2020-11-20, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont
Hm, jo.

Det är inte många gånger btc ökat med nästan det dubbla på 1 månad.

Nähe jag snackar om den stora bullrun, jag köpte på fullt på 95k, visste redan från start att detta skulle inträffa.
Citera
2020-11-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steve4444
Nähe jag snackar om den stora bullrun, jag köpte på fullt på 95k, visste redan från start att detta skulle inträffa.
Vilken stora bullrun?
Om det är att gå från 10k till dagens 18k du menar så är det väl delade meningar om var detta slutar.

Vissa säger det kommer gå upp mot 50k usd , andra menar att det inte kommer gå så mycket högre än under 20k för att sedan gå ner mycket som 2017/2018.

Men skulle det bli liknande scenario som 2017 när det ökade typ 6 gånger i pris på några månader kommer vi se de 50k usd i vinter.

Själv tror jag inte det blir sån hype som förra gången, nu är betydligt fler beredda och tror många redan investerat som du vid 10k usd.
Citera
2020-11-20, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har ca 550 000 kr. Ska jag köpa nu på denna platå eller vänta några månader? Eller ett år? Bitcoin alltså.

Jag kan säga så här också att alla pengar har jag tjänat på Bitcoin. Jag lade 32 000 kr men det är många är sedan nu.
Jag hade absolut inte vågat gå in nu. Inget vet var toppen är just nu. Det kan va 18k, 20k, eller tom 50k.

Jag hade väntat tills man ser en tillbakagång på iaf en 20% eller så.

Som det är nu kan det lika gärna gå ner 20% som de toan gå upp 50%.

Vi är i lite av i en hype nu, det är för tusan över 3 år sedan priset låg såhär högt och alla sitter och hoppas på det ska nå ännu högre. Gör inte som de i slutet av 2017 och köp när det hypeas. Kan gå bra men kan lika gärna gå åt helvette.

Min grundregel är att när priset legat still på en viss nivå och hypen är borta, då går jag in.

Jag gör inte mycket trades. De jag har gjort i år var vid 40k under corinakrisen. Sålde vid 10k och väntade sedan för att se hur det utvecklade sig. När priset efter flera veckor legat vid 10k gick jag in igen, sålde sen på 18k.

Vid 10.5k gick jag in igen och sålde vid 16k.

Nu ligger jag och väntar på en hyfsat stor dipp. Ner kring 14k iaf. För jag tror att priset kommer nå över 20k usd närmaste månaderna men om det blir på mycket högre vågar jag inte spekulera i.

Risken nybörjare gör är att tro på hypen alla skriver om. Kolla bara på en del experter som tror det ska upp till 50k usd redan i vinter. Inte osannolikt, men skulle säga det är kanske 5% chansen att det händer.
Citera
2020-11-20, 22:41
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Jag hade absolut inte vågat gå in nu. Inget vet var toppen är just nu. Det kan va 18k, 20k, eller tom 50k.

Jag hade väntat tills man ser en tillbakagång på iaf en 20% eller så.

Jag ser fram emot att investera igen. Men kommer vänta aningen. Göra som du säger ovan ungefär.

Jag är faktiskt skeptiskt till skrivandet som sker i denna tråden. Jag tyckte iaf absolut det var så vid förra stora uppgången. Jag läste 1% här och följde de stora på Youtube 99%. Jag kommer göra exakt samma nu och så kommer jag agera därefter.

Därute pratas det om det otroligt korkade inte förstå att en sådan kraftig uppgång som ni ser i grafen inte signalerar annat än en bubbla, som katastrofalt kommer sjunka med väldigt mycket.

Ja ni påstår att stora aktörer som investmentbanker har investerat och större företag. Jag kommer noggrant undersöka den saken.

Jag tror just att den stora uppgången beror just på att ett fåtal aktörer som just dessa investerarna är har orsakat den väldigt stora ökningen senaste veckan. Vilket betyder att ifall dessa få aktörer säljer så blir det ett megaras på kursen. Jag kommer undersöka närmare om det är så och hur långsiktigt dessa eventuella tänker.
Citera
2020-11-20, 23:28
Medlem
Citat:
Jag ser fram emot att investera igen. Men kommer vänta aningen. Göra som du säger ovan ungefär.

Jag är faktiskt skeptiskt till skrivandet som sker i denna tråden. Jag tyckte iaf absolut det var så vid förra stora uppgången. Jag läste 1% här och följde de stora på Youtube 99%. Jag kommer göra exakt samma nu och så kommer jag agera därefter.

Därute pratas det om det otroligt korkade inte förstå att en sådan kraftig uppgång som ni ser i grafen inte signalerar annat än en bubbla, som katastrofalt kommer sjunka med väldigt mycket.

Ja ni påstår att stora aktörer som investmentbanker har investerat och större företag. Jag kommer noggrant undersöka den saken.

Jag tror just att den stora uppgången beror just på att ett fåtal aktörer som just dessa investerarna är har orsakat den väldigt stora ökningen senaste veckan. Vilket betyder att ifall dessa få aktörer säljer så blir det ett megaras på kursen. Jag kommer undersöka närmare om det är så och hur långsiktigt dessa eventuella tänker.

Denna uppgång är nog inte som den vid 2017.

Nu beror det mycket på att företag och investerar ser bitcoin som ett värde och nåt att använda snarare än som förut att de vara ville tjäna snabba pengar.

Paypal tex har ju börjat med btc nu och jag skulle tro att väldigt många andra företag kommer följa efter . Svårt att säga om det blir inom närmsta månaderna, året, eller flera år men det lär gå då ned stor sannolikhet.

Halveringen innebär ju att det blir färre bitcoin och då kommer ju priset höjas automatiskt pga det.

Någon bubbla tror jag inte detta är. Vi kommer nog se lägstanivåer på kring 10k usd i dra tiden precis som att vi de senaste åren sett låga ivåer kring 4k usd som lägst.

Tror inte vi kommer se 10k usd på väldigt länge. Kanske nästa sommar när detta svalnat.
Citera
2020-11-20, 23:34
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Tror inte vi kommer se 10k usd på väldigt länge. Kanske nästa sommar när detta svalnat.

Okej jag kommer mata på med pengar till mitt tradingkonto, sedan maxa köpknappen. Samt även över tiden framåt i takt med att min månadsinkomst tillåter det. Jag ska bara vänta in en dipp på 20%. Maxa och gå gå all in, mata in deg på Bitcoin. Men jag kommer ta hänsyn till tillfällig timing.
Senast redigerad av Hegamon 2020-11-20 kl. 23:37.
Citera
2020-11-20, 23:52
Medlem
Citat:

För någon enstaka dag sedan önskade du att du hade 300k och idag har du 450k att satsa på valutaspekulationen. Du vet att BTC snart är nere på 10k och nu skall du ge dig på att fundera ut hur de stora investmentbolagen tänker långsiktigt.

Säg till när du har satt igång ett investmentbolag, jag är all-in då du verkar ha full koll.
Citera
2020-11-21, 00:01
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upinsmoke
För någon enstaka dag sedan önskade du att du hade 300k och idag har du 450k att satsa på valutaspekulationen. Du vet att BTC snart är nere på 10k och nu skall du ge dig på att fundera ut hur de stora investmentbolagen tänker långsiktigt.

Säg till när du har satt igång ett investmentbolag, jag är all-in då du verkar ha full koll.

300 utöver vad jag redan har. Det hade blivit 550 + 300 = 850. Har inte 850. När dippen kommer på 10-25% jag går all in. Som jag gjort tidigare. Jag kommer alltid gå all in som i poker. För hade bara 32 000 att börja med.

Jag säger till när jag sitter på playan i ett avlägset land och bränner bitcoin-stash på öl.
Senast redigerad av Hegamon 2020-11-21 kl. 00:04.
Citera
2020-11-21, 00:05
Medlem
Citat:
Denna uppgång är nog inte som den vid 2017.

Nu beror det mycket på att företag och investerar ser bitcoin som ett värde och nåt att använda snarare än som förut att de vara ville tjäna snabba pengar.

Paypal tex har ju börjat med btc nu och jag skulle tro att väldigt många andra företag kommer följa efter . Svårt att säga om det blir inom närmsta månaderna, året, eller flera år men det lär gå då ned stor sannolikhet.

Halveringen innebär ju att det blir färre bitcoin och då kommer ju priset höjas automatiskt pga det.

Någon bubbla tror jag inte detta är. Vi kommer nog se lägstanivåer på kring 10k usd i dra tiden precis som att vi de senaste åren sett låga ivåer kring 4k usd som lägst.

En viktig komponent är bankerna. De som för inte så länge sedan ansåg att kryptovalutor var bedrägeri som tex J.P Morgan förklarar nu för sina kunder att det eventuellt kan vara likställt med guld. Detta kan bringa in investerare som ännu aldrig hört talas om BTC. Det kommer väl ett litet drop inom den närmaste tiden, men utöver det så kan vi väl alla köpa vår lambo ungefär vid denna tid nästa år.
Citera
2020-11-21, 00:08
Medlem
Citat:
300 utöver vad jag redan har. Det hade blivit 550 + 300 = 850. Har inte 850. När dippen kommer på 10-25% jag går all in. Som jag gjort tidigare. Jag kommer alltid gå all in som i poker. För hade bara 32 000 att börja med.

Jag säger till när jag sitter på playan i ett avlägset land och bränner bitcoin-stash på öl.

Och likväl ängslig över beslutet om att sälja BTC för 10000 SEK för bara några dagar sen?
Ok.. vi säger så.
Citera
2020-11-21, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upinsmoke
En viktig komponent är bankerna. De som för inte så länge sedan ansåg att kryptovalutor var bedrägeri som tex J.P Morgan förklarar nu för sina kunder att det eventuellt kan vara likställt med guld. Detta kan bringa in investerare som ännu aldrig hört talas om BTC. Det kommer väl ett litet drop inom den närmaste tiden, men utöver det så kan vi väl alla köpa vår lambo ungefär vid denna tid nästa år.

Fast det går ju inte säga heller. Vid 2017 så gick det ner till 10k usd på bara några månader, och sedan ännu lägre.
Sen såg vi ner på 3k vad nån gång också.

Man kan aldrig förutsäga nåt med btc. Är förmodligen den mest voltila och oförutsägbara investeringen.

Om 1 år kan 1 btc ligga på 50k usd men den kan även ligga på 7k usd. Man ska komma ihåg att en all time high kan ta stopp väldigt fort.
Citera
2020-11-21, 01:33
Medlem
Fritt segel ovanför 20000 USD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här