Citat:
Ursprungligen postat av
se_där...
Förklara lite snabbt vad du såg redan 2013 som världens bästa analytiker nu verkar ha missat?
Och innan du svarar, har du reflekterat att du kanske är den som har fel och övriga har rätt?
7 transaktioner per sekund. Och en idiotiskt stor energiåtgång.
Vilka "övriga" och "världens bästa" menar du? Flashbacks Bitcoin-fanboys, pajasen ni länkar till som blåser er, eller Stefan Ingves? Ni saknar tyvärr helt förmåga att ta in information som inte är i linje med era känslor, så nej, än så länge har jag inte det. Jag har fortfarande inte fått skuggan av en förklaring av er till vad som ska hända med Bitcoins 7 trans per sekund. Och även om ni uppenbarligen skiter i den globala uppvärmningen så verkar ni inte heller tro att det är ett imageproblem med ett system där en betalning genererar lika mycket utsläpp som en medellång flygresa.
Ni slänger ur er en massa om M0/M1 osv som väldigt tydligt visar att ni inte kan någonting om hur pengar fungerar. Jag har arbetat med betalningar i 10 + år. Jag vet översiktligt hur betalsystem fungerar (främst nationella, men också mer om internationella än någon av er) och vilka ny standards som är på gång osv. I den världen har Bitcoin aldrig varit någonting. För kanske fem år sedan var "Blockchain" hett, men nu verkar alla ha släppt även det. Jag har försökt posta lite länkar här men du läser dem uppenbarligen inte
Hela storyn med Bitcoin är att det är ett säkert system utan en central aktör som alla måste lita på. 2: Ni säger att problemet med transaktionsvolymen ska lösas genom att introducera aktörer som alla måste lita på (typ PayPal)
då faller liksom den första poängenn.
Teslas köp är väl det enda som jag inte riktigt förstår. Elon har alltid pratat väldigt sansat om bitcoin (du har väl inte kollat upp det förrän i februari). Jag tror ärligt att hans motiv främst är att vidga sin marknad till kriminella.
Tycker du inte själv att det är märkligt med ett diskussionsforum som mobbar alla som inte haussar föremålet för diskussion? Det är lite som att vara inne på Livets Ords forum och ifrågasätta Guds existens.
Jag gillar idén med Bitcoin/krypto. Jag "vill" också att det ska fungera. Inte för att jag har investerat i det utan för att det vore coolt.