Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Jag har ca 550 000 kr. Ska jag köpa nu på denna platå eller vänta några månader? Eller ett år? Bitcoin alltså.
Jag kan säga så här också att alla pengar har jag tjänat på Bitcoin. Jag lade 32 000 kr men det är många är sedan nu.
Jag hade absolut inte vågat gå in nu. Inget vet var toppen är just nu. Det kan va 18k, 20k, eller tom 50k.
Jag hade väntat tills man ser en tillbakagång på iaf en 20% eller så.
Som det är nu kan det lika gärna gå ner 20% som de toan gå upp 50%.
Vi är i lite av i en hype nu, det är för tusan över 3 år sedan priset låg såhär högt och alla sitter och hoppas på det ska nå ännu högre. Gör inte som de i slutet av 2017 och köp när det hypeas. Kan gå bra men kan lika gärna gå åt helvette.
Min grundregel är att när priset legat still på en viss nivå och hypen är borta, då går jag in.
Jag gör inte mycket trades. De jag har gjort i år var vid 40k under corinakrisen. Sålde vid 10k och väntade sedan för att se hur det utvecklade sig. När priset efter flera veckor legat vid 10k gick jag in igen, sålde sen på 18k.
Vid 10.5k gick jag in igen och sålde vid 16k.
Nu ligger jag och väntar på en hyfsat stor dipp. Ner kring 14k iaf. För jag tror att priset kommer nå över 20k usd närmaste månaderna men om det blir på mycket högre vågar jag inte spekulera i.
Risken nybörjare gör är att tro på hypen alla skriver om. Kolla bara på en del experter som tror det ska upp till 50k usd redan i vinter. Inte osannolikt, men skulle säga det är kanske 5% chansen att det händer.