2020-11-18, 17:40
Bannlyst
Vad fan har hänt med www.Preev.com ?
Hemsidan jag alltid har kollat BTC kursen med.
Senaste jag köpte BTC var för 30t i april detta år.

Helvete, 154t kr nu, fasiken vad det stiger!
jag minns inte men tror det var 76 tusen när jag köpte
Senast redigerad av satanschannel 2020-11-18 kl. 17:48.
Citera
2020-11-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
All of the above.
Om det var enkelt att veta, så skulle marknaden anpassat sig efter den vetskapen och pumpat eller dumpat.

Som du säger kommer det en pullback, för vi är långt ifrån alla väsentliga glidande medelvärden. Men ligger den runt hörnet eller ska den pumpa 1000 eller 5000 till? (det har hänt förut vid dessa typer av uppgångar)

Sidledes några veckor (typ +/- 2-3 tusen?) vore bästa sättet att få upp glidande medelvärdena, istället för att dyka ner och möta dem nere på 11-12 tusen. Isf skulle dynamilådan vara laddad till max för nästa pump genom all time high and beyond.

Ett sämre scenario är att vi bryter igenom all time high nu, när vi börjar få slut på bränsle. Då är riskerna stora för en ordentligare dump. Då tittar vi nog bara över 20k en kort stund, sedan kan det ta flera månader innan vi närmar oss nivåerna igen.

Så sant, lite consolidation hade varit nice. Sätta en ny support ribba. Vi får la se! Inget är omöjligt iaf.

Vad tycker ni om datan i denna twitter tråd?
https://twitter.com/ColeGarnerBTC/status/1328879867648204802
Citera
2020-11-18, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coloss
Jaha? Grattis! men det är väl pengarna du vill åt ?
https://youtu.be/GhKJ9P3agRc
RIP Mark Douglas

Ja man kör trade för att tjäna lite extra slant efter 18220 börjar vinsten rulla in och sen säljer man igen likt 18500-nåt och köper runt 18000

"Så ja sålde vid 18220 och köpte igen vid 17450"
Senast redigerad av butkus 2020-11-18 kl. 18:20.
Citera
2020-11-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butkus
Ja man kör trade för att tjäna lite extra slant efter 18220 börjar vinsten rulla in och sen säljer man igen likt 18500-nåt

"Så ja sålde vid 18220 och köpte igen vid 17450"

Du kanske gjorde rätt, men jag hoppas på att det kommer korrigeras lite till. En våt dröm är ner till 12-13k innan 20k.

18k såg ut att vara lite svårare att komma igenom.

Hoppas som sagt att den följer 2017, upp till 17k, sen ner till 14k sen mot 20k.
Citera
2020-11-18, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Så sant, lite consolidation hade varit nice. Sätta en ny support ribba. Vi får la se! Inget är omöjligt iaf.

Vad tycker ni om datan i denna twitter tråd?
https://twitter.com/ColeGarnerBTC/status/1328879867648204802
Säkert väl underbyggd.

Jag tolkar det som att det tekniskt ser ut som att den bör toppa ut. Alla förväntar sig det, men samtidigt så är BTC rätt irrationell vid dessa nivåer och grafer har en förmåga att göra tvärtom, speciellt om många sätter igång att shorta.

Med ovan i åtanke så är allt det fundamentala riktigt bullish. Det kan mycket väl vara så att fler valar köper på sig bitcoin i hemlighet. Onchain analyser tyder iaf på detta. Och isf kommer den inte göra någon större rättning neråt.

Personligen kommer jag se kommande dippar som läge att köpa på mig mer. Har inget intresse att försöka shorta någonting som likaväl kan dra rakt uppåt och skapa en short squeeze vi aldrig sett förut.
Citera
2020-11-18, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
Du kanske gjorde rätt, men jag hoppas på att det kommer korrigeras lite till. En våt dröm är ner till 12-13k innan 20k.

18k såg ut att vara lite svårare att komma igenom.

Hoppas som sagt att den följer 2017, upp till 17k, sen ner till 14k sen mot 20k.
Varför hoppas ni inte bara på att den stiger?
Är ni sådana som säljer och köper vid uppgångar?
Citera
2020-11-18, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satanschannel

Jag förväntar mig alltid en korrigering när det ökar såhär mycket. Jag tror på BTC, men är ändå jäkligt skeptiskt till stora ökningar och förväntningarna som hypas upp.

Ibland säljer jag av och tar vinst, som jag sedan vill investera med ett lägra inköp.

Som denna gång hoppas jag på en lägre inköpskurs för att få investera in mer pengar.
Citera
2020-11-18, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satanschannel

"Är ni sådana som säljer och köper vid uppgångar"

Trade är ju så att tjäna lite extra men visst man kan bara sitta på coins utan att göra nåt och bara vänta
jag kör trade med en del resten sitter jag på utan att röra dom
Citera
2020-11-18, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av butkus
"Är ni sådana som säljer och köper vid uppgångar"

Trade är ju så att tjäna lite extra men visst man kan bara sitta på coins utan att göra nåt och bara vänta
jag kör trade med en del resten sitter jag på utan att röra dom
N

Nice! Hoppas ni tjänar pengar. Jag har bara lite extra så hoppas den stiger. Alltför tekniskt för mig men jag kikar in ibland bara för att se att den stiger vilket jag uppskattar.
Citera
2020-11-18, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV

Ibland säljer jag av och tar vinst, som jag sedan vill investera med ett lägra inköp.

Som denna gång hoppas jag på en lägre inköpskurs för att få investera in mer pengar.
Just detta får mig att tvivla på att det blir någon större dip (i dessa regioner). Du är liksom inte ensam om denna strategi, och vad händer när BTC börjar dippa och massor av folk börjar köpa, jo den slutar att dippa.

Att jämföra med gap:et som skulle fyllas nere vid 9600 enligt alla. Bara det att det låg så mycket köpordrar där så de flesta blev aldrig fyllda och den stora majoriteten missade istället studsen upp totalt.
Senast redigerad av se_där... 2020-11-18 kl. 19:09.
Citera
2020-11-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Just detta får mig att tvivla på att det blir någon större dip (i dessa regioner). Du är liksom inte ensam om denna strategi, och vad händer när BTC börjar dippa och massor av folk börjar köpa, jo den slutar att dippa.

Att jämföra med gap:et som skulle fyllas nere vid 9600 enligt alla. Bara det att det låg så mycket köpordrar där så de flesta blev aldrig fyllda och den stora majoriteten missade istället studsen upp totalt.

Det är säkert sant. Jag kanske får sitta och hoppas på att corona ställer till det igen?
Citera
2020-11-19, 19:50
Medlem
Hegamons avatar
Jag har ca 550 000 kr. Ska jag köpa nu på denna platå eller vänta några månader? Eller ett år? Bitcoin alltså.

Jag kan säga så här också att alla pengar har jag tjänat på Bitcoin. Jag lade 32 000 kr men det är många är sedan nu.
Senast redigerad av Hegamon 2020-11-19 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in