2022-03-24, 20:24
  #7609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent-000
Vi tar 50k snart. Förstå vad som pågår i världen som berör Bitcoin. Är full av tillförsikt.
Vad har jag missat?

Har varit med länge och vet att btc kan dumpa hårt och länge oavsett hur världen ser ut
Citera
2022-03-24, 20:30
  #7610
Medlem
Agent-000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Vad har jag missat?

Har varit med länge och vet att btc kan dumpa hårt och länge oavsett hur världen ser ut
Det har inletts ett ekonomiskt och finansiellt krig om Ukraina. Sedan får Bitcoin reservstatus i och med de-dollarisering som innebär att dollarn ska omvärderas globalt. Bitcoin är digitalt guld på riktigt nu.
Citera
2022-03-24, 20:43
  #7611
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent-000
Det har inletts ett ekonomiskt och finansiellt krig om Ukraina. Sedan får Bitcoin reservstatus i och med de-dollarisering som innebär att dollarn ska omvärderas globalt. Bitcoin är digitalt guld på riktigt nu.
Källa på det eller förklara mer tack

https://www.cryptocraft.com/news/1146568-russia-is-looking-to-sell-energy-sources-to ?
__________________
Senast redigerad av Madzen123 2022-03-24 kl. 20:47.
Citera
2022-03-24, 20:52
  #7612
Medlem
Agent-000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Källa på det eller förklara mer tack
Svårt att förklara, det är så mycket. Kinas valuta yuan börjar ta över med petroyuan i allians med Rysslands ekonomi. USA måste ställa om det militärindustriella komplexet och satsa på rymdprogrammet vilket tar tid, innan dess hinner dollarvärdet urholkas vilket driver upp priset på Bitcoin och guld.
Citera
2022-03-24, 20:55
  #7613
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent-000
Svårt att förklara, det är så mycket. Kinas valuta yuan börjar ta över med petroyuan i allians med Rysslands ekonomi. USA måste ställa om det militärindustriella komplexet och satsa på rymdprogrammet vilket tar tid, innan dess hinner dollarvärdet urholkas vilket driver upp priset på Bitcoin och guld.
Och om bitcoin dumpar nu, hur tänker du då?
Citera
2022-03-24, 21:06
  #7614
Medlem
Agent-000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Och om bitcoin dumpar nu, hur tänker du då?
Nej, inget särskilt, detta blir en supercykel efter att ha trampat vatten. Runt årsskiftet var den korrelerad med tech aktier vilket orsakade dumpar. Men sedan dess har Bitcoin reglerats i USA, EU och Ryssland samtidigt som världskrisen
i Ukraina lägligt kom. Game on Bitcoin! 50k sedan 100k.
Citera
2022-03-24, 21:22
  #7615
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
Vad har jag missat?
Detta tex?
https://www.youtube.com/watch?v=W5_5sYwTY6M&ab_channel=AnthonyPompliano

Litar mer på nyheter än TA just nu. Folk som i efterhand postar long och short entries ger jag iaf inte mycket för...
Citera
2022-03-25, 00:07
  #7616
Medlem
Igår gick Putin ut och förklarade att ovänligt sinnade länder måste betala för olja och gas med rubel. Hur tex Tyskland kunna betala med rubel när de har uteslutit Ryssland från det internationella banksystemet vet jag inte, men de har kanske en lösning.

Idag kommer rykten om att Ryssland även kommer att ta emot Bitcoin för dessa varor.

https://decrypt.co/95940/russia-energy-committee-chair-bitcoin-oil-gas

Är det slutet på dollarn som global reservvaluta vi ser? Hur kommer Brasilien, Kina, Indien att reagera?

Utan dollarn som global reservvaluta så är USA ett mer eller mindre bankrutt land. Ryssland står för 30% av jordens energitillgångar.

För kineserna med sin brist på egna råvaror utgör givetvis ett land som Ryssland med kanske en tredjedel av världens viktigaste råvaror som olja, gas, mineraler och jordbruksprodukter en livsviktig strategisk partner som man aldrig kommer att släppa.

Känns som att detta kan bli det stora genombrottet för krypto.
Citera
2022-03-25, 06:42
  #7617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Igår gick Putin ut och förklarade att ovänligt sinnade länder måste betala för olja och gas med rubel. Hur tex Tyskland kunna betala med rubel när de har uteslutit Ryssland från det internationella banksystemet vet jag inte, men de har kanske en lösning.

Fullproppat med undantag för energisektorn, så väst köper gas och olja hela tiden.
Citera
2022-03-25, 08:58
  #7618
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Med god vilja och rätt zoom kan du få nästan vilket mönster du vill att uppenbara sig. Du kan zooma in eller ut och med enkelhet hitta en motsägande trend.

Sitter du och aktivt scalpar med hög hävstång så kan din graf eventuellt hjälpa dig något. Dock har du oddsen mot dig då hävstång är allt annat än gratis.

Zoomar du ut max ser du helheten och då uppenbarar sig HODL som det enda tänkbara om man inte vill sitta och scalpa, daytradea, swingtradea utan bara ha en stabil uppgång över tid och med någorlunda bra entry/exit.

Hade din TA funkat så bra som du ger sken av hade du inte behövt hög hävstång. Du hade kunnat dunka in X miljoner i varje trade istället och sluppit få en stor del av vinsten uppäten av avgifter samtidigt som du snabbt blir miljardär.

Rent statistiskt behöver du bara ha rätt drygt 50% av alla trades över tid för att bli snuskigt rik. Ytterst få fixar det. De flesta som blir rika blir det på att investera i något tidigt och ha disiplinen att hålla det.

Frågan jag ofta ställer mig är om vi som har btc nu är tidiga eller sena. Hur ser det ut om tio år, 20 år? Är bitcoin bara en stor spekulationsbubbla utan framtid eller är det framtidens globala valuta? Den typen av frågor känns större och viktigare än alla taxiförare och tillika dollarmiljonärer som svämmat över tråden och förespråkar TA det senaste året.
Det tog mig flera år innan jag blev lönsam med trading. Nu känner jag mig bekväm med hävstång och använder bara en liten procent av mitt kapital i varje trade. Därav en lite högre leverage.

Självklart hodlar jag också.

Jag tror fortfarande vi är tidiga. Det har bara gått lite drygt 10 år sedan Btc föddes och 5 år som den har varit i det större medvetandet. Det är ingenting i sammanhanget. Du ser ju själv hur snabbt allt blir digitalt. Det går riktigt fort nu och jag är övertygad om att Bitcoin kommer spela en avgörande roll i det monetära systemet. Men det lär bli en krokig väg dit. Makten gillar inte krypto. Vår tids stora strid ligger mellan centralisering och decentralisering. Kontroll vs frihet. Det är spännande tider och krypto är avgörande.
Citera
2022-03-25, 09:54
  #7619
Medlem
DUmp ner till 42k säger jag.
I helgen iaf sen kan det nog gå upp ännu mer på måndag.
Riktigt bart simpson mönster just nu.
Citera
2022-03-25, 10:41
  #7620
Medlem
DroidBishops avatar
Ser ut som att det finns en chans på yearly open (46k) innan helgen börjar. Det vore guld. Mycket likviditet där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in