• 4
  • 5
2019-05-02, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Det är lite orättvist att inte räkna bort vattnet i frukt och grönt då frukt och frönt innehåller extremt mycket vatten. Vatten är inte på något sätt onyttigt heller om nu någon trodde det...
Kött är också mestadels vatten, ~70%.
Citera
2019-05-02, 13:24
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Övervikt och speciellt fetma verkar också spela stor roll. Flitigt grönsaksätande bidrar till att balansera BMI. Vi har snart 2 miljarder överviktiga i världen varav 500 000 000 är feta. Så globalt verkar vi inte ha någon brist på föda.
Nej det är mer missanpassade småsinta individers fantasier om att, att vara fet skulle vara så skadligt.
Att vara stillasittande är betydligt allvarligare/farligare än att vara överviktig för hälsan.
Det säger sig ju självt att evolutionärt blir du ju inte hårt bestraffad för att du skulle vara framgångsrik att skaffa föda...
Citera
2019-05-02, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Nej det är mer missanpassade småsinta individers fantasier om att, att vara fet skulle vara så skadligt.
Att vara stillasittande är betydligt allvarligare/farligare än att vara överviktig för hälsan.
Det säger sig ju självt att evolutionärt blir du ju inte hårt bestraffad för att du skulle vara framgångsrik att skaffa föda...

De som sitter still blir ofta feta. Det ser för jävligt ut och leder då till ett utarmat sexliv.
Ät mycket grönsaker, motionera bra. En del av motionen kan vara av sexuell natur.
Citera
2019-05-02, 15:20
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
De som sitter still blir ofta feta. Det ser för jävligt ut och leder då till ett utarmat sexliv.
Ät mycket grönsaker, motionera bra. En del av motionen kan vara av sexuell natur.
Trams du kommer med.
Är du verkligen en sådan looser att det enda du har talang för är att inte ha råd att äta?
Det är inte mycket att hänga upp i julgranen det inte.

Skaffa dig lite mer självkänsla och gilla folk och dig själv för vad de är så slipper du framstå som en så misslyckad individ.
Citera
2019-05-02, 15:31
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Övervikt och speciellt fetma verkar också spela stor roll. Flitigt grönsaksätande bidrar till att balansera BMI. Vi har snart 2 miljarder överviktiga i världen varav 500 000 000 är feta. Så globalt verkar vi inte ha någon brist på föda.

Fast brist på föda och övervikt är inget man kan sammankoppla så enkelt. Det går att bli fet på att enbart äta frallor. Skulle inte direkt påstå att jag har god tillgång på föda för att jag har 4 kg vetemjöl hemma.
Citera
2019-05-03, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banestyrelsen
Kött är också mestadels vatten, ~70%.

Vart fan köper du ditt kött?
Citera
2019-05-03, 15:59
Medlem
LaLocas avatar
Allmänna råd är av sin natur ofta generaliseringar och antagande. Men jag tycker frukt men kanske framförallt grönsaker är nyttigt i sansade mängder.
Citera
2019-05-03, 16:01
Medlem
LaLocas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nydammad.Potatis
Vart fan köper du ditt kött?

Bor man i storstad är det lätt att hitta färskt kött. Torkat är såklart torrare.
Citera
2019-05-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Bor man i storstad är det lätt att hitta färskt kött. Torkat är såklart torrare.

Jo, det är sant. Jag tycker nog ändå att köttet var lättare att hitta när jag bodde på landet. Dyrare, men lättare. 70% vatten har jag aldrig sett i en köttbit.

Ganska torrt skämt, förresten
Citera
2019-05-04, 17:05
Medlem
Citat:
Medellängden har ju ökat över tid. Har du sett någon hundraåring som är 1 m lång ?
Om man är 1m lång är man ju dvärgväxt , vilket ofta innebär att man har medfödda medicinska problem , som ofta leder till ett förkortat liv.

Att långa personer inte ofta blir 100 år har med cellförnyelse att göra!
Citera
2019-05-05, 13:42
Medlem
TraXzmans avatar
Många säger det är bra för matsmältningen att tex äta en pizzasallad innan eller rivna morötter med ett glas utblandad äppelcider vinäger ... Man tillgodogör sig maten bättre menar dom ?

Jag var alltid tvungen att äta en stor morot innan mat när jag var mellan 0-17 år sa mamma vilket jag gjorde eller vitkål, eller en kålrot.. Kan inte påstå att jag mådde sämre av det fast det var inte så gott
Citera
2019-10-31, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Kiwi såg bra ut för C-vitamin, Avovado hade bra överlag, det ska jag ta med mig.
Jag hatar inte grönsaker, har ätit mycket sådant i mitt liv. Men som jag skrev i trådstarten blev jag uppriktigt förvånad när jag började titta på näringsinnehållet i många vanliga grönsaker.
Jag kommer sluta köpa skräp som gurka, tomat och isbergssallad och köpa avocado istället.
avocado är sjukt dyr också.. knappast värd 60-70kr för 2 st som är ätmogna
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in