2019-05-05, 08:24
Medlem
JC1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
50 meter upp på gångvägen och 80 meter in i skogen? Tillräckligt långt in i alla fall för att en ensam person inte skulle välja att dumpa en kropp bara 20 meter in i stället. Jag tippar på att kvinnan levde tills hon kom till platsen. Bara min spekulation.

Ett tafatt försök till överblick:

http://www.bilddump.se/bilder/20190505082120-95.199.25.239.jpeg

Rött sträck är gångvägen som går igenom skogen. Det blåa är avspärrningarna. Grillplatsen är markerad med en röd cirkel (på ett ungefär).
Citera
2019-05-05, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JC1916

http://www.bilddump.se/bilder/20190505082120

Rött sträck är gångvägen som går igenom skogen. Det blåa är avspärrningarna. Grillplatsen är markerad med en röd cirkel (på ett ungefär).

Kommer ej åt dumpen... 😢
Citera
2019-05-05, 08:27
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Tack men länken är död för mig.
Citera
2019-05-05, 08:31
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
Kommer ej åt dumpen... 😢

Sorry... mittåt... funkade! Tack!
Citera
2019-05-05, 08:32
Medlem
JC1916s avatar
Citat:
Tack men länken är död för mig.

Några siffror försvann, testa igen.
Citera
2019-05-05, 08:36
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
Det nämndes tidigare i tråden (har jag för mig) att det finns en del källar moskéer på Tingvalla..!? Vart ligger dessa?
Få nu ej för er att jag är rasisist, Är absolut ej rasist, men en del beslut som ej härstammar från vår kultur kan fattas i lokaler som dessa.

Sigtuna Islamiska Kultur Förening ligger i korsningen Tingvallavägen Centrumleden.
Där ligger det också en moské.

Ytterligare faror i närheten, Asian mini mart, en tandläkare, SATS gym, Tingvalla Pizzabutik, O'Learys, Swedbank.
Citera
2019-05-05, 08:37
Medlem
Försöker hänga med i diskussionerna o få en känsla för området men är inte lätt. Om man vänder på det hela o tänker att nåt utspelat sig i en bostad o att hon försökt springa ifrån mördaren, kan man då ringa in möjligt bostadsområde? Är det kopplat till heder verkar det långsökt att hoppa på kvinnan utomhus o känns även lite otroligt att en relativt nysvensk kvinna skulle vara ute ensam o vimsa den tiden. Vad säger ni som har koll på platsen?
Citera
2019-05-05, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det fetade: det kanske inte var speciellt planerat på så sätt att platsen valdes [utifrån tanke på att döda någon]? Då spelar ju lokalkännedom inte någon roll, platsen kan vara bestämd ifrån andra premisser, slumpmässigt om BO och GM ej är bekanta, eller kanske en träff för samtal, narkotikaköp etc då är platsen vald för lite i skymundan men ändå förmodligt nära att ta sig till.

Precis
Skulle nog vara en jävligt bra mördare
Citera
2019-05-05, 08:39
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Tack och nu fungerar det. 50 meter upp på gångvägen var rätt men det är nog mindre än 80 meter in i skogen. Kanske en känsla av att det är längre när man är inne i skogen.

Kom på att min hjärna hela tiden har tänkt att man kommer från norra delen av gångvägen för den tidiga infon om nära en skola Det är ju minst lika troligt att man tagit sig in från Tingvalla sidan.
Citera
2019-05-05, 08:42
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Min gissning som jag tror stämmer till 99.9 % är att det är hedersmord. Hon har antagligen blivit gravid med en svensk kille och då brukar mördarna enligt sina sjuka kurdiska seder vilja vanställa kvinnan innan mordet. Så hon har säkerligen blivit attackerad med syra som ger brännliknande skador. Det "kusliga" fyndet var nog en behållare med syra i.
Citera
2019-05-05, 08:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

🙏 Super att få en uppfattning om avstånd till bebyggelse bostäder
Citera
2019-05-05, 08:58
Medlem
JC1916s avatar
Citat:
Tack och nu fungerar det. 50 meter upp på gångvägen var rätt men det är nog mindre än 80 meter in i skogen. Kanske en känsla av att det är längre när man är inne i skogen.

Kom på att min hjärna hela tiden har tänkt att man kommer från norra delen av gångvägen för den tidiga infon om nära en skola Det är ju minst lika troligt att man tagit sig in från Tingvalla sidan.

Det går en stig till grillplatsen från Tingvallasidan, och även från gångvägen tror jag. Från Ekillasidan är det krångligare att ta sig upp.

Vet inte hur grillplatsen ser ut idag, men den är relativt stor och har flera bänkar.
Att man gjorde så stor eld som var fysiskt möjligt som ungdom var en självklarhet. Att hon blivit knuffad in i elden är inte omöjligt, dock verkar det kusliga fyndet berätta att det gått till på annat sätt. Kan det vara en bensindunk eller liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in