gått den vägen på fyllan.
Onödigt spekulerande!!!!
Vi vet inte överhuvudtaget vart hon kommit ifrån!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in