2019-05-05, 01:21
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bacio
Fy, tänk om det ”kusliga” som hittades vid hennes kropp var fostret....

Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Enligt reportaget så hade det kusliga något samband med hennes brännskador.

Dessutom något som mördaren sannolikt lämnat.
Citera
2019-05-05, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walk
Frågan som rör sig i mitt huvud är främst varför hon var där, och om hon var ensam.

Det pratades om Hugin gatan i Valsta. Om man kommer från Märstas krogar eller Stationen och inte har råd till bussen så är den vägen jätte optimal (förutom att man kan bli mördad) då det är närmsta vägen till Hugingatan .
Så nu fick du svar på den frågan.
Citera
2019-05-05, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Bara att ha i åtanke och tål att upprepas: När jag just läste marsta.nu noteras där särskilt att "Polisen har varken bekräftat fyndet, kvinnans skador eller ålder..."

"Fyndet" avser alltså det föremål som enligt den som skriver ingresserna på Aftonbladet skulle vara "kusligt".
Aftonbladet -Föremålet tycks vara mordvapnet,
Expressen- samma antydan, och att det utgör ett viktigt bevis mot gärningsman- gärningsmän.

Mordet kan ha skett under natten?
Kvinna på väg hem, promenerat, överfallits - och utsatts för våld ? mördats och bränts.
"Kusligt föremål" leder till spekulationer.
Området beskrivs ju som lugnt, men kvinnans kropp verkar finnas längre in mellan buskarna.

Det borde ha varit hundägare som kan ha sett nåt.
(Snart vågar inte kvinnor gå någonstans ensamma, risk för överfall överallt.)
Citera
2019-05-05, 01:31
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walk
Det är spännande nu i det nya Sverige.
Ett par funderingar såhär långt.

Kvinnligt BO tyder på manlig gärningsman, rent statistiskt.
Åldern verkar oklar, men runt 25-35 enligt de olika källorna i media. Det tyder i mina ögon på en GM i ungefär samma ålder.

Att kvinnan hittats i just den skogsdungen är intressant; inte för att dungen i sig har något värde, men dess placering gör det ju osannolikt att kroppen flyttats dit, vilket ökar sannolikheten för att kvinnan omkom (eller mördades) på platsen.

Frågan som rör sig i mitt huvud är främst varför hon var där, och om hon var ensam.
Kom hon dit ensam eller med sällskap? Om hon inte kom med sällskap (och en andra person var där) var den personen redan där när hon anlände eller kom han senare? Visste GM att BO var där?

Nån form av stalker-historia kanske?

Har några ansträngningar gjorts för att dölja kroppen? Det verkar inte så av den lilla info som nått ut att döma. Det sägs bland diverse (framförallt amerikanska) beteendevetare/"profilers" att vissa typer av handlingar mot BO post mortem kan innebära någon form av ånger, såsom att lägga armar i kors över bröstet, eller i fosterställning, et cetera, och den ångern tyder inte sällan på att GM känner BO.

Om inga poseringar eller andra liknande tecken finns är det ju ändå inte uteslutet att de kände varandra.
Det där med 35 år har åtminstone jag bara sett från användare i tråden.
Citera
2019-05-05, 01:36
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Aftonbladet -Föremålet tycks vara mordvapnet,
Expressen- samma antydan, och att det utgör ett viktigt bevis mot gärningsman- gärningsmän.

Mordet kan ha skett under natten?
Kvinna på väg hem, promenerat, överfallits - och utsatts för våld ? mördats och bränts.
"Kusligt föremål" leder till spekulationer.
Området beskrivs ju som lugnt, men kvinnans kropp verkar finnas längre in mellan buskarna.

Det borde ha varit hundägare som kan ha sett nåt.
(Snart vågar inte kvinnor gå någonstans ensamma, risk för överfall överallt.)
Någon privatperson larmade vid 8-tiden på morgonen, kanske en hundägare ja. Läste om en kvinna som sa (i Aftonbladet tror jag) att hon hade gått där en timme tidigare, med sin hund, utan att märka något. Inte för att det säger så mycket.

(Edit: Det var i Expressen.)
Senast redigerad av Gusselby 2019-05-05 kl. 01:49. Anledning: Edit.
Citera
2019-05-05, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Någon privatperson larmade vid 8-tiden på morgonen, kanske en hundägare ja. Läste om en kvinna som sa (i Aftonbladet tror jag) att hon hade gått där en timme tidigare, med sin hund, utan att märka något. Inte för att det säger så mycket.

Runt 8 hittades kroppen garanterat då Polishelikoptern började snurra därikring.
Citera
2019-05-05, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Läste samma, men gärningsmännen kanske stod tysta och gömda o väntade in ett lämpligt offer,
hunden borde kanske reagerat, så vid den tidpunkten då hade väl inte mordet skett.
Fruktansvärt, ge sig på en gravid ung kvinna, så klart inte försvarbart om det varit en äldre kvinna ...
Sjuka typer som väl agerat snabbt, inlett med mycket våld.
Citera
2019-05-05, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Det pratades om Hugin gatan i Valsta. Om man kommer från Märstas krogar eller Stationen och inte har råd till bussen så är den vägen jätte optimal (förutom att man kan bli mördad) då det är närmsta vägen till Hugingatan .
Så nu fick du svar på den frågan.

Känns som en märklig väg att gå om man ska hem från krogen till Hugingatan. Själv hade jag gått via Södergatan > Centrumleden förbi O'Learys > Upp mot Valstavägen och sen höger vid Gymnasiet.

Fast det kanske bara är jag?
Citera
2019-05-05, 01:52
Medlem
enligt bekanta som bor i hugingatan så är det en kvinna i 30-35 åldern som bor hos sin syster och är rätt ny i sverige och är inte svensk utan kurd från irak vet dock inget om vem och varför hon mördades men jag gissar på hedersvåld
Citera
2019-05-05, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Känns som en märklig väg att gå om man ska hem från krogen till Hugingatan. Själv hade jag gått via Södergatan > Centrumleden förbi O'Learys > Upp mot Valstavägen och sen höger vid Gymnasiet.

Hade gjort samma, dock vikt av mot tingvalla efter olearys och gått över fältet mellan tingvalla/vikingavägen.
Hur jag vet det? För jag har gått den vägen på fyllan.
Citera
2019-05-05, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe

Inte då du går till Tvärvägen > går över vägen till bron vid Midgårdsbadet då är man vid Hugin direkt.
Men om jag var tjej skulle jag valt din väg.

Min rutt från början Stationen>Upp för backen till Centralskolan>Teatergrillen>Ta nästa till höger i villa området så är man vid skogen.
Jag skulle dock ta en ännu närmare väg om jag var tjej.
Seriöst jag skulle valt alla steg ovan, utan att gå igenom skogen. Utan gå förbi Tingvalla>Lyckostigen>Tvärvägen där bron till Hugingatan ligger. Men nu blev det ju inte så för denna stackars tjejen.

Vi behöver inte tävla om lokal kännedom, uppenbarligen kan vi båda Märsta.
Citera
2019-05-05, 01:54
Medlem
Vi vet ju inte om hon kom från Hugingatan. Kan ha kommit vart som helst ifrån eftersom vi inte vet vem hon är. Väldigt märkligt tillvägagångssätt av en mördare att tända eld på offret. Drar definitivt uppmärksamheten till platsen om det brinner. Ville han förstöra DNA eller försvåra identifikation eller bara blindgalen? Hoppades han på skogsbrand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in