Citat:
Ursprungligen postat av
fffffuuuuuu
7 transaktioner per sekund. Och en idiotiskt stor energiåtgång.
"Åhh nej att ingen visste detta förens nu, måste skynda mig och sälja alla mina Bitcoins innan någon annan upptäcker denna idioti..."
Citat:
Ursprungligen postat av
fffffuuuuuu
Vilka "övriga" och "världens bästa" menar du? Flashbacks Bitcoin-fanboys, pajasen ni länkar till som blåser er, eller Stefan Ingves? Ni saknar tyvärr helt förmåga att ta in information som inte är i linje med era känslor, så nej, än så länge har jag inte det.
Du vet att hundratals företag gått in i Bitcoin officiellt va? Plus ett stort mörkertal som inte gått ut med det officiellt.
Du vet att dessa företag inte anställt världens dyraste apor som sköter deras investeringar genom chansningar va. Utan det är världens bästa ekonomer, matematiker och kvantare det handlar om.
Har dom (och ALLA andra som sysslat med Bitcoin i 12 års tid) missat "7 transaktioner per sekund" som du precis upptäckt tror du? Eller kan det vara så att det kanske inte är så enkelt?
Citat:
Ursprungligen postat av
fffffuuuuuu
Jag har fortfarande inte fått skuggan av en förklaring av er till vad som ska hända med Bitcoins 7 trans per sekund.
Hur många transaktioner per sekund klarar fysiskt guld? Eller fysiska sedlar?
Hur lång tid tror du det tar att cleara en VISA kort dragning?
Kan det vara så att man löser transaktions problemet i andra lager, oavsett om vi talar köp och sälj av guld eller en VISA kort dragning?
Du har väldigt mycket åsikter men påvisar en stor ignorans i ämnet du försöker hävda dig i.
Citat:
Ursprungligen postat av
fffffuuuuuu
Och även om ni uppenbarligen skiter i den globala uppvärmningen så verkar ni inte heller tro att det är ett imageproblem med ett system där en betalning genererar lika mycket utsläpp som en medellång flygresa.
Detta är redan besvarat, om du inte klarade att ta till dig av svaret så är det ingen ide att vi svarar igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
fffffuuuuuu
Ni slänger ur er en massa om M0/M1 osv som väldigt tydligt visar att ni inte kan någonting om hur pengar fungerar. Jag har arbetat med betalningar i 10 + år. Jag vet översiktligt hur betalsystem fungerar (främst nationella, men också mer om internationella än någon av er) och vilka ny standards som är på gång osv. I den världen har Bitcoin aldrig varit någonting. För kanske fem år sedan var "Blockchain" hett, men nu verkar alla ha släppt även det. Jag har försökt posta lite länkar här men du läser dem uppenbarligen inte
Om detta vore sant att du så skulle jag tagit tillbaka "7 transaktioner per sekund" -argumentet illa kvickt. "Att jobba på bank" kan man uppenbarligen göra utan att förstå hur transaktioner och clearing fungerar, eller vad "pengar" ens är...
Blockchain pratade bankerna om, inte för att konkurrera med Bitcoin om "pengar" utan för att testa om system som Corda, R3 (och XRP?) mfl, kan vara ett sätt att ersätta dagens transaktionssystem som bankerna använder.
Stora problemet är att alla banker måste enas om en standard, dvs något som bankerna inte löst särskilt bra de senaste 50 åren.
Citat:
Ursprungligen postat av
fffffuuuuuu
Hela storyn med Bitcoin är att det är ett säkert system utan en central aktör som alla måste lita på. 2: Ni säger att problemet med transaktionsvolymen ska lösas genom att introducera aktörer som alla måste lita på (typ PayPal) då faller liksom den första poängenn.
Du behöver inte använda Paypal eller annan 3e part för din transaktion om du finner anledning att inte lita på dem. Du kan köra din egna nod om du vill ha högsta säkerhet utan 3:e parts inblandning. Idag lite krångligt att sätta upp, men lär bli plug and play i framtiden när efterfrågan ökar.
Men vi pratar bara om en (1st) transakation. Du får det att låta som att Paypal blir min nya bank. Du kan fortfarande ha ditt hela ditt konto på mobilen, coldstorage, online, papperslapp eller memorerad i huvudet, om du hellre vill det.
Citat:
Ursprungligen postat av
fffffuuuuuu
Teslas köp är väl det enda som jag inte riktigt förstår. Elon har alltid pratat väldigt sansat om bitcoin (du har väl inte kollat upp det förrän i februari). Jag tror ärligt att hans motiv främst är att vidga sin marknad till kriminella.
Wow...
Citat:
Ursprungligen postat av
fffffuuuuuu
Tycker du inte själv att det är märkligt med ett diskussionsforum som mobbar alla som inte haussar föremålet för diskussion? Det är lite som att vara inne på Livets Ords forum och ifrågasätta Guds existens.
Det är du som kommer in med attityd och idiotförklarar alla med ditt "7 transaktioner per sekund" - argument.
Det är lite som om en bandymålvakt berättar för piloten att flygplanet aldrig kommer kunna flaxa med vingarna så som en fågel gör för att flyga.