2023-01-21, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Javisst. Kan lika väl falla som en sten strax. Vi får se

Det lär åtminstone stanna upp ordentligt innan vi når 50k igen. 30k borde inte överstigas i första taget.

Men vad vet jag?
Citera
2023-01-21, 21:02
Ibland kan det rycka iväg riktigt fort upp till höga nivåer men nu har den gått lite sakta men säkert om man säger så. Men här finns det nog potential för en del till.
Citera
2023-01-21, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du fattar ändå inte. Det går nog inte att hjälpa dig förstå då.

Framtida händelser som är kända av marknaden och garanterade att ske är alltid inprisade idag.
Nej, så fungerar det inte. T.ex vid reward halving kommer tillgången på nya bitcoins minskas och det påverkar priset när det händer och för all framtid. Det kommer även att påverka priset före den händelsen men det blir inte därför 100% inprisat i förväg.
Citera
2023-01-22, 06:22
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Nej, så fungerar det inte. T.ex vid reward halving kommer tillgången på nya bitcoins minskas och det påverkar priset när det händer och för all framtid. Det kommer även att påverka priset före den händelsen men det blir inte därför 100% inprisat i förväg.
Varför skulle någon, som ändå tänker köpa bitcoin, inte göra det nu på en gång istället för att vänta till ”halveringen” när priset enligt dig garanterat går upp?
Citera
2023-01-22, 08:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Varför skulle någon, som ändå tänker köpa bitcoin, inte göra det nu på en gång istället för att vänta till ”halveringen” när priset enligt dig garanterat går upp?
För att den globala upptäckten av Bitcoins förträfflighet är en resa, inte en fast tidpunkt.

Ju snabbare adoptionen går ju snabbare ökar priset. Hur snabbt har adoptionen gått så här långt? Ja, titta på prisutvecklingen genom åren. Varför finns det små lokala variationer på grafen. Det är så marknader funkar, se på valfri aktie som fladdrar på en månad utan att det hänt något nytt kring bolaget ifråga.
Senast redigerad av Leaston 2023-01-22 kl. 08:46.
Citera
2023-01-22, 09:24
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
För att den globala upptäckten av Bitcoins förträfflighet är en resa, inte en fast tidpunkt.
Haha! Ännu ett klassiskt religiöst uttalande.
Citera
2023-01-22, 12:11
Moderator
HelgeBuks avatar
Har inga problem med att föreställa mig att den nuddar $25k för att direkt dyka ner till $12k och sen sakta upp mot $50k igen om två år. Men heller inga problem med att föreställa mig en stegvis "hopp-sjunk-hopp-sjunk" som går ungefär (k$)25-22-35-30-50-45-70-50-80-70-100 inom ett år...

Som vanligt omöjligt att förutspå och därför gör man bäst i att agera på vad man ser som troligast på flera års sikt. Högre eller lägre växelkurs mot lokal valuta jämfört med idag. Högre = köp/håll, lägre = sälj.

Behöver man pengarna till annat är det så klart bättre att sälja idag än för en månad sen, oavsett framtidstro.
Citera
2023-01-22, 14:06
Medlem
https://gyazo.com/f409db10b80a2ac673baf49b5bdba101

Just brutit ur den nedåtgående trendlinen från ATH (som pågått över ett år) samt en deviation under 2017 ATH med pågående krig, en världsekonomi som inte sett så dålig ut på årtionden samt ett av dom största negativa eventsen (FTX) som krypto varit med om.

Stänger vi veckan över ~$22600 så lutar allt åt att vi har sett botten för denna bear market så länge inte kriget eskalerar till resten av världen.
Senast redigerad av KingKerry 2023-01-22 kl. 14:09.
Citera
2023-01-22, 14:07
Medlem
Citat:
Företag och individer plockar ut vinster årligen. De vill då investera i något som inte förlorar värde över tid. Detta är aktuellt varje år.
Citera
2023-01-22, 14:22
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Har inga problem med att föreställa mig att den nuddar $25k för att direkt dyka ner till $12k och sen sakta upp mot $50k igen om två år. Men heller inga problem med att föreställa mig en stegvis "hopp-sjunk-hopp-sjunk" som går ungefär (k$)25-22-35-30-50-45-70-50-80-70-100 inom ett år...

Som vanligt omöjligt att förutspå och därför gör man bäst i att agera på vad man ser som troligast på flera års sikt. Högre eller lägre växelkurs mot lokal valuta jämfört med idag. Högre = köp/håll, lägre = sälj.

Behöver man pengarna till annat är det så klart bättre att sälja idag än för en månad sen, oavsett framtidstro.

Jag ser för mig en rät linje mot 50000, med ett litet hack vid 38000. Baserat på grafer och erfarenhet
Citera
2023-01-22, 14:40
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk

Ditt första scenario förutsätter nog en svart svan-händelse, ditt andra scenario är mer troligt.

Till hösten är vi nog på 50K+ igen.
Citera
2023-01-22, 14:42
Någon som följt krypto-rapporteringen från Davos, och som vet vad som diskuterats om saken där? Jag vet att ämnet skulle diskuteras i år men har själv inte följt rapporteringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in