Citat:
Ursprungligen postat av
Dirty.
Jag har inte påstått något annat. Jag säger bara att botten vid en eventuell krasch eller vid nya regleringar/tekniker som sätter käppar i hjulet för just bitcoin kan gå hela vägen ner till det faktiska värdet bitcoin har, vilket jag bedömer vara närmare 0 än 30k.
Fast så kan man väl säga om allt. Botten för guld blir nära 0 om det kommer nya regleringar som gör guld värdelöst.
Är några sådana regleringar påväg för guld? Nej troligtvis inte. Är några sådana regleringar på väg för Bitcoin? Nej, troligtvis inte.
De regleringar som pratas om nu är regleringar för att begränsa svarta penningflöden i miljonsummorna. Enklast hade varit att bara kriminalisera all Bitcoin, men det gör man inte vilket borde vara super bullish för sådana som dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dirty.
Kryptos påminner läskigt mycket om IT-bubblan på 90 talet om du frågar mig. Hade de fel om att IT(krypto?) var framtiden? Nej, uppenbarligen inte. Gick majoriteten av företagen omkull och bubblan sprack rejält? Ja.
IT bubblan varade under 2-3 år. Bitcoin inleder sitt 12:e år. Den har haft sina booms and busts under dessa år, ändå så snittar den +200% per år i genomsnitt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dirty.
Som sagt, Bitcoin kan nog vara en av de investeringarna som ger bäst avkastning av allt i hela världen sett över de kommande 5 åren. Men den kan också krascha TOTALT, vilket vissa här verkar förneka. Ingen vet.
Den KAN krasha, ja. Det kan allt, eller hur?
Tyvärr har folk en förmåga att fastna i snack om möjligheter när folk borde snacka om sannolikheter istället. Dom flesta vet inte ens skillnaden.
Vad som är MÖJLIGT är helt ointressant att diskutera. Det vad som är TROLIGT som måste vara fokus.