2020-11-19, 21:14
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag har ca 550 000 kr. Ska jag köpa nu på denna platå eller vänta några månader? Eller ett år? Bitcoin alltså.

Jag kan säga så här också att alla pengar har jag tjänat på Bitcoin. Jag lade 32 000 kr men det är många är sedan nu.
Det är sällan bra att ta tradingråd på ett anonymt forum där folk shillar sina bags eller kommer med vad som helst.

Det är viktigt att ta sina egna beslut baserat på sin förståelse. Om det går fel så vet man åtminstone att man gjort fel analys.

Det ser ut som vi är en dipp nu och vi kan säkert gå lägre .. men det är väldigt riskabelt.. vad händer om vi plötsligt pumpar rakt till 20k och sen dippar vi inte under det? Om 3, 6, 12 månader tror jag personligen vi står högre än idag så jag hade inte väntat ... men jag har också haft HELT fel när jag gissat priset så jag vet att det är ingen idé att ens försöka tajma.
Citera
2020-11-19, 22:02
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Jag har ca 550 000 kr. Ska jag köpa nu på denna platå eller vänta några månader? Eller ett år? Bitcoin alltså.

Jag kan säga så här också att alla pengar har jag tjänat på Bitcoin. Jag lade 32 000 kr men det är många är sedan nu.

Var det inte du som sålde bitcoin för några dagar sedan och sade att bitcoin ska gå ner? Och nu har du 550k som du vill trycka in.

Mitt tips till dig är att vänta på dina 10k och sedan köpa. Tro mig.
Citera
2020-11-19, 22:09
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Var det inte du som sålde bitcoin för några dagar sedan och sade att bitcoin ska gå ner? Och nu har du 550k som du vill trycka in.

Mitt tips till dig är att vänta på dina 10k och sedan köpa. Tro mig.

Ja jag vet, det är hysteri och samma som förra. För kraftig uppgång som kommer leda till ett kraftig fall. Sedan kommer vi hamna på 12 månader av platå. Sedan får vi se. Utifrån grafen så indikerar det för mig bubbla iaf.
Senast redigerad av Hegamon 2020-11-19 kl. 22:12.
Citera
2020-11-19, 22:46
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ja jag vet, det är hysteri och samma som förra. För kraftig uppgång som kommer leda till ett kraftig fall. Sedan kommer vi hamna på 12 månader av platå. Sedan får vi se. Utifrån grafen så indikerar det för mig bubbla iaf.

Indikerar det en bubbla?
12 månader av platå efter ett kraftigt fall? Ledsen att behöva säga det men du kan ju omöjligt veta mycket om bitcoins tidigare marknadscykler, halveringar eller rent tekniska egenskaper.
Priset kommer bara att fortsätta att öka ur ett makroperspektiv.
Citera
2020-11-19, 22:47
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Indikerar det en bubbla?
12 månader av platå efter ett kraftigt fall? Ledsen att behöva säga det men du kan ju omöjligt veta mycket om bitcoins tidigare marknadscykler, halveringar eller rent tekniska egenskaper.
Priset kommer bara att fortsätta att öka ur ett makroperspektiv.

Ja, det indikerar en bubbla.
Citera
2020-11-19, 22:50
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ja, det indikerar en bubbla.
Okej, låt oss säga att din bubbla spricker, - Vad är det för priser du ser framför dig dom kommande 12 månaderna?
Citera
2020-11-19, 22:53
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Okej, låt oss säga att din bubbla spricker, - Vad är det för priser du ser framför dig dom kommande 12 månaderna?

Vi kommer se 10 000. Över längre period 30 000.
Citera
2020-11-19, 22:56
Medlem
hazenectars avatar
Citat:

Jag delar inte din bedömning. Tiden får utvisa vem som har rätt. 🙂
Citera
2020-11-20, 00:28
Medlem
happilappis avatar
Citat:

Så vad är det du undrar? Du verkar ju ha stenkoll på hur bitcoin kommer röra sig. Så uppenbarligen stoppar du in 550.000kr när bitcoin når 10k och säljer när den är 30k.
Citera
2020-11-20, 12:15
Medlem
Blir kul att se hur länge detta håller i sig och var det går ner till sedan.

Är detta verkligen bullrun som 2017 så kommer vi väl toppa kring 50k usd eller nåt ännu mer.

Eller så stannar det vid en 22k iaf för att sedan likt 2017/2018 gå ner kraftigt. Kanske är vi då nere kring 10k usd efter går nån gång.

Det är ju mer stabil uppgång nu , och stora investerare har visat sig få upp priset snarare än massa hypade noobs som bara läser priset går upp och i investerar och accelererar ett bullrun.

Jag väntar fortfarande med att köpa btc. Precis i detta scenario det är livsfarligt att köpa.

Det kan va fullt möjligt att vi ser en topp på 19k usd för att sedan gå ner långt under 10k usd.

Det svåra är att veta hur mycket som är hype och hur mycket som faktiskt är investeringar long term.

Jag tror vi toppar kommande veckorna och sedan kommer det dala neråt.
Citera
2020-11-20, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont
Blir kul att se hur länge detta håller i sig och var det går ner till sedan.

Är detta verkligen bullrun som 2017 så kommer vi väl toppa kring 50k usd eller nåt ännu mer.

Eller så stannar det vid en 22k iaf för att sedan likt 2017/2018 gå ner kraftigt. Kanske är vi då nere kring 10k usd efter går nån gång.

Det är ju mer stabil uppgång nu , och stora investerare har visat sig få upp priset snarare än massa hypade noobs som bara läser priset går upp och i investerar och accelererar ett bullrun.

Jag väntar fortfarande med att köpa btc. Precis i detta scenario det är livsfarligt att köpa.

Det kan va fullt möjligt att vi ser en topp på 19k usd för att sedan gå ner långt under 10k usd.

Det svåra är att veta hur mycket som är hype och hur mycket som faktiskt är investeringar long term.

Jag tror vi toppar kommande veckorna och sedan kommer det dala neråt.

Absolut ingen bullrun
Citera
2020-11-20, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steve4444
Absolut ingen bullrun
Hm, jo.

Det är inte många gånger btc ökat med nästan det dubbla på 1 månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in